رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 165399

بلاتکلیفی انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا

ساعت24-دونالد توسک رئیس شورای اروپا اظهار کرد اگر طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در همه پرسی 23 ژوئن (3 تیر) رای بیاورد، انگلیس با هفت سال بلاتکلیفی مواجه خواهد شد.

4681062_145.jpg
style="text-align: justify;">به گزارش گاردین،رئیس شورای اروپا خاطر نشان کرد رأی دهندگان به طرح «برکسیت» (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) باید درخصوص پیامدهای این تصمیم آگاه باشند.

طبق بند 50 «پیمان لیسبون» هر کشوری که بخواهد اتحادیه اروپا را ترک کند، باید فرایندی دو ساله را برای مذاکره با 27 عضو دیگر درخصوص شرایط خروج از اتحادیه طی کند. این مذاکرات به منظور حل و فصل موضوعاتی همچون تعرفه های اتحادیه اروپا برای کالاهای انگلیسی و همچنین محدودیت هایی درخصوص آزادی حرکت است.

دونالد توسک، که بدنه اصلی تصمیم گیری در اتحادیه اروپا را در دست دارد، اظهار کرد حتی اگر این مذاکرات ظرف دو سال پایان یابد، قبول وضع و شرایط جدید انگلیس زمان بیشتری می طلبد. وی در ادامه افزود: «پارلمان اروپا و هر یک از 27 کشور عضو باید نتیجه کلی مذاکرات را تایید کنند که این امر دست کم 5 سال طول خواهد کشید.»

تمامی سیاستمداران اتحادیه اروپا در خصوص خطرات برکسیت به رأی دهندگان انگلیسی هشدار دادند. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در این خصوص گفت انگلیس خارج از اتحادیه اروپا قدرت مذاکره نخواهد داشت. وولفگانگ شویبله، وزیر دارایی آلمان، نیز گفت انگلیس بازار اتحادیه اروپا را از دست خواهد داد.

او در مصاحبه ای دیگر با روزنامه اشپیگل گفت: «امیدوارم مردم انگلیس به این طرح رأی مخالف بدهند. خروج احتمالی انگلیس، خسارتی سنگین برای اروپا خواهد بود.»

طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در 23 ژوئن (سوم تیر) در این کشور به همه پرسی گذاشته می شود.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها