رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 126270

گلو درد Sore throat

img alt="گلو درد Sore throat" src="http://vista.ir/include/lifestyle/images/87eb4a62df5f60f733c5fa251cf4067e.jpg" />

گلودرد معمولاً نشانه‌ای از وجود عفونت در مجرای تنفسی است شیرخواران و اطفال کوچک طبیعتاً نمی‌توانند احساس درد و جراحت گلویشان را بیان کند اما شما از طریق دشواری بلع، آنرا خواهید فهمید. گلودرد غالباً بر اثر ورم لوزه‌ها (Tonsillitis) پدید می‌آید. ورم لوزه‌ها را یک باکتری به اسم استرپتوکوک ایجاد می‌کند. علاوه بر این، ویروسهای سرماخوردگی یا آنفلوآنزا می‌توانند مسئول این دردها باشند. همچنین گلودرد ممکن است بدلیل التهاب در مناطق دیگر نظیر ورم حنجره Laryngaitis بوجود آید. گلو درد بهمراه تورم غده‌های گردن نیز دیده میشود. (مثلاً در اوریون
● آیا خطرناک است؟
بیشتر گلودردها خطرناک نیستند. اما چنانچه کودک شما نسبت به باکتری استرپتوکوک حساسیت داشته باشد و مبتلا به عفونت استرپتوکوکی در گلو باشد ممکن است در جاهای دیگر بدن تأثیر بگذارد. از عوارض خطرناک احتمالی آن می‌توان ورم کلیه Nephritis و تب روماتیسمی را نام برد.
● ابتدا چه کار باید بکنید؟
۱) اگر گلوی کودکتان درد می‌کند و یا عمل بلع را به دشواری انجام می‌دهد و از خوردن غذا سرباز می‌زند گلوی او را زیر نور کافی نگاه کنید برای اینکار سر وی را به عقب برده با دست یک قاشق تمیز زبان وی را به پائین فشار دهید و از او بخواهید یک آ طولانی بگوید. این عمل، گلوی او را در معرض دید شما می‌گذارد
بطوریکه اگر ورمی در کار باشد می‌توانید آنرا ببینید.
۲) برای پیدا کردن غده‌های متورم، با انگشت اطراف گردن و زیر چانه او را لمس کنید. غده‌ها مانند نخودهای بزرگی در زیر پوست لمس خواهند شد.
۳) برای آگاهی از تب، دمای وی را اندازه بگیرید.
۴) از آنجا که گلودرد عمدتاً ناشی از عفونت است تا زمان مراجعه به دکتر، کودک را از رفتن به مدرسه باز دارید.
● آیا مشورت با دکتر لازم است؟
بلافاصله به دکتر مراجعه کنید زیرا عفونت استرپتوکوکی گلو باید فوراً درمان شود تا از بروز عوارض ناگوارتر جلوگیری بعمل آید.
● دکتر چه اقدامی انجام خواهد داد؟
دکتر، برای تعیین علت گلودرد به معاینه کودک شما خواهد پرداخت، اگر علت آن باکتری استرپتوکوک است دکتر به تجویز آنتی بیوتیک خواهد پرداخت.
● شما چه کمکی می‌توانید بکنید؟
گلو درد کودک را با نوشیدنی‌های خنک یا شربت لیموی داغ تسکین دهید.
به کودک مایعات فراوان بدهید. اگر بخاطر گلودرد نمی‌تواند چیزی را راحت قورت دهد تا آنجا که ممکن است غذاهایی را که به او بدهید آبکی کنید.

منبع : سایت کودکان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها