رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 124311

انفجار خونین در دیاربکر ترکیه

ساعت24- انفجار خودروی بمب‌گذاری شده، بامداد پنجشنبه، در محوطه بیرونی ساختمان چند طبقه پلیس در شهر «دیاربکر» ترکیه، در جنوب شرق این کشور به کشته و زخمی شدن چند نفر منجر شده است.

انفجار
گزارش‌های اولیه حاکی است در این انفجار چندین نفر کشته شده‌اند.

همزمان، گزارش‌های تأیید نشده، ضمن متهم کردن حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) به انجام این حمله از حملاتی مشابه در برخی مناطق دیگر ترکیه خبر می‌دهند.
کاربران شبکه‌های احتماعی، تعداد نفرات کشته‌شده در این حمله را بین 6 تا 31 نفر عنوان کرده‌اند اما هنوز هیچ منبع رسمی این آمار را تأیید نکرده است.
روزنامه دولتی «حریت» در ترکیه گزارش داده پس از انفجار بمب، افراد مسلح با راکت‌انداز به ساختمان پلیس حمله کرده‌اند. «حریت» می‌گوید 7 غیرنظامی و 6 پلیس زخمی شده‌اند.
حزب کارگران کردستان از دهه 1980 میلادی تاکنون برای کسب خودمختاری در منطقۀ کردنشین ترکیه با دولت این کشور مبارزه می‌کند؛ این درگیری‌ها ده‌ها هزار کشته بر جای گذاشته است.
از جولای امسال (2015)، بعد از بمب‌گذاری مرگبار در شهر «سوروچ» در جنوب شرق ترکیه و آغاز حملات هوایی آنکارا به مواضع «پ‌ک‌ک» در عراق و آن چه مواضع داعش در سوریه عنوان می‌شود، درگیری میان حزب کارگران کردستان و نیروهای امنیتی ترکیه از سر گرفته شد

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها