رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 131250

دو عادت غذایی موثر برای تناسب‌اندام بهتر

ساعت 24-در صورتی که زیاد می‌خورید اما هنوز احساس گرسنگی می‌کنید یک جای کار می‌لنگد. عادت‌های غذایی اشتباه می‌تواند اهداف تناسب اندامی شما را کمرنگ کنند.

رژیم
در صورتی که برای کاهش وزن جدی هستید باید عادت‌های غذایی اشتباه را از زندگی خود پاک کنید. به نقل از متخصصان دکترسوشا برای مثال دست کشیدن از بیسکویت‌ها و چیپس‌های بعد از صبحانه کار آسانی نیست اما جایگزین‌های سالم‌تری وجود دارند که احساس گرسنگی را تا مدت طولانی‌تری مهار می‌کنند. با این جایگزین‌ها، تغییرات مثبت را به رژیم غذایی خود وارد کنید.

پاپ کورن را به جای چیپس مصرف کنید

اگر تاکنون از تنقلاتی مثل چیپس و یا پفک برای سیر شدن در بین وعده‌های غذایی استفاده می‌کردید، دست نگه دارید! به گفته‌ی دکتر سوشا این تنقلات پر از نمک و اسیدهای چرب اشباع هستند. خوردن یک بسته چیپس معادل خوردن پنج لیتر روغن پخت و پز در یک سال است. خبر بد اینکه برای سیر شدن با این تنقلات، معمولاً یک بسته نیز کافی نمی‌باشد و بدتر از همه این است که این تنقلات حتی کوچک‌ترین خاصیت غذایی هم ندارند. ذرت بوداده از لحاظ غذایی غنی‌تر است و فاقد نمک و اسیدهای چرب مضر می‌باشد. علاوه بر این ذرت بوداده فیبرهای غذایی بیشتری دارد و می‌تواند احساس گرسنگی را به مدتی طولانی‌تر به تعویق بی اندازد. ذرت بو داده غنی از پلی فنل ها است این ترکیبات ریز مغذی‌هایی هستند که از بروز بیماری‌های گوارشی پیشگیری می‌کنند.

به جای برنج بیشتر از غلات کامل و سبوس دار استفاده کنید

وقتی که شما رژیم غذایی جدیدی شروع می‌کنید یادتان باشد که برنج را به صورت کنترل شده بخورید. برنج بدون سبوس ارزش غذایی بالایی ندارد و مشکل جدی‌تر این است که همانند کربوهیدرات غنی شده ( قند ) سریعاً در بدن تجزیه شده و تبدیل به انرژی می‌شود و سطح قند خون را به سرعت بالا می‌برد. بالا رفتن ناگهانی و متعاقب آن افت سریع قند خون منجر به ضعف و گرسنگی شدید می‌شود. در سبد غذایی خود سعی کنید که وعده‌های غذایی حاوی برنج هستند را کاهش داده و به جای آن از غذاهایی که حاوی غلات و حبوبات هستند استفاده نمایید. این مواد غذایی علاوه بر داشتن مقادیر بالایی ریز مغذی، به دلیل داشتن فیبر فراوان سبب دیرتر ظاهر شدن احساس گرسنگی می‌شوند.

پارسینه

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها