رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 140870

ماجرای حقوق ۱۵میلیونی مایلی کهن

ساعت 24- سرمربی سابق تیم ملی درباره اینکه او ۱۵ میلیون حقوق ماهانه می گیرد گفت: آیا این مساله عجیب است. حقوق ۱۵ میلیون می شود سالی ۱۸۰ میلیون و اگر مالیاتش را کم کنید چقدر می شود. اما کی روش سالی ۲ میلیارد می گیرد و روزی ۵۰ دلار پول توجیبی می گیرد.!

محمد مایلی کهن در حاشیه دیدار پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال به یاد شهید رضایی مجد اظهار داشت:قبل از هر چیز باید از خود این شهید بگویم. ایشان چهار ماهی بود که با پرسپولیس تمرین می کرد و یکی، دو ماه بود که ما با هم بودیم. نمی خواهم غلو کنم. اما بسیار نجیب بود. من از مسئولین این مراسم تشکر می کنم اما این نوع مراسم باید خیلی بیشتر و باشکوهتر باشد.

وی درباره عدم حضور بازیکنان استقلال و پرسپولیس گفت: در حال حاضر در دنیا این گونه است که بازیکنان اموال باشگاه ها هستند و بازی کردن یا نکردن آنها در این گونه مسابقات بسته به نظر باشگاه دارد. شاید اگر باشگاه اجازه دهد آنها در این مراسم حضور دارند.

مایلی کهن در ادامه خاطرنشان کرد: من همه حرف هایم را در جواب اول گفتم. در همین مراسم خیلی زحمت کشیده شده است اما باید بیشتر توجه شود.

سرمربی سابق تیم ملی درباره اینکه او ۱۵ میلیون حقوق ماهانه می گیرد گفت: آیا این مساله عجیب است. حقوق ۱۵ میلیون می شود سالی ۱۸۰ میلیون و اگر مالیاتش را کم کنید چقدر می شود. اما کی روش سالی ۲ میلیارد می گیرد و روزی ۵۰ دلار پول توجیبی می گیرد. می دانید که بچه ها برای هر برد ۳۰۰ دلار می گیرد و او ۱۰۰۰ دلار می گیرد. این پول نزد اسپانسر دو برابر می شود. من اگر یک تیم دسته سومی هم گرفته بودم ۴۰۰،۵۰۰ میلیون تومان می گرفتم. ضمن اینکه این حرف ها که درباره من زده شده بود را یک سایتزد. این دوستان نقش دارند و هم مربی جا به جا می کنند و هم بازیکن. من همیشه گفته ام که سال ۵۴ وقتی به پرسپولیس رفتم آقای گل تهران شده بودم و پرسپولیس با من قراردادی ۱۰ هزار تومانی بست. دو بازی کردم و قراردادم دو برابر شد و اما باید بگویم که من باید این پول را بگیرم.

وی درباره اینکه آیا در زمان حضورش در تیم امید پولی گرفته است یا نه اظهار داشت: می توانید نزد ایمان زاده رئیس امور مالی فدراسیون بروید و ببینید گرفته ام یا نه. قرارداد من ۱۲ دی ماه ۹۴ بسته شده.

مدیر فنی سابق تیم امید خاطرنشان کرد:در آن مدت آیا من دستم را در جیب می کردم و یک چرت هم می زدم. من شبانه روز با بچه ها زندگی کردم. در سه ماه زمستان در سرما با بازیکنان نشسته ام ولی مثل آقایان چرت نزدم. در تیمی که راهی اینچئون شد محسن مسلمان، پورعلی گنجی، مهدی شریفی و خیلی های دیگر بودند اما چهار گل از ویتنام خوردند. شگرد کی روش و همکارانش این است که هر وقت در گروهی سه تیم باشد اینها چهارم می شود.

مایلی کهن درباره مدیر فنی تیم ملی و صحبت های پیروانی که گفته فدراسیون با وی قراردادی امضا نکرده اذعان داشت: پیروانی مدیر است. مگر کی روش اجازه می دهد که او مدیر فنی باشد. پیروانی که می گفت من پول نمی خواهم. حبیب کاشانی مدیر تیم امید بود. بنده خدا وظیفه اش چه بود. اما او بلیت هواپیما، زمین، لباس و حتی مشکلات سربازان را حل کرد.شما مدیر تیم ملی هستید و بعد در خانه بخوابی و کسی دیگر برایت زمین تهیه کند.من می خواهم این را بپرسم که نفس حضور شما چه بوده است. شما می گویید ما زمین و لباس ندارید پس شما چرا هستید؟ آیا در این ۴،۵ سال تیم ملی لخت بازی کرده است؟ ما وقتی التماس می کردیم که زمین کمپ تیم ملی را به ما بدهند نمی دادند. شما دیدید که کی روشی پور چه می کند. او وقتی می خواهد برنامه را حمایتی پیش ببرد کاملا همه چیز را تنظیم می کند. او عکس می گیرد از زمینی که در حال مرمت است. من گفتم شما آن زمین را به من بدهید بعد از یکی، دو هفته ببینید چه می شود. من گفتم معاون افشارزاده در تربیت بدنی تهران بودم. ۳۴ سال کار اداری کردم. ناجی های استخر امامزاده حسن اعتصاب کردند و گفتند سرکار نمی رویم اما من به عنوان مدیرکل رفتم سر آب نشستم و ناجی غریق شدم. الان کار مدیر چیست که عکس بگیرد و مصاحبه کند. شما ببینید من تا به حال مصاحبه کرده ام. به جز بی بی سی با کجا مصاحبه کرده ام. آنجا هم گفتم وقتی جان کری و ظریف هرشب به هم گودنایت می گویند آن وقت صحبت من ایراد دارد. آن هم به خاطراین بود که مصاحبه کنندگان دو جوان ایرانی مثل شما بودند. دلم به حال شما سوخت. گفتند مگر نمی دانید نباید مصاحبه کنی. گفتم چرا. الان هم پشیمانم که چرا کم حرف زدم. من زبانم تلخ است اما سعی کردم با جوانان کار کنم. کجا مایلی کهن به شما توهین کرده و به شماها گفته تو. بپرسید. کجا مایلی کهن برای شما دل نسوزانده است.

وی ادامه داد: من فرهاد مجیدی را از ۱۸ سالگی از مسابقه امیدهای بهمن و پاس دعوت کردم. پس از آن فرهاد بلافاصله به استقلال رفت و نزدیک به ۱۰ میلیون تومان به او دادند که او بلافاصله یک اوپل کورسای مشکی خرید. من به او گفتم باباجون خیال نکنید همیشه این گونه است. ممکن است روزی پایت بشکند و نتوانی بازی کنی. پسر من برو سرمایه گذاری کن. مثلا مغازه یا آپارتمان بخر. این را بپرسید که گفتم یا نه. من به صالحی مدیرعامل تیمم گفتم اگر بازیکنی خواست خانه بخرد و قولنامه را آورد شما پول دو ساله به بازیکنان بدهید. پسر من از شما خبرنگاران بزرگتر است اما من شما را مثل بچه خودم می دانم. من با خیلی ها کار کردم و همیشه غصه شان را خوردم. همیشه دل نگران بودم اما اهل بده و بستان نبودم.

مایلی کهن درباره ارج و قرب پیشکسوتان و اینکه بازیکنی چون اکبر کارگرجم را مسئولین نمی شناسند گفت: من آن موقع کوچک بودم و ایشان بازیکن خوش اندامی بود و بازیکن بسیار خوب. شما جوانان باید در جوانی از خودتان مراقبت کنید تا نیاز به کسی نداشته باشید. خدا امواتتان را رحمت کند. مادر من سواد نداشت اما پرفسور بود. با کارگری مرا بزرگ کرد و گفت پسرم اگر یک تومان درمی آوری ۵ ریالش را پس انداز کن و ۵ ریالش را خرج کن. زمانی من ۱۴ هزار تومان دادم ماشین خریدم. الان اگر ماشین خوب داشته باشید باید ۲ میلیون تومان بدهید و لاستیک بخرید. پس باید از خودمان مراقبت کنیم. جوانان فکر می کنند همیشه همین است. خدا شاهد است من در خیابان می روم و مردم از من کار می خواهند. من گریه ام می گیرد. فکر می کنند من وزیر کار هستم. وقتی نمی توانم کاری کنم گریه ام می گیرد. اما امثال کی روش می آید و این پول ها را می گیرند. ما در جام جهانی و جام ملت ها چندم شدیم. اینها همه متر و معیار است. ما در جام جهانی ۳۱ شدیم و بازی با نیجریه ضعیف ترین بازی جام بود. در جام ملت ها یکی از بازیکنان ما عضو تیم منتخب آسیا شد. آیا ما کاپ اخلاق گرفتیم. سرمربی ما می خواست داور را بزند که انصاری فر جلویش را گرفت.از زمانی که کی روش آمده یک بازیکن ما بهترین بازیکن آسیا شده است. لژیونر های ما که از اروپا برگشتند و راهی کشورهای عربی شدند. ایشان بیش از هر مربی سوار تیم ملی شده است.خیلی ها می گویند من در باشگاهی موفق نبوده ام. اما من با جوانانی چون رسولی، صادقی، خلیلی، ایوبی، امیرآبادی و کاظمیان سایپا را سوم لیگ کردم. درباره سایر تیم ها هم بگویم مگر گهر درود کجای جدول بود که من بتوانم آن تیم را نجات دهم. پس چه شد که شهرستان درود پایتخت فرهنگی فوتبال ما شد. یک ماه پیش خیبر خرم آباد بازی داشت که سنگ زدند به سمت داور و نزدیک بود ناظر بازی بمیرد. چرا ناگهان این گونه شد. من تیمم در آن زمان باخته بود و وقتی تماشاگران توهین کردند گفتم نکنید. در ادامه توهین ها نیمکت را ترک کردم. اولین بازی من با استقلال بود و من و قلعه نویی رابطه خوبی نداشتیم. اما آیا خون از دماغ کسی آمد. با وجود آنکه جوسازی های زیادی شده بود. وقتی به قلعه نویی توهین کردند گفتم اگر توهین کنید میروم. بازی بعدی ما هم با راه آهن بود که رابطه من با علی دایی در آن مقطع خوب نبود.

وی درباره شرایط تیم ملی امید گفت: نمی گوییم که اشتباه نداشته ایم. شما ببینید کی روش آیا به درخشان، قلعه نویی، مقدس، والی زاده، هراتیان توهین نکرده. شمانحوه بازی آنها را می بینید. چرا او بازی های لیگ قهرمانان را در تبریز ندید.

مایلی کهن افزود: از ماست که بر ماست. وقتی کی روش می خواهد قراردادش را در دفتر وزیر امضا کند پشتش را به وزیر می کند. برانکو هم در زمان دادگان قراردادش را در دفتر مهرعلیزاده امضا کرد. آیا شما رئیس فدراسیون زمان برانکو را دیدید که در جایگاه بنشیند. همیشه روی پله ها می ایستاد. چند نفر از رئیس فدراسیون را دیدید که روی پله بایستد. دادگان می گفت من تیم را ارنج می کنم. او می گفت من می گویم چه کسی تعویض شود یا نشود.

كاپ

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها