رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 161615

با تزریق خون آلوده، بیش از 2000 هندی به ایدز مبتلا شدند

ساعت24-مقامات هند می‌گویند طی 17 ماهِ گذشته بیش از 2 هزار نفر در اثر تزریق خون آلوده به ویروس اچ‌.آی.‌وی در بیمارستان‌های این کشور مبتلا به ایدز شده‌اند.

4619430_565.jpg
style="text-align: justify;">شبکۀ خبری بی.بی.سی در گزارشی به نقل از سازمان ملی کنترل ایدز در هند (ان.اِی.سی.اُ) نوشت دست‌کم 2 هزار و 234 نفر، که اغلب ساکن ایالت شمالی اوتار پرداش بوده‌اند، طی این بازۀ زمانی به ایدز مبتلا شدند.

چیتان کوثری، یک فعال هندی، که درخواست ارائۀ این آمار را به سازمان ملی کنترل ایدز داده بود، در این باره گفت: «این آمار داده‌هایی رسمی هستند که نهاد دولتی ان.ای.سی.اُ ارائه داده است. من بر این باور هستم که آمار حقیقی دو یا سه برابر این است.»

کوثری گفت: «این یک موضوع بسیار جدی است و باید به سرعت مورد بررسی قرار بگیرد.»

براساس آمار ارائه شده، 361 نفر در ایالت شمالی اوتار پرداش، 292 نفر در ایالت گُجرات در غرب هند و 276 نفر در ایالت مرکزی مهاراشترا طی 17 ماه گذشته در بیمارستان ایذر گرفته‌اند.

در دهلی، پایتخت هند نیز دست‎کم به 264 نفر، خون آلوده به ویروس اچ.آی.وی منتقل شده است.

بر اساس قانون، الزامی است که در بیمارستان‌ها فرد اهداء کنندۀ خون و خون اهدا شده در قبال ابتلاء به ویروس‎های اچ.آی.وی، هپتاتیت B و C، مالاریا و دیگر عفونت‌ها دقیقاً مورد آزمایش قرار بگیرند؛ اما به گفتۀ کوثری بیمارستان‎های هند فاقد فناوری لازم برای تشخیص ویروس اچ.آی.وی در خون هستند.

این فعال هندی افزود: «هر یک از این آزمایش‌ها هزینه‎ای معادل یکهزار و 200 روپیه (18 دلار) در بردارد و اکثر بیمارستان‌های هند نیز فاقد امکانات لازم برای اجرای آن هستند.»

کوثری تصریح کرد: «حتی در شهر بزرگی مانند بمبئی، تنها سه بیمارستان خصوصی امکانات آزمایش اچ.آی.وی را دارند و حتی در بزرگ‌ترین بیمارستان‎های دولتی نیز خون در زمینۀ ایدز آزمایش نمی‌شود.»

بیش از 2 میلیون نفر مبتلا به ویروس اچ.آی.وی در هند زندگی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها