رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 126176

شرایط کودکان ـ تب چنگ گربه

تب چنگ گربه اغلب در اثر یک میکروب که احتمالاً یک ویروس است و با خراش کوچک یا گاز یک گربه ایجاد می‌شود و این در حالی است که خود گربه بیمار نیست. زخم در زمانی که انتظار می‌رود، التیام نمی‌یابد. یک تا دو هفته بعد هنوز قرمز است و گاهی مقدار کمی چرک در آن وجود دارد. یک تا شش هفته بعد از حادثه، غدد لنفاوی نزدیک زخم متورم، دردناک و قرمز می‌شوند. کودک، تب اندکی حدود (۷/۳۷ دهانی و یا ۳۹/۵ درجه سانتی‌گراد مقعدی دارد. به تدریج، غدد لنفاوی پاره می‌شوند و چرک بر روی پوست می‌ریزد.
ـ علائم و نشانه‌ها:
علائم به صورت خراش چنگ گریه یا گاز گربه است که التیام نمی‌یابد. در این حالت غدد لنفاوی بزرگ و سختند و تب مختصری وجود دارد زخم ممکن است چرکی باشد. تمایز آن از دیگر زخم‌های عفونی مشکل است.
ـ مراقبت خانگی:
خراش چنگ گربه و گازگرفتگی‌ها را بلافاصله برای پنج تا ده دقیقه با آب و صابون بشوئید و سپس از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنید. اگر زخم عفونی شد، به پزشک مراجعه کنید.
ـ موارد احتیاط:
۱. بازی کودک با گربه بدون نظارت، می‌تواند هم برای کودک و هم برای حیوان خطرناک باشد.
۲. اجازه ندهید که کودک، گربه یا هر حیوان دیگری را اذیت کند.
ـ درمان پزشکی:
پزشک شما بیماری‌های دیگر را با انجام تست‌های خونی و کشت رد خواهد کرد. گاهی درمان به وسیلهٔ آنتی‌بیوتیک‌های با طیف گسترده مفید واقع می‌شود. تب چنگ گربه نیازمند جراحی و تخلیه یا خارج کردن کامل غده لنفاوی است.
ـ عناوین مرتبط:
گازگرفتگی توسط حیوانات، تورم غدد لنفاوی، زخم سوراخ شده

منبع : مطالب ارسال شده

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها