رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 156257

انتقاد شدید رییس انجمن لوله و پروفیل از مقاله‌های سفارشی درباره بازار فولاد و برخی رسانه‌ها در گفت‌وگو با ساعت ۲۴

گم کردن ۲۶ هزار تریلی فولاد برای افزایش قیمت‌ها

ساعت ۲۴- سید محمدعلی ابویی مهریزی رییس سندیکای لوله و پروفیل ایران از جمله هیات نمایندگان اتاق ایران بود که روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه وقت گرفت تا یک دقیقه صحبت کند. او در همین یک دقیقه و با نگرانی از شرایط نامساعد صنعت لوله و پروفیل که در همین روزها با افزایش عجیب قیمت فولاد داخلی مواجه شده‌اند، فولادسازان را متهم کرد که ۳ میلیون تن فولاد را گم کرده‌اند.

ورقه فولاد
dir="RTL">ابویی مهریزی در گفت‌وگوی كوتاه با ساعت ۲۴ توضیح داد: فولادسازان دولتی از زمستان پارسال با دادن آمارهایی كه نشان می‌داد ۳ میلیون تن فولاد در انبارها مانده‌اند مقاله‌های سفارشی كه از سوی برخی رسانه‌ها انتشار یافت فضا را برای افزایش تعرفه واردات فولاد آماده كرده‌اند.

او گفت: در حالی كه تا آخرین روزهای زمستان پارسال موضوع ۳ میلیون تن فولاد انبار شده در كارخانه‌ها در برخی رسانه‌ها انتشار می‌یافت بلافاصله پس از افزایش تعرفه واردات از جلوی چشم دور شد.

اوگفت: برای جابه‌جا شدن این میزان فولاد انبار شده در كارخانه‌های فولاد مباركه و ذوب‌آهن اصفهان و سایر كارخانه‌ها باید ۲۶ هزار تریلی در سطح كشور و در یك دوره كوتاه جابه‌جا شوند كه به نظر می‌رسد این طور نبوده است.

او در پاسخ به این پرسش ساعت ۲۴ كه آیا انتشار خبر انبار شدن ۳ میلیون تن فولاد كه در زمستان پارسال رسانه‌ها انتشار دارند واقعیت نداشت، گفت: به نظر می‌رسد كه یك بازی بوده است، در غیر این صورت چرا در حالی كه تقاضا برای آهن و فولاد وجود دارد، فولادسازان در بورس كالا حواله‌های مربوط به ماه‌های تیر و مرداد را می‌دهند. آیا در مدت كوتاه ۴۰ روزه از ۱۵ فروردین تا امروز رونق بخش مسكن و عمران آنقدر شدید بود كه ۳ میلیون تن فولاد فروخته شد.

ابویی مهریزی در سخنانش در اتاق ایران تاكید كرد باید از طرف اتاق ایران این موضوع بررسی و نتایج آن اعلام شود.

به گزارش ساعت ۲۴، محسن جلال‌پور رییس اتاق ایران نیز گفت كه این مساله در كمیسیون ماده ۷۶ نیز بررسی شده است و ما تا جایی كه بتوانیم موضوع را پیگیری می‌كنیم.

كارشناسان معتقدند كه فولاد مباركه و ذوب‌آهن اصفهان كه تولیدكندگان اصلی فولاد به حساب می‌آیند با توجه به نفوذشان در دولت و در ایمیدرو توانسته‌اند تعرفه واردات فولاد را افزایش داده و قیمت‌ها را ناگهاندر داخل به سمت بالا هدایت كنند. سقوط قیمت سهام فولاد مباركه در سال ۱۳۹۴ شرایط دشواری را برای این انحصارگر بزرگ پدیدار كرده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها