رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 132222

رمز یک خواب آرام

رمز یک خواب آرام

به طور کلی، افراد مختلف اهمیت زیادی به طرز خوابیدن خود نمی دهند .حال آن که باید به این امر توجه بیشتری کنیم، زیرا کارشناسان معتقدند: قرارگرفتن در حالت غیرصحیح هنگام خواب مانند قوز کردن هنگام راه رفتن می تواند برای فرد مضر باشد. بررسی ها نشان داده ٣/٢ درصد بزرگسالان هفته ای چند شب با بی خوابی مواجه می شوند و با این که ٧ الی ٨ ساعت مناسب ترین زمان برای خواب محسوب می شود، اما بیشتر بزرگسالان، شبانه ٥ ساعت یا کمتر از آن می خوابند. شاید راز یک خواب آرام در راه حل ساده ای چون طرز خوابیدن باشد که به آن ها اشاره می شود:
۱) حالت جنینی (Foetus): اکثر مردم به یک سمت و به صورت خمیده می خوابند. به گفته کارشناسان، این حالت جنینی یکی از سالم ترین حالات خواب به حساب می آید که نه تنها باعث می شود هوا به طور آزادانه در سراسر مجرای بدن گردش کند، بلکه مانع از ترش کردن -که یکی از مشکلات رایج در میان افرادی است که به پشت می خوابند- می شود. با وجود این سعی کنید سنگینی زیادی روی دست ها ایجاد نکنید. زیرا باعث خواب رفتگی آن قسمت از بدن خواهد شد. افرادی که این طور می خوابند ظاهرشان بسیار خشن و سفت و سخت است اما در درون مهربان و دارای قلب رئوفی هستند. ممکن است در اولین برخورد با افراد غریبه خجالتی باشند، اما به مرور زمان احساس راحتی می کنند.
۲) حالت خبردار خوابیدن (Soldier): خوابیدن روی پشت، پاها صاف و دست ها به بغل، هرچند به نظر می آید که این حالت عادی است ولی برای یک خواب خوب و راحت مناسب نیست. زیرا باعث خر و پف و سوءهاضمه می شود. این نوع افراد کم حرف هستند و اعتراض نمی کنند، اما سعی می کنند خودشان و اطرافیانشان را با رفتارهای مناسب منطبق کنند.
۳) مثل ستاره دریایی خوابیدن (Starfish): به پشت خوابیدن با دست و پاهای باز. این حالت از خواب در یوگا نشانه حد نهایت آرامش است. به گفته کارشناسان این حالت نیاز به تخت انفرادی و بزرگ دارد! اما باعث خر و پف و سوءهاضمه می شود. معمولا این نوع از افراد، به راحتی دوست پیدا می کنند، زیرا همیشه آماده شنیدن نظر و کمک کردن به دیگران هستند. آن ها خیلی دوست ندارند در مرکز توجهات مردم قرار بگیرند.
۴) مثل تنه درخت (Log): خوابیدن به کنار و دست ها در دو طرف بدن. با داشتن تشک و بالش مناسب، این حالت وضعیت عادی ستون فقرات را حفظ می کند، مشکل تنفسی ایجاد نمی کند و تمامی قسمت های بدن از عملکرد خوبی برخوردار خواهند شد. این نوع افراد اجتماعی و انسان هایی ساده هستند که به افراد غریبه اعتماد می کنند.
۵) سقوط آزاد (Free Faller): دمر خوابیدن، دست ها روی متکا و سر به سمت چپ یا راست. این حالت مشکلات زیادی به وجود می آورد. قرار گرفتن گردن در زاویه ٩٠ درجه منجر به فشار روی اعصاب و سفت شدن گردن و در نتیجه خواب رفتگی دست ها می شود. علاوه بر آن در صورت نرم بودن تشک فشار نامتعادل روی ستون فقرات ایجاد می کند. ولی مزیت آن این است که به شخص در هضم غذا در طول شب کمک می کند. این نوع افراد ظاهرا اجتماعی و بی رودربایستی هستند اما می توانند خیلی عصبی و حساس هم باشند و تحمل هیچ گونه انتقاد و شرایط سختی را هم نداشته باشند.
۶) حالت مشتاق (Yearner): خوابیده به کنار اما دست در جلو قرار دارد. کارشناسان این حالت را بهترین حالت خواب می دانند و آن را به همه توصیه می کنند. زیرا این حالت به ساختار دیسک کمر، ماهیچه و رباط ها کمک می کند تا حالت درست را اتخاذ کند. قرارگرفتن دست ها به طرف جلو مانع خواب رفتن آنان می شود. در این حالت شانه های خود را طوری قرار دهید که روی آنان فشار نیاید. این افراد مناعت طبع دارند، ولی ممکن است در بعضی موارد دارای ظن و گمان بد نسبت به اطرافیانشان شوند. خیلی کند و سخت تصمیم می گیرند، اما وقتی تصمیماتشان قطعی شد دیگر تغییرش نمی دهند.

منبع : روزنامه خراسان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها