رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 127954

آسانسور سواری

img alt="آسانسور سواری" src="http://vista.ir/include/lifestyle/images/5d19e5d6b59e954285fc52b7b6fb7c61.jpg" />

شما هم از آن دسته افرادی هستید كه از آسانسور می‌ترسید؟ خسته نشدید از اینكه مجبورید هفتاد طبقه را پله‌نوردی كنید یا سال تا سال به خانه نزدیك‌ترین دوستتان نروید، چون مجبورید آسانسور سوار شوید؟ بهتر نیست به جای این‌ همه سختی كه به جان می‌خرید، مدتی تمرین كنید تا ترس‌تان از این تكنولوژی بریزد؟ امتحانش ضرر ندارد؛ این مطلب را بخوانید شاید افاقه كرد.
▪ گام اول؛ با اعتماد به نفس سوار شوید
در آسانسور را باز کنید، سوار شوید و اجازه بدهید در آن کاملا بسته شود. مراقب دست و سر و لباستان هم باشید که لای در گیر نکند، مخصوصا در آسانسورهایی که در کشویی دارند. اگر بچه همراهتان است اول او را سوار کنید و به قسمت انتهایی محوطه آسانسور بفرستیدش تا از دور بودن او از در مطمئن باشید. خودتان هم زیاد نزدیک به در نایستید تا یک وقت لباستان بین در گیر نکند. وقتی می‌گویند ظرفیت آسانسوری X نفر است،‌ حساب همه چیزش را کرده اند؛‌ فکر نکنید چون وزنتان کم است می‌توانید ۲۰ نفری سوار یک آسانسور ۵ نفره شوید! باید فضای داخلی آن را هم در نظر بگیرید.
▪ گام آخر؛ جسور و صبور باشید
بیشتر آسانسورهای جدید سنسورهای حساس به نور دارند که در حاشیه در تعبیه شده است. اگر آسانسوری که سوار شده‌اید ناگهان بین راه ایستاد،‌ سکته نکنید ممکن است خودتان، لباستان یا وسایلتان جلوی سنسورها را گرفته باشید، وقتی مانع را بردارید آسانسور دوباره به راه خود ادامه می‌دهد.
خوب البته یک وقت‌ها هم آسانسور واقعا گیر می‌کند، باز هم سکته نکنید؛ اول خونسردی‌تان را حفظ کنید،‌ بعد کلید زنگ خطر را فشار دهید و اگر هواکش هم خاموش است آن را روشن کنید. حالا اگر گیرکردن آسانسور به دلیل قطع برق بود و زنگ خطر کار نمی‌کرد،‌ باز هم اولین شرط نجات شما حفظ خونسردی‌تان است. می‌توانید به در آسانسور بکوبید (آن‌قدر که یک نفر متوجه حضور شما در آسانسور شود،‌ نه آن‌قدر که چیزی از در باقی نماند!) تا بالأخره یک نفر صدای شما را بشنود و به دادتان برسد. در مورد هوای داخل آسانسور هم نگران نباشید؛ حتی در صورت عدم وجود هواکش هم تا مدت زیادی شما زنده خواهید ماند.

منبع : روزنامه تهران امروز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها