رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 165415

ترکان:احتمال حمایت جامعه روحانیت از روحانی در سال 96/بعید است حاج قاسم کاندید شود

ساعت24-اکبر ترکان پیش بینی کرد که جامعه روحانیت مبارز بعنوان یکی از تشکل های اصلی جریان اصولگرا در انتخابات آینده ریاست جمهوری از حسن روحانی حمایت خواهد کرد.

159586_984.jpg
style="text-align:justify">ترکان ضمن انتقاد از عدم مدیریت مناسب درامد های نفتی در دوره ی احمدی نژاد، بر این باور است که بازگشت به وضعیت ابتدای سال 84 ده سال زمان می برد.

اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید؛
*همیشه باید دولت با نگاه به خود بازنگری کند، تا به محض اینکه دید استانداری یا مقام مسئولی ناتوان است، در مورد تغییرش تردید نکند. تردید کردن باعث می شود که به دید مردم لطمه بخورد ولی اینکه حالا چه خواهد شد، نمی دانم.

*{در پاسخ به سوالی درباره اظهارا امصباحی مقدم مبنی بر حمایت جامعه روحانیت مبارز از روحانی در سال 96}: به نظر من این یک رفتار عقلانی است و ما هم از این موضوع خوشحال هستیم و استقبال می کنیم، چون آقای دکتر روحانی خود از موسسین مولد جامعه روحانیت مبارز بودند و هستند و از اینکه چنین اظهار نظری آقای مصباحی مقدم کردند، خوشحال هستیم.

* اصولگرایان را در یک کلمه جمع نبندید، چون الان عده ای هستند از تفکر پایداری که اینها خودشان را اصولگرا می نامند. آدمهای بسیار منطقی و عاقلی در جامعه روحانیت مبارز مثل آقای ناطق نوری و... هم هستند که اصولگرا هستند. آیا این افراد را باید با هم جمع بست؟! اینها را نباید با هم جمع بست و اصولگرا نامید. افراطیون را باید از افراد معقول و معتدل تفکیک کرد و تمیز داد .

*قدرت های ناپیدایی در آمریکا بانکها و شرکت های بزرگ را تحت فشار قرار می دهند که برای ما محدودیت ایجاد کنند و اینها برای ما مشکلاتی درست می کند. ولی راه خروج ما، اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی یعنی؛ با تکیه بر ظرفیت های درونی از اعمال فشاری که توسط دشمنان بیرونی می شود، باید خودمان را مقاوم کنیم و آسیب ها را به حداقل برسانیم .

* همیشه یک عده ای مخالف دولت هستند، منتها مخالفین این دولت به اصطلاح بی ادبانه رفتار می کنند و توهین آمیز حرف می زنند وگرنه مخالفین همیشه در همه ادوار بر علیه دولت ها بودند. اما این دوره رفتارشان بی ادبانه است و حد و مرزهای اخلاقی را شکستند.

*این دوستان خیلی از انتخابات سال 92 عصبانی هستند. نمی دانم، شاید فکر می کردند که در جامعه هنوز پایگاه دارند؟ فضایی که این افراد برای خود درست کرده اند، نشان از این دارد که قدرت تجزیه و تحلیل سیاسی شان ضعیف است. هرکسی با اندک توان تشخیص سیاسی می فهمد که افراطیون در جامعه پایگاه ندارند. منتها خودشان چون متوجه نیستند از نتایج کار عصبانی میشوند، ولی اگر سنجش درستی از جامعه داشته باشند، اینکه جامعه افکار افراطیون را نمی پسندد نباید برای آنها غیر منتظره باشد. مزاج ایرانیان همیشه معتدل و اعتدالی بوده است.

*{در پاسخ به سوالی درباره احتمال کاندیداتوری سردار سلیمانی در انتخابات سال 96}:من چنین برداشتی ندارم. حاج قاسم یکی از نمادهای ارزش انقلابی است. ایشان محبوب همه مردم است. ایشان فراتر از این جریانات است و بعید میدانم قصد همچین کاری را داشته باشد.

*{در پاسخ به این سوال که فکر می کنید کاندیدای نهایی اصولگرایان کیست؟}: از آنها باید بپرسید. من نمی دانم، ولی می دانم که احمدی نژاد نیست.

*{در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که کاندیدای اصولگرایان آقای روحانی باشد ؟}: من حدس می زنم جامعه روحانیت مبارز، به دلیل اینکه آقای روحانی از نظر فکری و از نظر مشی عملی و سابقه سیاسی همیشه از پیکره جامعه روحانیت مبارز بوده، از ایشا حمایت کند، یعنی همانطور که آقای مصباحی مقدم فرمودند.

*احمدی نژاد هیچ رفتار قابل پیش بینی ندارد. الان اگر بخواهید ارزیابی کنید که او چه خواهد کرد، تحلیل تان دقیق از آب در نمی آید، چون ایشان فرد قابل پیش بینی نیست.

*شما تصور نکنید که اقتصاد کشور ظرف دو، سه و یا چهار سال درست می شود. مگر ما اول دولت نگفتیم که ده سال طول میکشد تا برگردیم به سال 84، الان چطور شده که دستپاچه شدیم؟ الان هم عرض میکنم ده سال طول می کشد تا به اول 84 برگردیم. تخریب ها در اقتصاد واقعی بود. تحریم ها یک بخش از آسیب ها است که ما خوردیم ولی اخلاقیات بد که در اثر تحریم ها نبوده است. یک عده مردمی که توانایی مالی دارند به یارانه خوردن عادتشان دادیم. این تقصیر تحریم هاست آیا 75 میلیون در ایران نیاز به یارانه دارند؟

انتخاب

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها