رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 144022

درمان آسم و تنگی نفس |روش های مقابله و درمان آسم

درمان آسم و تنگی نفس معمولا با استفاده از اسپریهای در مانی انجام می شود که عوارض خاص خود را دارد.از این رو درمان خانگی آسم و درمان گیاهی آسم می تواند جایگزین و یا حداقل مکمل مناسبی برای روشهای دارویی آسم باشد.

آسم
html>

تنفس دشوار - از جمله خس خس سینه ، درد قفسه سینه یا سفتی آن ، تنگی نفس و سرفه - از ویژگی های آسم است ، اما همچنین می تواند با بیماری ریفلاکس گوارشی (GERD) ، بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD) ، نارسایی قلبی و غیره همراه باشد.

هرچه بیماری آسم نگران کننده باشد ، بیماری به ندرت باعث صدمات پیشرونده ریه می شود. اما سایر بیماری های ریه که باعث مشکل در تنفس می شوند ، در صورت عدم تشخیص ، می توانند بدون مانع پیشرفت کنند. با این وجود ، سایر تشخیص های احتمالی موثر بر سیستم قلبی عروقی یا سایر اعضای بدن می توانند جدی باشند و نیاز به درمان زودهنگام برای بهتر شدن دارند.به همین دلیل به دنبال تشخیص مناسب بودن ضروری است.

شرایطی که آسم را بدتر می کند

تعدادی شرایط وجود دارد که می تواند باعث تنگی نفس ، خس خس سینه ، سرفه و سفتی در سینه شود. در حالی که بیشتر آنها مربوط به ریه ها و دستگاه تنفسی است ، برخی دیگر با سیستم های دیگر اندام مانند قلب و دستگاه تنفسی در ارتباط هستند.

هنگام بررسی آسم احتمالی ، پزشک تمام دلایل احتمالی مشکل تنفس شما را بررسی می کند (فرآیندی به نام تشخیص افتراقی).

پیشنهاد می شود بخوانید : آسم شغلی چیست

GERD

بیماری رفلاکس معده (GERD) یک بیماری مزمن است که در آن اسید معده به داخل مری فرار می کند. اگرچه GERD با علائم گوارشی شناخته شده است ، اما برگشت مکرر اسید می تواند منجر به پنومونییت (التهاب کیسه های هوایی ریه ها) شود.


COPD

بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) یک اختلال پیشرونده ریه است که معمولاً با مصرف سیگار همراه است. در مراحل اولیه بیماری ، علائم ممکن است مانند آسم به نظر برسد و حتی اگر ریه ها در معرض آلرژن ، دودکش یا هوای سرد قرار بگیرند ممکن است افزاینده شوند.

در میان برخی از سرنخ های مختلف تمایز عبارتند از: احتباس مایعات ، مشکل در خواب ، افزایش سرفه ناخوشایند ، و سرفه از خلط آور ، سفید ، یا زردی خلط.

نارسایی احتقانی قلب

نارسایی احتقانی قلب (CHF) شرایطی است که در آن قلب شما به اندازه کافی پمپ نمی شود تا بقیه بدن را با خون و اکسیژن تأمین کند.

علاوه بر علائم مانند آسم ، CHF ممکن است باعث ایجاد مایعات در ریه ها (افیوژن پلور) ، تورم در اندام تحتانی (ادم) و تنگی نفس (تنگی نفس) هنگام دراز کشیدن شود.

درمان آسم و تنگی نفس
اسپری آسم
پیشنهاد می شود بخوانید : آسم بیماری نجیبی است

رژیم برای درمان آسم

در حالی که هنوز رژیم خاصی برای درمان آسم و تنگی نفس پیدا نشده است ، پژوهشگران می گویند خوردن برخی غذاها تاثیر بسیار زیادی در کنترل طرح درمان کلی این بیماری دارد . کارشناسان معتقدند یک رژیم غذایی ضد آسم می تواند به کاهش علامت های این بیماری کمک می نماید . در ادامه فهرستی از غذاها یی را که به طور طبیعی با بیماری تنگی نفس مقابله می کنند را می خوانید:

درمان آسم با آووکادو
آووکادو

- آووکادو ، یک غذای فوق العاده ضد آسم می باشد . گلوتاتیون موجود در آووکادو از سلولها در مقابل آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند ، و همچنین مواد ناسازگار در بدن ، مانند مواد آلوده کننده را سم زدایی می نماید .به نوشته ایران کاویان یکی از مهمترین آنتی اکسیدانها که حیات افراد به آن بستگی دارد گلوتاتیون است.از این رو هرچند تمام آنتی اکسدانهای شبکه اهمیت دارند اما اهمیت بالای گلوتاتیون ایجاب می کند که سطح آن در بدن همیشه در حد بالایی باشد.

گلوتاتیون ، آنتی اکسیدان اصلی سلول است ودر پلاسمای سلول ها به طور فراوان وجود دارد . مقدار این پدیده در سلول های ی کبد که مسئولیت سم زدایی بدن را دارند چند برابر است و به اندازه ای برای بدن حیاتی می باشد که همه سلول ها به طور مداوم در حال تولید آن هستند وحتی بدن ذخیره ای از آن تولید می کند تا در شرایط اضطراری همیشه آن را در دسترس داشته باشد. با اینکه بیش از 100 سال از کشف گلوتاتیون می گذرد اما تنها به تازگی تحقیقاتی بر روی آن انجام شده است زیرا وارد کردن گلوتاتیون به بدن به سادگی امکان پذیر نیست

خواص موز برای درمان آسم
موز و آسم

- موز نیز از خوردنی های ضد آسم می باشد . پژوهشگران خوردن روزی یک عدد موز را پیشنهاد می کنند . موز به دلیل دارا بودن فیبر زیاد مانع ابتلا به آسم می شود . پژوهشگران دریافتند کودکانی که روزی یک موز می خورند 34 درصد کمترعلامت های تنگی نفس مانند خس خس سینه در آنها مشاهده می شود .

اسفناج برای درمان اسم
اسفناج و آسم

- اسفناج نیز توصیه می گردد . خودن مقدار زیاد اسفناج با کاهش خطر ابتلا به آسم ارتباط دارد . اسفناج دارای مقدار زیادی ویتامین ث ، بتاکاروتن ( ماده ای در هویج و برخی از گیاهان مورد نیاز است ) ، ویتامین E ومنیزیم است که همه مواد غذایی ضد آسم هستند .

زردچوبه برای درمان آسم
زردچوبه و آسم

- زرد چوبه تیز یک ماده غذایی مهم ضد آسم می باشد . این خوردنی یکی از بهترین گیاهان دارویی برای جلوگیری ودرمان آسم به حساب می آید .

میوه سیب برای درمان آسم
نقش سیب در درمان آسم

- سیب نیز یک محافظت کننده قوی در برابر آسم می باشد. پژو هشگران فلاونوئید بسیار زیاد موجود در سیب را دلیل تاثیر مفید آن در مقابله با آسم می دانند .

دیگر روش های درمانی آسم


درمان آسم از یک طرف درمان دارویی با داروهای ضد التهاب و برونکودیلاتور است. هدف بهبود التهاب مزمن و باریک شدن مجاری تنفسی است. این درمان مبتنی بر کنترل آسم است و به عنوان یک طرح به اصطلاح مرحله ای ساخته شده است . برای بزرگسالان و همچنین کودکان و نوجوانان یک طرح سطح جداگانه با پنج یا شش سطح درمانی وجود دارد.

درمان مرحله به مرحله تشدید می شود. پزشکان معالج به صورت جداگانه سطحی را برای هر فرد انتخاب می کنند که در آن کنترل آسم خوب حاصل شود ، اما در عین حال ممکن است عوارض جانبی کمتری داشته باشد. راهنمای مراقبت ملی توصیه می کند: اگر چندین گزینه درمانی در دسترس باشد ، همیشه باید گزینه ای با عوارض جانبی کمتر انتخاب شود ، حتی اگر گزینه گرانتری باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها