رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 124342

عاملان حمله به جاکارتا در یک سینما مخفی شدند

ساعت24-رسانه‌های خبری اعلام کردند: تعدادی از تروریست‌ها که حملات متعددی را در شهر جاکارتا پایتخت اندونزی انجام داده‌اند، هم اکنون در یک سینما مخفی شده‌اند، در حالی که تعداد زیادی از مردم نیز در این سینما حضور دارند.

به گزارش اسپوتنیک، اوایل امروز پنج شنبه حداقل 6 نفر در جریان حملات متعدد تروریستی در شهر جاکارتا جان خود را از دست دادند. حدود 10 تا 15 فرد مسلح در حالی که سوار بر موتور بوده و سلاح های مختلف و تجهیزات انفجاری در اختیار داشتند، اقدام به انجام این حملات کرده اند.

خبرنگار الجزیره نیز در این باره گزارش داد: به نظر می رسد چندین فرد مسلح هم اکنون در یک سینما در جاکارتا مخفی شده اند، سینمایی در نزدیکی محل حملات امروز. تعداد زیادی از مردم نیز ظاهرا در داخل این سینما هستند.
پلیس اندونزی مناطق اطراف ساختمان سینما را محاصره کرده است. چند فروند بالگرد پلیس اندونزی نیز در حال گشت زنی در منطقه هستند. 3 مامور پلیس و 3 غیر نظامی در بین کشته شدگان این حملات هستند. چند فرد مسلخ نیز توسط پلیس بازداشت شده اند.

یکی از حملات توسط یک عاملان بمبگذار انتحاری علیه یک مقر پلیس انجام شده است. یک تبعه خارجی نیز در بین کشته شدگان بوده است.
سفارت آمریکا نیز رد پی وقوع حملات تروریستی در شهر جاکارتا پیامی فوری را منتشر کرده است. در این پیام، سفارت آمریکا از کلیه شهروندان آمریکایی خواسته است تا از نزدیک شدن به مناطقی که امروز هدف حملات تروریستی قرار گرفته، خودداری کنند.
دلایل وقوع این انفجارها و یا عوامل آن هنوز اعلام نشده است.
تلویزیون اندونزی نیز با اعلام اینکه این 6 انفجار در مرکز جاکارتا رخ داده است، افزود: یکی از این انفجارها در یک قهوه خانه در نزدیکی دفتر سازمان ملل به وقوع پیوسته است.
تلویزیون اندونزی همچنین اعلام کرد که یک پلیس این کشور هدف تیراندازی قرار گرفته است.یک شاهد عینی نیز به رویترز گفت که وی صدای تیراندازی و چندین انفجار را در مرکز شهر جاکارتا شنیده است.
خبرنگار خبرگزاری فرانسه نیز گفت که وی دست کم 6 قربانی این حوادث را که بر روی زمین افتاده بودند، دیده است.سخنگوی پلیس اندونزی احتمال داده است که این انفجارها از سوی عوامل انتحاری به وقوع پیوسته باشد.
رئیس جمهور اندونزی هم در سخنانی با محکوم کردن حملات جاکارتا بر تروریستی بودن این حملات صحه گذاشت.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها