رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 161251

قالیباف می خواهد قفل ها را با گازانبر خراب کند تا کلید روحانی نا کارآمد شود

انصاری گفت:در همایش دکتر سلام آقای شهردار به عدم کارآیی کلید ریاست جمهوری در باز کردن قفل مشکلات مردم اشاره کرد و ظاهرا ایشان قصد تخریب قفل‌ها با گازانبر را در سر می‌پرورانند.

1461834086360_1606608.jpg
style="text-align: justify;">عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد ازعملکرد شهردار تهران، گفت: کاش جناب شهردار به جای لابی‌های سیاسی و جلسات باندی، همت خود را به منظور رفع چالش‌های بزرگ تهران به کار می‌گرفت.

غلامرضا انصاری صبح امروز در نطق پیش از دستور خوددر جلسه شورای شهر تهران با تشکر از سازمان زیباسازی به دلیل برگزاری نمایشگاه نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر، گفت: تهران شه غریبی است و در دوران دولت‌های نهم و دهم شهردار تهران به خاطر رقابت و اختلاف سلیقه با دولتمردان قبلی و البته لجبازی‌های رییس دولت وقت نتوانست از بودجه‌های عمومی و دولتی و سهمی که دولت‌ها برای حمل و نقل عمومی باید پرداخت می‌کردند علیرغم درآمدهای رویایی 700 میلیاردی بهره‌ای برای شهر تهران جذب کند.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید نیز بار دیگر این سناریو در حال تکرار است و فعالیت‌های سیاسی شهردار تهران باعث شده که شهر تهران در گرفتن بودجه‌ها و امکانات به مشکل بخورد و آنان که در این میان خسارت می‌بینند، شهروندان نجیب و خوب تهران هستند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با اشاره به طنز و کنایه قالیباف به دولت در همایش دکتر سلام، گفت: در همایش دکتر سلام آقای شهردار به عدم کارآیی کلید ریاست جمهوری در باز کردن قفل مشکلات مردم اشاره کرد و ظاهرا ایشان قصد تخریب قفل‌ها با گازانبر را در سر می‌پرورانند.

وی افزود: شهردار تهران که در دو دوره قبلی شورای دوم و سوم شهر فعال بودند در این دوره نیز به مدد حضور نگاه کارشناسی و دیدگاه کلان‌نگر اعضای شورا، به پاسخگویی در قبال عملکرد زیرمجموعه خود بارها فرا خوانده شده است که در یک اقدام فراگیر و دیرهنگام اعضای شورای شهر را متهم به باج‌خواهی کرده که اگر قالیباف چنین سخنی را به زبان آورده باید به سرعت و شخصا تکذیب می‌کرد که متاسفانه در فضای عمومی تاثیر سوء این بیان کاملا مشهود است و به عنوان منتخب مردم تهران با قاطعیت از قالیباف درخواست می‌کنم که رانت‌خواران و باجگیران را رسما و علنا معرفی کنند و جای سوال است چرا در طول سه سال گذشته مهر سکوت در قبال این حرکت غیرقانونی بر لب گذاشته است؟

انصاری افزود: شایسته است که بدون درنگ خود و شهر تهران را از آستانه این سقوط بزرگ برهانند و قطعا رانت‌گیرنده و رانت‌دهنده صلاحیت ادامه خدمت در جایگاه مدیریت شهری را از دست داده است.

وی افزود: شهردار تهران برای بار دوم بخت خود را با استفاده از سکوی پرتاب شهرداری تهران به سوی پاستور آزموده است و از قضا تنها دستاوردی که این رقابت برای شهر تهران داشته است، عدم تعامل دولت نهم و دهم با رقیب سیاسی که در کسوت مدیریت شهر تهران به میدان انتخابات ورود کرده، است. از این رهگذر نه تنها مدیریت تهران نتوانست سهم مردم را از اعتبارات مصوب دولتی برای عمران، آبادانی، حمل و نقل و ... کسب کند؛ بلکه تاوان هزینه‌های گزاف این رقابت سیاسی را شهروندان تهرانی می‌پردازند و بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران و زخمی شدن کالبد شهر با پروژه‌های نمایشی و بدقواره شدن شهر با تراکم‌فروشی و انهدام باغات تنها گوشه‌ای از مشکلاتی است که رویکردهای دستوری ناشی از تدابیر تحکمی در شهرداری به بار آورد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر افزود: زمانی که شهردار تهران سرگرم پذیرایی از مهمانان سیاسی در برج میلاد بود شاید فکر نمی‌کرد که چند روز بعد قصور و تقصیر همکارانش در شهرداری منطقه 15 فاجعه‌ای تاثربار را رقم بزند و کودکی خردسال و بی گناه را به آغوش مرگ بکشاند که البته این اولین و آخرین فاجعه نخواهد بود و کاش جناب قالیباف به جای لابی‌های سیاسی و جلسات باندی همت خود را به منظور رفع چالش‌های بزرگ تهران بخصوص آسیب‌های اجتماعی که به مانند سرطان در حال گسترش است، به کار می‌بست.

انصاری با بیان اینکه فریاد تظلم‌خواهی پدر و مادر فاطمه وجدان‌های خفته را بیدار می‌کند، گفت: باید به شهروندان نه در شعار و مصاحبه بلکه در عمل و برنامه احترام گذاشت و حقوق آنان را در همه ابعاد در نظر گرفت چرا که شهروندان تهرانی مستحق و لایق بهترین خدمات شهری هستند.

وی در پایان گفت: ما به عنوان متولیان شهری بزرگ‌ترین وظیفه را بر عهده داریم که کاری کنیم آرامش به زندگی افراد باز گردد و تک تک شهروندان باید از شاخص‌های حقوق شهروندی برخوردار باشند؛ اما باید بگویم تهران تا رسیدن به این شاخص‌ها که همان امنیت فردی، روانی، اجتماعی و ... است فاصله زیادی دارد چرا که تهران شهر غریبی است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها