رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 143705

مهم‌ترین پرونده‌های قتل در سال ۹۴ چه بود؟

ساعت24-تورق پرونده‌های حوادثی، ما را با اخباری مواجه می‌کند که بی‌شک تلخ و تکان‌دهنده است. در میان این پرونده‌ها،معمولا حوادثی که با قتل همراه است،تلخ‌تر و جنجالی‌تر از سایر حوادث محسوب می‌شوند.سال۹۴ نیز از این نوع حوادث پاک نبوده است،در این گزارش مهم‌ترین این حوادث را مرور می‌کنیم.

1
یکی از این پرونده‌ها مربوط به قتل‌عام خانوادگی در خیابان ایتالیا می‌شود که فروردین سال گذشته خبر ساز شد. در این پرونده هوتن بیست و پنج ساله متهم است شامگاه پانزدهم فروردین۹۴ در اقدامی جنون‌آمیز خواهرش به نام آرین‌دخت و پدرش که حسن نام داشت، به قتل رسانده است. او پس از دستگیری مدعی شد که شب حادثه به دلیل این که خواهرش می‌خواسته برنامه ماهواره‌ای تماشا کند با وی درگیر شده و خواهرش رابه قتل رسانده و همزمان با حضور پدرش در خانه او را هم از پا درآورده است . قاتل پشیمان روانه زندان شد.

اختلاف بر سر معامله عتقیه

یکی از پرونده های جنجالی که سال گذشته به سرانجام رسید و عامل آن دستگیر شد، به قتل عام خانوادگی در خیابان رکنی استان همدان برمی‌گردد.در این حادثه زن 50 ساله، 2 پسر وی و دختر 18 ساله خانواده در خانه‌شان واقع در خیابان رکنی همدان به قتل رسیدند . متهم اوایل اردیبهشت ۹۴ دستگیر شد و در بازجویی پلیسی به قتل چهار عضو این خانواده اعتراف کرد و گفت که بر سر معامله عتیقه با یکی از پسران خانواده اختلاف مالی داشته و نتوانسته چک هایش را از او پس بگیرد که همین موضوع منجر به درگیری با وی و قتل عام خانوادگی شده است .

قتل همسر و دو پسر خردسال

سومین حادثه مربوط می شود به قتل سه عضو خانواده رئیس شورای شهر کلاچای.در این پرونده که 13 اردیبهشت ۹۴ پیش روی پلیس قرار گرفت ،خانه ویلایی درشهرکلاچای درآتش سوخت و زن جوانی همراه دو پسرخردسالش در میان شعله‌های آتش جان باختند. اما پدر خانواده که رئیس شورای شهر کلاچای بود در جریان این حادثه زنده ماند . ماموران پلیس آگاهی رودسر با حضور در محل حادثه به بازرسی آنجا پرداخته و متوجه عمدی بودن آتش‌سوزی شدند. در این مرحله پدر خانواده به عنوان تنها مظنون پرونده بازداشت شد و اعتراف کرد که مدتی بوده با همسرش اختلاف‌هایی داشته و او شب حادثه قصد ترک خانه را داشته که پدر خانواده بنزین روی فرش ریخته بوده تا او را بترساند که ناگهان بخار بنزین به بخاری رسیدو خانه آتش گرفته است.

قتل پزشک اردبیلی

مرداد ماه سال گذشته قتل پزشک اردبیلی، تیر یک صفحه حوادث را به خود اختصاص داد. با اطلاع از این جنایت، تحقیقات پلیس آغاز شد و کارآگاهان جنایی استان اردبیل متوجه شدند،مقتول یکی از پزشکان شهر به نام اصغر پیرزاده بوده که متخصص آنکولوژی است.

بررسی‌های اولیه پلیس نشان می‌داد او به خانه پسر جوانی که دوستش بوده و تنها زندگی می‌کرده رفته و احتمال می‌دادند درگیری منجر به قتل درآنجا رخ داده باشد . پسر جوان تحت تعقیب پلیس قرار گرفت ودستگیر شد. متهم گفت به دلیل اختلاف‌هایی که با پزشک جوان داشته به این جنایت دست زده است . مدتی بعد اودردادگاه کیفری اردبیل محاکمه وبه قصاص محکوم شد .

3 قتل به خاطر دختر مورد علاقه

تابستان گذشته ماموران کلانتری شهرک غرب در تماس با بازپرس جنایی از وقوع جنایت هولناکی در ساختمان چهار طبقه خیابان بهار شهرک غرب خبر دادند. با حضور ماموران مشخص شد که پسر 35 ساله پدر، مادر و خواهرش را با چاقو مجروح کرده که پدرش فوت شده ودو نفر دیگر به بیمارستان منتقل شده‌اند. این درحالی بودکه دختر خانواده هم ساعاتی بعد دربیمارستان تسلیم مرگ شد.متهم به قتل با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و اعتراف کرد که چون خانواده‌اش به خواستگاری دختر مورد علاقه‌اش نمی‌رفتند روز حادثه با آنها درگیرشده و این جنایت را رقم زده است . مادر خانواده نیز به دلیل شدت خونریزی چند روز بعد از حادثه فوت کرد.

قتل در مقابل خانه

شاید قتل سپهر را بتوان هولناک‌ترین جنایت سال گذشته دانست، قتل پسر خردسال در مقابل خانه‌اش. رسیدگی به این پرونده دهم شهریور همزمان با کشف جسد سپهر مقابل خانه‌شان در محله وحدت اسلامی آغاز شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد، این کودک برای خرید از خانه خارج شده و 10 دقیقه بعد جسدش در حالی که سرش بریده شده بود مقابل خانه‌شان مشاهده شد. تحقیقات پلیس از اهالی نشان داد، آنها در زمان قتل مردی با لباس آبی نفتی را مشاهده کرده‌اند که سراسیمه و در حالی که چاقویی در دست داشت از کوچه خارج شد. در ادامه تحقیقات ردپای مرد جوانی را در این باره به دست آوردند. او اشکان نام داشت و دارای چند فقره سابقه کیفری بود . وی دربازجویی پلیسی اظهارات ضد ونقیضی درباره انگیزه‌اش از این جنایت مطرح کرد .در نهایت قاتل به کمیسیون پزشکی قانونی منتقل شد تا وضعیت سلامت روانی وی مشخص شود .

جنایت عاشقانه در شب بارانی

شب حادثه، صدای شلیک گلوله وکمک‌خواهی دختر جوانی سکوت خیابان گلستان در لاهیجان را شکست. اهالی وقتی از خانه بیرون آمدند با خودروی پرایدی با چراغ‌های روشن که رد خون اطراف آن بود، روبه‌رو شدند. آنها با مشاهده زن ومردی غرق درخون روی صندلی جلوی خودرو، پلیس و اورژانس را در جریان قرار داده و آنها به بیمارستان منتقل شدند.

با شناسایی هویت آنها خانواده مقتولان شناسایی و در ادامه تحقیقات مشخص شد که حسین دانشجوی یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور بود .او چند بار از رویا خواستگاری کرده اما با مخالفت دختر جوان و خانواده‌اش روبه‌رو شده بود. افشای این موضوع باعث شد تیم جنایی احتمال قتل دختر جوان و خودکشی حسین را به‌خاطر شکست عشقی مطرح کنند.

قتل برادرزاده بازیکن سابق استقلال

ششم آبان سال ۹۴ اهالی خیابان آیت‌الله کاشانی در تماس با پلیس از مرگ دختری جوان توسط سارق پراید سوار و سرقت اموالش خبر دادند.تحقیقات نشان می‌داد که دختر 29 ساله کشته شده برادرزاده بازیکن سابق استقلال بوده که قربانی سارقان شده است .

در ادامه تحقیقات پلیسی ردپای پسر سابقه‌دار در این پرونده به دست آمد و مدتی بعد او دستگیر شد . متهم در اظهاراتش گفت :آن روز در حال مسافرکشی در آن محله بودم که پس از پیاده کردن مسافر متوجه دختر جوان و کیفش شدم. چون خیابان خلوت بود تصمیم گرفتم از او سرقت کنم. به همین دلیل چند متری جلوتر توقف کرده و پیاده به سمت خودرو رفتم. با باز کردن در عقب خودرو کیف را برداشتم، اما مقتول متوجه ماجرا شد و به تعقیبم پرداخت. او به ستون خودرو آویزان شد و من از ترس پایم را روی پدال گاز گذاشته و فرار کردم. بعد از آن متوجه مرگ او شده وگریختم اما سرانجام دستگیر شدم. او پس از بازسازی صحنه جنایت روانه زندان شد تا محاکمه شود.

جنایت به خاطر سرقت طلا

قتل زن داراب کلای مازندران، یکی دیگر از قتل‌هایی بود که سال گذشته رخ داد.ماجرا از این قرار بود که مادری جوان به نام خدیجه در روستای داراب کلای میاندرود برای رفتن به مطب دندانپزشکی از خانه‌اش خارج و سوار یک خودروی مشکی رنگ با دو سرنشین شد. با طولانی شدن غیبت زن جوان، خانواده‌اش با حضور در پلیس آگاهی ناپدید شدن وی را اطلاع دادند. تحقیقات پلیس نشان می‌داد که او آخرین بار سوار یک خودروی عبوری شده است. راننده و همدستش دستگیر شده و در بازجویی ها به قتل با انگیزه سرقت طلاهای مقتول اعتراف کردند.

متهمان سپس در دادگاه کیفری محاکمه شده که متهم ردیف اول به قصاص و متهم دیگر به زندان محکوم شدند. با تائید احکام دو مرد جوان، عامل جنایت دهم دی امسال در مقابل دیدگان مردم به دار مجازات آویخته شدند.

قاتلان سریالی

درروزهای پایانی اسفند امسال اعضای باندچهار نفره از اتباع افغان که به بهانه فروش سکه‌های طلا و عتیقه در تهران مرتکب قتل‌های سریالی شده بودند، دستگیر شدند. متهمان زمانی که قصد داشتند سومین جنایت خود را مرتکب شوند، در دام پلیس گرفتار شده و دستگیری شدند. یکی از اعضای این باند هنگام فرار با شلیک پلیس کشته شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها