رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 143868

برهانی یک هزارم من هم موقعیت خراب نکرد!

ساعت 24- مهاجم سابق استقلال گفت:من یک حرف کاملاً دلگرم‌کننده به برهانی زدم تا آرش از خوشحالی خوابش نبرد و بداند یکی بدتر از او هم در فوتبال وجود داشته که به راحتی آب خوردن فرصت‌ها را هدر می‌داده است. به او گفتم اصلاً غصه موقعیت‌های از دست رفته‌ات را نخور چون تو یک هزارم من هم موقعیت خراب نکردی...

یکی از بازیکنان خبرساز سال های نه چندان دور استقلال احمد مومن زاده است. مهاجمی که با سر و صدای زیاد به جمع آبی ها پیوست و یک فصل کامل هم گل نزد و کم کم از یادها رفت.

مومن زاده هنوز هم طرفدار استقلال است و می خواهد این تیم قهرمان لیگ شود.

حرف های مومن زاده را در ادامه می خوانید:

* شاید خیلی ها فراوش کرده اند احمد مومن زاده از کجا رشد کرده است؟

- متولد ۲۵ شهریور سال ۵۲ هستم. در اصفهان و در محله وحید این شهر به دنیا آمدم و بزرگ شدم. پدرم مغازه وسایل صنعتی در اصفهان داشت. درسم اصلاً خوب نبود و تنها چیزی که به مغزم راه پیدا نمی‌کرد همین درس خواندن بود. آن‌قدر در درس ضعیف بودم که هر سال تحصیلی را باید دو سال می‌گذراندم!

* پس حتما خیلی بچه شیطانی بودی؟

- بچه‌ای که درس نخواند مشخص است خیلی بازیگوش است. من از دیوار صاف هم بالا می‌رفتم و انواع شیطنت‌های بچگانه را تجربه کردم. تا دلتان بخواهد شیشه مردم را با توپ‌هایم پایین آورده ام.

* در خیلی از مصاحبه هایت گفته بودی در بچگی طرفدار تیم خاصی نبودی!

- از بچگی طرفدار تیم خاصی نبودم. نه هوادار استقلال و نه هوادار پرسپولیس. تا وقتی که به استقلال آمدم و در نهایت شدم طرفدار این تیم. حالا هم که فوتبال بازی نمی‌کنم همه بازی‌های استقلال را تعقیب می‌کنم و دوست دارم این تیم قهرمان شود.

* از چهار سال حضورت در استقلال چه چیزی در ذهنت مانده است؟

- چهار سال حضور در استقلال را تجربه کردم. در فصل اول حضورم در استقلال یکی از بدترین و سخت‌ترین سال‌های فوتبالی خود را تجربه کردم. یک فصل در ترکیب ثابت استقلال بودم، اما نمی‌توانستم برای این تیم گل بزنم. استرس و فشار بر رویم آن‌قدر بالا آمده بود که در هر بازی فرصت‌ها را از دست می دادم. در نهایت در سال اول حضورم در استقلال فقط یک گل برای این تیم به ثمر رساندم که آن هم در بازی‌های آسیایی رقم خورد، اما در سال‌های بعدی در هر فصل ۷، ۸ گل را برای استقلال زدم تا از آن همه فشاری که بر رویم بود کم شود.

* با چه کسی از همه بیشتر رفاقت داری؟

- قبل از این که مهدی هاشمی‌نسب به استقلال بیاید در اردو‌ها با داداش‌زاده هم اتاق بودم، اما وقتی مهدی به استقلال آمد او رفیق من شد و آن رفاقت این قدر گرم شد که الان هر دو دوستی ۲۰ ساله داریم و حداقل هر هفته یکدیگر را می بینم. مخصوصا این که هر دو خیلی با معرفت و شوخ طبع هم هستیم و هیچ وقت با هم به مشکل نخوردیم.

* مهمترین خصوصیت اخلاقی که داری چیست؟

- یکی از خصوصیات اخلاقی‌ام به رک‌گو بودنم برمی گردد. بسیار رک‌گو هستم که این خصلت را هم بهترین خصوصیت اخلاقی‌ام می‌دانم و هم بدترین. اعتقاد دارم این رک‌گویی را خیلی‌ها دوست ندارند، اما ترجیح می‌دهم حرف راست بزنم تا این‌که به دروغ عقیده‌ام را طور دیگری نشان بدهم.

* ظاهرا خیلی هم خوش خنده هستی؟

- من باید یکی از میهمانان خندوانه باشم. یعنی وقتی با من صحبت می‌کنی، آن‌قدر سوژه‌های خنده‌دار تعریف می‌کنم که فقط می‌خندی. این مسئله را دوستانم هم تأیید می‌کنند. من دوست دارم همه از بودن در کنارم لذت ببرند به همین دلیل فقط می‌خندم. شوخی می‌کنم و کسی هم تا به حال ندیده که بد اخلاق یا عصبانی باشم.

* مثل اینکه چند وقت پیش با آرش برهانی صحبت کردی و به او انرژی دادی؟

- چند وقت پیش بود که آرش برهانی با من تماس گرفت تا از حمایت‌هایم هم تشکر کرده باشد. من یک حرف کاملاً دلگرم‌کننده به او زدم تا آرش از خوشحالی خوابش نبرد و بداند یکی بدتر از او هم در فوتبال وجود داشته که به راحتی آب خوردن فرصت‌ها را هدر می‌داده است. به او گفتم اصلاً غصه موقعیت‌های از دست رفته‌ات را نخور چون تو یک هزارم من هم موقعیت خراب نکردی...

* شنیده ایم که می خواهید یک فیلم بسازید. قضیه چیست؟

- به فیلم خیلی علاقه‌مند هستم. مخصوصا فیلم‌های اکشن. یکی از بهترین فیلم‌هایی هم که دیده ام به دردنخورها است که خیلی دوست دارم یک روز خودم همان فیلم را بسازم. برای این کار یک اکیپ هم در نظر گرفته ام. مهدی هاشمی‌نسب، سهراب بختیاری‌زاده، علیرضا منصوریان و محمد خرمگاه بازیگران من در به درد‌نخورها هستند.

* چرا زیاد در فضای مجازی نیستی؟

- نه اینستاگرام دارم و نه فیس بوک. در تلگرام و لاین هم که هستم زیاد فعال نیستم چرا که اعتقاد دارم حضور در فضای مجازی خیلی وقتم را می‌گیرد.

* بدترین اتفاق ورزشی که در سال 94 افتاد به نظرت چه بود؟

- فوت هادی نوروزی. نوروزی از غم و غصه فوت کرد، از فشاری که بر او وارد بود. خیلی خوب هادی را درک می‌کنم. آن‌قدر که اعتقاد دارم این فشار و غصه‌ها هادی را کشت. چرا که خودم هم این نوع تجربیات هادی را پشت سر گذاشته بودم. فشاری که آن روزها بر من به دلیل گل نزدن‌هایم در رسانه‌ها بوده آن قدر حالم را بد می‌کرد که شب‌ها با غم و غصه سرم را بر روی بالش بگذارم. به همین دلیل فوت هادی نوروزی تا چند روز من را تحت تأثیر قرار داده بود.

* قصد نداری امسال به مربیگری روی بیاوری؟

- فعلا قصد ندارم تا ببینم در آینده چه می شود.

* دوست نداری پسرت فوتبالیست شود؟

- متین الان وارد 16 سالگی شده و اصلا دوست ندارم وارد فوتبال شود. بهتر است او درسش را بخواند.

* صحبت خاصی نداری؟

- امیدوارم امسال سالی پر بار برای مردم ایران باشد. ضمن اینکه از خداوند می خواهم سایه منصور پورحیدری را بالای سر استقلال نگه دارد.

نامه

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها