رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 154811

"عبدالعلی علی عسکری" کیست

ساعت ۲۴- «عبدالعلی عسکری» رئیس جدید سازمان صداوسیما ۵۴ سال سن دارد و سابقه فعالیت‌های او به پیش از وقوع انقلاب اسلامی برمی‌گردد.

عسگری
style="text-align:justify">دکتر عبدالعلی علی عسکری متولد 1337،‌ دارای دیپلم ریاضی، کارشناسی مهندسی برق و الکترونیک از دانشگاه امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران)، کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تهران، دکترای مهندسی صنایع با گرایش سیستم و بهره‌برداری از دانشگاه علم و صنعت است.

وی که بخش زیادی از کودکی و نوجوانی خود را در شهرری گذرانده، از نوجوانی در فعالیت‌های ضد رژیم شاه حضور داشت و به همین دلیل در 16 سالگی از سوی ساواک دستگیر شد. در دوران دانشجویی نیز به فعالیت و مبارزه علیه رژیم شاه ادامه دارد و با برخی از همفکران خود اقدام به تشکیل گروهی با مشی فعالیت سیاسی و نظامی بر ضد رژیم پهلوی و تبعیت از امام (ره) و روحانیت کرد. در اوایل سال 1357 همراه با تعدادی از اعضای این گروه در شیراز دستگیر و به کمیته مشترک ضد خرابکاری و سپس به زندان‌های اوین و قصر منتقل شد و تا 22 بهمن 1357 در زندان بود که با هجوم مردم به زندان، آزاد شد.

دکتر علی عسکری علاوه بر حضور در جبهه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس، منشأ خدمات ارزنده‌ای در بخش‌های مختلفی بود که مشاور دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌مدیرعامل سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی، مدیرعامل بنیاد پژوهشی غرب‌شناسی، معاون آموزشی سازمان و رئیس دانشکده صدا و سیما (1382)،‌ معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما و پایه‌گذار جریان پرشتاب تبدیل سیستم آنالوگ به دیجیتال در کشور و همچنین مشاور رئیس قوه قضاییه بخشی از تجارب مدیریتی اوست.

از عسکری به عنوان پدر تلویزیون دیجیتال ایران نیز یاد می‌کنند چه اینکه پایه‌گذار جریان پر شتاب تبدیل آنالوگ به دیجیتال بوده است.

وی کتابها و مقالات متعددی نیز در حوزه‌های رسانه،‌ مدیریت، فناوری نوین، تولید در کلاس جهانی و الگوی نظام اسلامی دارد. در عین حال عضو هیأت علمی دانشگاه صدا و سیما می‌باشد.

اتاق خبر 24

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها