رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 125088

کشف ویروس 5000 ساله در جسد مومیایی یخ زده+ تصاویر

ساعت 24-هلیکوباکتر با رشد و نمو خود در داخل معده مرد یخی سبب تقویت سیستم ایمنی و معده این مرد مومیایی شده است.

1
اوتسی يا مرد يخی نام بهترين نمونه باقيمانده موميايي طبيعي قاره اروپاست كه حدود 3300 سال پيش از ميلاد زندگي مي‌كرده و در سپتامبر 1991 در منطقه اوتزال كوهستان آلپ، جايي در حوالي مرز ايتاليا و اتريش پيدا شد.

کشف ویروس 5000 ساله در جسد مومیایی یخ زده+ تصاویر

دانشمندان در کشف حقایق جدید از بقایای مومیایی اوتسی توانستند به اطلاعات زیادی درباره ساختار بدنی انسان های گذشته پی ببرند.

کشف ویروس 5000 ساله در جسد مومیایی یخ زده+ تصاویر

آلبرت روی از آکادمی اروپا در این باره می‌گوید: حقایق نشان می‌دهد که هلیکو باکتر پیلوری در معده مرد یخی پیدا شده است که این باکتری با حضور در معده این فرد از همان آغاز دوره جوانی موجود سبب مقاوم شدن معده‌اش در برابر انواع بیمارِی‌های گوارشی شده است.

این تیم تحقیقاتی با نمونه برداری از معده این مرد یخی متوجه شدند که این باکتری در معده‌اش سبب می‌شود که بافت‌ها مقاوم تر شده و در برابر ویروس‌ها حالت دفاعی به خود بگیرند.

همچنین دانشمندان با گرفتن DAN از دیواره داخلی معده متوجه این امر شدند که محتویات داخلی معده این مرد یخی از 5 هزار و 300 ژنوم هلیکوباکتر پیلوری تشکیل شده است.

کشف ویروس 5000 ساله در جسد مومیایی یخ زده+ تصاویر

افرادی که به این ویروس آلوده‌اند دچار بیماری‌های بالینی مثل گاساتریت ( و زخم معده ) بوده و از مشکلات گوارشی رنج می برند اما اوتسی همچین مشکلی در طول زندگی‌اش نداشته است.

سوالی که دانشمندان را به خود مشغول کرده این است که آیا اوتسی از مشکلات معده رنج می‌برد ، که این مسئله هنوز به صورت یک راز باقی مانده است.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها