رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 127143

میخواهم مادر شوم!

می‌خواهم مادر شوم

با اینکه من و علی در این دو سال زندگی مشترک خیلی تلاش کردیم تا لااقل برای زمان بچه‌دار شدن به شرایط ایده‌آل زندگی و رفاه برسیم اما هنوز شرایط‌مان نسبی است. از سوی دیگر، دوستان و آ‌شنایان با تکرار این پرسش که چرا بچه‌دار نمی‌شوید، ما را برای بچه‌دار شدن وسوسه می‌کنند. دیروز از جلوی بوتیک لباس بچه‌ رد شدیم، علی به من خندید و گفت موافقی دیگر از این ماه قرص نخوری؟ گفتم باشد ولی باید پیش از آن با یک پزشک متخصص زنان مشورت کنیم. شاید خیلی از چیزها را ندانیم.
چه خوب شد که امروز با یک متخصص مشورت کردم. او برایم آزمایش‌هایی از جمله آ‌زمایش خون نوشته تا از نظر کم‌خونی بررسی بشوم. سوال‌های زیادی راجع به سابقه بیماری قلبی، کلیوی یا عصبی هم پرسید. از همه مهم‌تر اینکه چون تا به حال به سرخجه مبتلا نشده بودم و واکسن هم نزده‌ام باید هر چه زودتر برای واکسن ام.ام.آر مراجعه کنم. دکتر تاکید کرد تا دو سه ماه پس از واکسن، باید مراقب باشم که حامله نشوم. در ضمن، همین روزها برای چکاپ سلامت دندان‌هایم باید وقت دندانپزشکی بگیرم. می‌گویند به دلیل منع رادیوگرافی در حین بارداری و همچنین تغییرات هورمونی که به طور طبیعی رخ خواهد داد، تورم لثه‌ها رخ می‌دهد و به پوسیدگی دندان می‌انجامد. بهتر است همه خانم‌ها پیش از اقدام به بارداری، به دندانپزشک مراجعه کنند. باید جواب آزمایشم را که گرفتم، باز هم برای معاینه داخلی رحم مراجعه کنم، چون مختصری عفونت هم داشتم که با دارو رفع خواهد شد.
دکتر می‌گفت اگر همه چیز خوب باشد، مصرف قرص اسیدفولیک را شروع می‌کنیم چون تحقیقات ثابت کرده که از ناهنجاری‌های عصبی جنین پیشگیری می‌کند. نمی‌دانم، شاید در جواب آزمایش کم‌خونی نشان بدهد که در این صورت قرص آهن یا داروهای دیگر هم خواهند داد. حساب کردم اگر همین فردا برای تزریق واکسن مراجعه کنم، باید تا حدود سه ماه آینده به توصیه‌های خانم دکتر عمل کنم و پس از آن نسبت به بچه‌دار شدن اقدام کنیم. چقدر خوب است که بتوانم توصیه‌های او را مبنی بر انجام تمرینات ورزشی مانند پیاده‌روی و شنا هم عملی کنم. باید تنبلی را کنار بگذارم و به بهانه شاغل بودن و کارهای خانه و بیرون، از ورزش کردن غافل نشوم. خیلی برایم جالب بود که باید برای پیشگیری از کمردرد در بارداری یا جلوگیری از افزایش وزن غیرمعمول از حالا تا پس از زایمان ورزش کنم. شاید علی بتواند در نوشتن یک برنامه غذایی و ورزشی خوب به من کمک کند. امشب با او صحبت می‌کنم.

منبع : روزنامه سلامت

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها