رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 131714

حالت خواب راز شخصیت انسان را برملا میکند!

حالت خواب راز شخصیت انسان را برملا می‌کند

اگر می‌خواهید به شخصیت واقعی كسی پی ببرید بهتر است به نحوه خوابیدن او نگاهی بیندازید.
دانشمندان معتقدند كه موقعیت بدن در حال فرو رفتن به خواب سرنخ مهمی درباره شخصیت فرد به دست می‌دهد. پروفسور كریس ایدزیكوسكی مدیر موسسه «خدمات ارزیابی و مشاوره خواب» شش حالت عمومی تر موقعیت بدن در خواب را بررسی كرده و متوجه شده است كه هر یك از این حالات به یك گروه شخصیتی ارتباط دارد. وی گفت: «همه ما وقتی بیداریم متوجه حركات و سكنات خود (body language) هستیم، اما این نخستین باری است كه توانسته ایم ببینیم حالت بدن ما هنگام خواب چه تعبیری دارد.» «جالب اینكه شخصیت آدمی با وضعیتی كه بدن در حالت خواب به خود می گیرد در اغلب موارد شدیداً با آنچه انتظار داریم در تعارض است.» حالت هایی كه دكتر ایدزیكوسكی مطالعه كرده به شرح زیر است:
▪ جنینی: كسانی كه به هنگام خواب از بغل چمباتمه می زنند، افرادی در ظاهر سرسخت اما قلباً حساس توصیف می شوند. ممكن است در برخورد اول با سایر افراد خجالتی باشند، اما به سرعت حالت طبیعی خود را بازمی یابند. این عمومی ترین حالت خواب است و ۴۱ درصد از هزار نفری كه مورد مطالعه قرار گرفتند را شامل می شود. تعداد زنانی كه در این حالت می خوابند بیش از دو برابر تعداد مردان است. خوابیدن رو به پهلو (۱۵ درصد): دراز كشیدن روی یك طرف بدن درحالی كه دو بازو نیز به موازات بدن راست شده باشد. این گروه افرادی ساده گیر و اجتماعی هستند كه مایلند خود را قاطی جمع كنند و به بیگانگان اعتماد می‌كنند، با این حال ممكن است زودباور باشند.
▪ خوابیدن رو به پهلو با دستان باز (۱۳ درصد): گفته می شود كسانی كه روی پهلو می خوابند و هر دو دست خود را به طرف مقابل باز می كنند شخصیت باز و گشاده ای دارند اما می توانند مظنون و بدبین باشند. در تصمیم گیری كند هستند، اما زمانی كه تصمیمی گرفتند بعید است از آن برگردند.
▪ خوابیدن به پشت با دستان بسته (۸ درصد): كسانی كه به پشت می خوابند درحالی كه دستانشان به پهلوها چسبیده معمولاً افرادی ساكت و خوددار هستند. از هیاهو می پرهیزند، اما برای خود و دیگران معیارهای برجسته می گزینند.
▪ خوابیدن روی شكم (۷ درصد): كسانی كه رو به تشك می خوابند درحالی كه با دست هایشان بالش را بغل كرده و سر را به یك طرف برگردانده اند اغلب آدم هایی خوش معاشرت و جسور هستند، اما در عین حال می توانند عصبی و زودرنج باشند و از انتقاد یا شرایط دشوار خوششان نمی آید.
▪ خوابیدن رو به پشت با دستان باز (۵ درصد): كسانی كه به پشت می خوابند و دست های خود را باز می گذارند دوستان خوبی می یابند چون همیشه آماده گوش سپردن به دیگران و دراز كردن دست یاری هستند. این گروه معمولاً علاقه ندارند در مركز توجه باشند.
باقی كسانی كه در این مطالعه شركت كردند گفتند موقع به خواب رفتن حالت ثابتی ندارند یا از آن بی خبرند.
• عواقب بهداشتی
پروفسور ایدزیكوسكی همچنین تاثیر حالات مختلف خواب بر سلامت انسان را مطالعه كرد.
او به این نتیجه رسید كه حالت رو به تشك برای هضم غذا مفید است درحالی كه حالات رو به پشت با دستان باز یا بسته احتمالاً بیش از سایر حالات به خرناس و خواب بد منجر می شود. این تحقیقات همچنین نشان داد كه افراد معمولاً حالت خوابیدن خود را عوض نمی كنند. تنها ۵ درصد گفتند هر شب در حالت مختلفی به خواب می روند. پروفسور ایدزیكوسكی همچنین دریافت كه خوابیدن در حالتی كه یك دست یا پا رو به جلو راست شده در بریتانیا عمومیت بیشتری دارد.
یك دهم افراد نیز مایلند به هنگام خواب تمام بدن را با پتو بپوشانند.
BBC Persian

منبع : روزنامه شرق

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها