رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 155221

تاثیر پیاز در رشد مو | معجزات پیاز برای درمان لک صورت و تقویت مو

پیاز معمولا بخش جدانشدنی غذاهای ایرانی است اما شاید بسیاری از ما تاکنون به خواص آن آشنا نباشیم در این مطلب قصد داریم به گوشه ای از این خواص بیشمار اشاره کنیم با ما همراه باشید.

پیاز
html>

پیازها که معمولاً به عنوان یکی از اجزاء پر مصرف آشپزخانه تلقی می شوند ، ممکن است تاثیرات دیگری به جز اضافه کردن طعم به غذای ما داشته باشند. به نظر می رسد شگفت آور است ، اما آب پیاز نیز یک درمان خانگی برای ریزش مو است.

در دوران ما ریزش مو بسیار رایج است و ممکن است شما لکه های طاس ، طاسی کامل یا نازک شدن تدریجی داشته باشید.طبق نظر آکادمی پوست و مو در آمریکا ، حدود 80 میلیون زن و مرد در ایالات متحده از ریزش مو رنج می برند.

شایعترین علت ریزش مو یک بیماری ارثی به نام آلوپسی آندروژنتیک است. همچنین می تواند به عنوان یک عارضه جانبی برخی از داروها یا به دلیل تغییرات هورمونی اتفاق بیفتد.یکی از داروهای خانگی که ممکن است خیلی از مردم آن را نشنیده باشید ، آب پیاز است.

حقایقی در مورد آب پیاز برای ریزش مو:

پیاز حاوی مواد معدنی خاصی است که ممکن است برای مو مفید باشد.
هرکسی که به پیاز حساسیت دارد نباید از آب پیاز روی موهای خود استفاده کند.
اگر بوی بیش از حد آن عذاب آور است ، اضافه کردن کمی آب لیمو یا گلاب کمک می کند.
اگرچه آب پیاز یک داروی خانگی محبوب است ، اما تحقیقات بیشتری لازم است تا نتیجه گیری شود که آیا آب پیاز به عنوان یک درمان ریزش مو عمل می کند یا خیر.

استفاده از آب پیاز برای رشد مجدد مو به طور گسترده مورد بررسی قرار نگرفته است.یک مطالعه کوچک که در ژورنال پوست منتشر شده است ، نشان می دهد که استفاده از آب پیاز در پوست سر ممکن است به رشد مجدد مو در بعضی از افراد کمک کند.در این مطالعه شرکت کنندگان که مبتلا به آلوپسی آرئاتا بودند ، که یک نوع ریزش مو غیر زخم و لکه دار است.مورد آزمایش قرار گرفتند محققان دریافتند که رشد مو بعد از 2 هفته استفاده از آب پیاز که دو بار در روز بر روی پوست سر اعمال می شود ، شروع شده است.

تقریبا 74 درصد از شرکت کنندگان بعد از 4 هفته رشد مجدد مو داشتند و در 6 هفته حدود 87 درصد رشد مجدد مو را تجربه کردند. هر دو جنس نر و ماده در مطالعه شرکت کردند و رشد مجدد مو در بین مردان بیشتر بود.اگرچه این مطالعه نتایج مثبتی را نشان می داد ، اما تنها 38 شرکت کننده در این تحقیق اندک بودند.

آب پیاز برای تقویت مو


پیاز فواید درمانی زیادی دارد. آب پیاز ممکن است به تشویق رشد موهای ضخیم و سالم کمک کند.مواد مغذی موجود در آب پیاز که روی موها اعمال می شود ، ممکن است فولیکول های مو را تغذیه کنند ، که این امر می تواند باعث افزایش حجم ، درخشش و تقویت قدرت مو شود. تغذیه اضافی همچنین ممکن است نازک شدن مو را به حداقل برساند.علاوه بر موارد فوق ، استفاده از آب پیاز همچنین ممکن است باعث رشد جدید مو در برخی از افراد شود.

به دلیل موارد زیر است که آب پیاز به بهبود سلامت مو کمک می کند:

گوگرد

یک نظریه درباره اینکه آب پیاز چگونه می تواند به رشد مو کمک کند اینست که پیازها حاوی گوگرد هستند.گوگرد یکی از رایج ترین مواد معدنی بدن است. برای تولید کافی آنزیم ها و پروتئین ها لازم است. گوگرد همچنین در کراتین یافت می شود که یکی از اجزای مو است.گوگرد موجود در آب پیاز می تواند رشد مو را افزایش دهد. همچنین ممکن است مراحل رشد مو را تسریع بخشد.

خواص ضد میکروبی

پیاز خواص آنتی باکتریایی دارد که ممکن است به مبارزه با عفونت های پوست سر کمک کند.در بعضی موارد ، یک عفونت پوست سر می تواند به ریزش مو کمک کند. پوست سر سالم به احتمال زیاد فولیکولهای موی قوی دارد.

آنتی اکسیدان ها

پیاز حاوی آنتی اکسیدان ها مانند فلاونوئیدها است. اعتقاد بر این است که آنتی اکسیدان ها بدن را از رادیکال های آزاد محافظت می کنند.تصور می شود رادیکال های آزاد در روند پیری نقش دارند. به عنوان مثال ، رادیکال های آزاد ممکن است فولیکول های مو را از بین ببرد و منجر به نازک شدن و ریزش مو شود.از بین بردن یا کاهش رادیکالهای آزاد ممکن است آسیب به فولیکولهای مو را کاهش دهد.

اب پیاز برای لک صورت
خواص آب پیاز

کاربرد

برای کسانی که می خواهند با استفاده از آب پیاز برای بهبود سلامت موها یا ترویج رشد مجدد تلاش کنند ، روند کار ساده است.

برای تهیه آب پیاز ، مردم باید این مراحل را دنبال کنند:

حدود چهار پیاز را پوست بگیرید و آنها را به قطعات کوچک خرد کنید.
با فشردن آن یا استفاده از آبمیوه گیری ، آب آن را از پیاز خارج کنید.
گزینه دیگر ، قرار دادن قطعات پیاز در مخلوط کن و مخلوط کردن در خمیر است. خمیر را در پنیر خرد شده قرار دهید و تمام آب را بیرون بیاورید.
آب آن را روی پوست سر یا ریشه مو بمالید.

چند قطره روغن ضروری همچنین ممکن است به کاهش بوی قوی آب پیاز کمک کند. روغنهای نعناع ، اسطوخودوس و رزماری می توانند گزینه های خوبی برای رقیق شدن بوی آن باشند.

برای تست حساسیت می توانید مقدار کمی آب پیاز را روی آرنج یا پشت گوش بمالید و چند دقیقه صبر کند. در صورت تحریک ، بهتر است آب آن را روی پوست سر نریزید. همچنین پرهیز از ریختن آب پیاز در چشم نیز مهم است. آب پیاز که به چشم می ریزد می تواند منجر به سوزش و قرمزی شود. اگر آب پیاز به چشمتان رفت ، مهم است که آن را با آب خنک بشویید.

بهتر است دو بار در روز طی چند هفته این کار را ادامه دهید.

آب پیاز برای رشد مو

آب پیاز را به روشی که در بالا به آن اشاره کردیم تهیه نمائید و به مقدار مساوی یعنی دوقاشق روغن نارگیل ،دو قاشق روغن زیتون ، ودو قاشق آب پیاز مخلوط کنید وهفته ای چند مرتبه از این معجون را به پوست سرتان بمالید بعد از گذشت چند ماه اثرات آن را خواهید دید .

آب پیاز و عسل

آب پیاز را به روشی که قبلا گفتیم آماده کنید دو قاشق آب پیاز و دوقاشق چایخوری عسل را با هم مخلوط نمائید و آن را روی کف سرتان بمالید وبا یک کلاه رویش را بپوشانید .بهتر است این کار را شب انجام دهید وبگذارید تا صبح باشد ودر غیر این صورت حداقل 30 دقیقه زمان برای آن قرار دهید.اگر می خواهید بوی پیاز کمتر شود از اسانس رزماری در آن استفاده نمائید .

شامپو پیاز

آب پیاز را بگیرید و با چهار حبه سیر له شده مخلوط نمائید و آن را با دو لیوان آب و یک قاشق پودر دارچین مخلوط کنید وبه مدت یک ربع بجوشانید و چند روز بگذارید به حال خود باشد بعد آن راصاف نموده و در ظرف شامپو ریخته یعنی با شامپویتان مخلوط کرده وهر بار که به حمام می روید سرتان را با آن شستشو دهید.

تاثیر پیاز در رشد مو | خواص جادویی پیاز
پیاز برای سلامت مو

آب پیاز ولک صورت

اگر می خواهید یک پیلینگ طبیعی انجام دهید و پوستتان را لایه برداری نمائید پیاز گزینه ای مناسب برای ریزش سلولهای مرده پوست می باشد.روزی دو مرتبه آب پیاز را روی پوست بمالید وبعد از چند دقیقه با آب ولرم بشویید سپس از یک مرطوب کننده مناسب پوست استفاده نمائید بعد از مدتی لک های پوستتان از بین خواهد رفت ونشاط وشادابی پوستتان چند برابرمی شود زیرا پیاز دارای مقدار زیادی ویتامین c می باشد که این ویتامین برای پوست بسیار مفید است.

پرپشت شدن ابروها
تاثیر آب پیاز برای ابرو

آب پیاز برای رشد ابرو

بیشتر خانمها دوست دارند که دارای ابروانی پرپشت وزیبا باشنددر اینجا چند روش برای تقویت ابرو به شما پیشنهاد می نمائیم.

1-آب پیاز را گرفته و مدتی کنار گذاشته تا از تندی آن کم گردد وآن را روی ابروها بمالید و ماساژ دهید.

2-آب پیاز را با روغن نارگیل مخلوط نموده وروی ابرو بمالید.

3-گیاه آلوئه ورا از عطاری تهیه کنید و عصاره آن را با مقداری آب پیاز مخلوط نموده وبر روی ابرو بمالید.

4-می توانید مقداری شیر را با آب پیاز مخلوط نموده بر روی ابرو بمالید .

خواص پیاز

پیاز دارای خاصیت ضد عفونی کننده است که دارای ویتامین های c،منیزیم ،کلسیم ،فسفر ،گوگرد،سدیم،پتاسیم،ومقدار کمی اسید فولیک وآهن می باشدو مس وروی نیز در آن موجود است .

به علت وجود کلسیم در پیاز این ماده از پوکی استخوان جلوگیری می نماید.

با مصرف پیاز می توانید قند خون و کلسترول را پایین بیاورید .

پیاز به گردش خون در بدن کمک می نماید و درفعالیت قلب کمک کننده می باشد.

از سکته جلو گیری نموده و اضطراب ونگرانی را کاهش می دهد.

پیاز یک ضد سرطان می باشد که از سرطان ریه جلوگیری می نماید.

این گیاه برای پوست بسیار مفید می باشد با خوردن آن رنگ چهره باز می گردد وپوست زیبا وجذاب به نظر می آید.

پیاز به علت داشتن گوگرد در رشد موها تأثیر بسزایی دارد .

اگر یک نصف پیاز را در روز میل نمایید 30 در صد از کلسترول بد خون تان کم می گردد ودر عوض کلسترول خوب خون تان افزایش میابد.

این گیاه در جلوگیری از آب مروارید کمک کننده می باشد وافراد مسن بهتر است بیشتر آن را مصرف نمایند .ودر آخر این نکته را هم می گویم که برای رفع تندی و بوی پیاز آن را زیر آب یا درون ظرف آب قرار دهید وبعد پوست آن را خارج نمائید.

دیگر خواص پیاز

پیاز علاوه بر محصولات لبنی و سایر مواد غذایی می تواند برای افزایش سلامت استخوان و استحکام استخوان ها نیز مفید باشد.

مطالعه ای که به دنبال 24 زن میانسال و یائسه انجام شد ، نشان داد که کسانی که به مدت دو ماه روزانه 100 میلی لیتر آب پیاز مصرف می کنند ، تراکم مواد معدنی استخوان بهتری نسبت به گروه دیگر دارند.

در حالی که اعتقاد بر این است که مصرف پیاز به کاهش استرس اکسیداتیو در بدن و از دست دادن استخوان کمک می کند ، تعداد آنتی اکسیدان های بدن را افزایش می دهد. این می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کرده و تراکم استخوان را افزایش دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها