رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 128034

چاره اضطراب سالمندان

img alt="چاره اضطراب سالمندان" src="http://vista.ir/include/lifestyle/images/928814d30d7507d101efe73ca6c6a4c7.jpg" />

از آنجا که اضطراب به‌خصوص در سنین سالمندی می‌تواند علایمی از بیماری‌های دیگر باشد در صورتی که به تازگی دچار اضطراب شده‌اید به شما توصیه می‌کنم به پزشک مراجعه کنید. چون برخی از بیماری‌های غدد، داخلی، تنفسی یا قلبی‌عروقی ممکن است با اضطراب تظاهر کنند.
علاوه بر آن اضطراب می‌تواند نشانه اختلالات روانی دیگری مثل افسردگی باشد که به درمان جدی نیاز دارند. اگر از قبل مبتلا به اضطراب بوده‌اید و تحت نظر پزشک دارو مصرف می‌کنید توصیه‌های زیر می‌تواند برایتان مفید باشد:
۱) در ساعاتی از روز که تنها هستید به فعالیت‌های سرگرم‌کننده، شاد و لذت‌بخش مانند ورزش، پیاده‌روی، مطالعه و کارهای هنری بپردازید.
۲) بخشی از ساعات روز را به معاشرت با دوستان یا فعالیت‌های اجتماعی مانند کارهای فرهنگی، معنوی و امور خیریه اختصاص دهید.
۳) پیش از خواب با آب ولرم دوش بگیرید و اگر حساسیت گوارشی ندارید یک لیوان شیر بنوشید تا زودتر به خواب رفته و از هجوم افکار نگران‌کننده پیش از خواب در امان بمانید.
۴) هر وقت فکری نگران‌کننده مثل افکاری که در خصوص بروز اتفاقات احتمالی برای فرزندانتان عنوان کردید، سراغتان می‌آید آن را با فکری مثبت مانند خاطره‌ای خوش یا آرزویی شیرین جایگزین کنید.
۵) یکی از تکنیک‌هایی که به کاهش اضطراب کمک فراوان می‌کند، تکنیک آرامش است. در این روش با انقباض و انبساط متناوب عضلات می‌توان به حالت آ‌رامش دست یافت. البته کاربرد آن به آموزش‌های خاص نیاز دارد. خوشبختانه در سال‌های اخیر کتاب‌ها و جزوات متعدد آموزشی درباره این روش به چاپ رسیده و علاوه بر آن نوارهای گویا به بازار آمده‌اند که کاربرد آن را عملا آموزش می‌دهند.

منبع : روزنامه سلامت

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها