رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 165602

عوارض ترامادول | هشدار در مورد عوارض ترامادول | ترک ترامادول

عوارض ترامادول را می دانید ؟ در صورتیکه افراد به ویژه جوانان از عوارض مصرف ترامادول و سختی های ترک ترامادول آگاه شوند ، از رفتن به سمت این ماده مخدر خودداری خواهند کرد. هرچند ترامادول به دلیل خاصیت مخدر که دارد در دردهای شدید می تواندکمک کند اما بسیاری از افراد به دلیل نا آگاهی بدون داشتن درد ، آلوده این دارو می شوند.

dir="RTL">ترامادول دارویی با خاصیت مخدر برای کاهش درد است که به دو صورت قرص و آمپول تولید می شود.

از نام های تجاری این دارو در بازار می توان به تدامول و بایومادول اشاره کرد.

ترامادول و عوارضش

دو نوع قرص و تزریقی مخدر ترامادول

این دارو در اصل یک ضد درد قوی است که خاصیت مخدری آن باعث کاهش دردهای متوسط و شدید به ویژه دردهای مفصلی و در جراحی ها تجویز می شود.

نوع خوراکی آن معمولا با دوز 100 ، که به ترامادول 100 معروف است در داروخانه ها عرضه می شود. نوع تزریقی آن بیشتر در بیمارستانها مورد استفاده قرار می گیرد که کمی از مورفین ضعیف تر است.

ترامادول 100

ترامادول خوراکی که بیشتر با دوز 100 تولید می شود

چرا جوانان گرفتار ترامادول می شوند؟

بسیاری از جوانان وقتی صحبت از مواد مخدر به میان می آید ، ممکن است از مصرف آن ترس داشته باشند، اما وقتی پای قرص ترامادول به میانمی آید ، به دلیل اینکه در نظرشان یک قرص است و از عوارض آن اگاهی ندارند از مصرف آن نمی ترسند و به راحتی با تعارف دوستان ممکن است آن را امتحان کنند.

هشدار : ترامادول قرص خواب نیست

حتی در مواردی مشاهده شده است که بعضی به اشتباه با توصیه دوستانشان به عنوان قرص خواب برای دفعات اول آن را مصرف کرده اند.به ویژه در افرادی که کارهای با زمان طظولانی و در شیفت شب انجام می دهند.

ترامادول و تریاک

تاثیر ترامادول به عنوان مخدر را می توان تا حدودی با ماده مخدر تریاک مقایسه کرد. مصرف خودسرانه این دارو مانند هر ماده مخدر دیگری در ابتدای مصرف حالت سرخوشی (نشئگی) ایجاد می کند که در مورد ترامادول این نشئگی با مورفین برابری می کند.

بر اساس گزارش که خبرگزاری ایرنا منتشر کرده است و بر مبنای سخن یک جامعه شناس 37 درصد افراد جامعه خودسرانه داروهایی از قبیل ترامادول ، ریتالین و روان گردانها را مصرف می کنند.

در گذشته ترامادول به صورت گسترده ای در داروخانه ها موجود بود، اما چند سالی می شود که بر توزیع آن نظارت بیشتری وجود دارد.

قرص ترامادول برای درمان زود انزالی

متاسفانه یکی دیگر از دلایلی که بسیاری از افراد و باز هم بیشتر جوانان به سمت ترامادول کشیده می شوند برای درمان زود انزالی است. هرچند در ابتدا شاید این دارو در درمان زود انزالی تاثیر مثبت داشته باشد، اما به مرور زمان و با اعتیاد به این دارو دیگر آن تاثیر گذاری ابتدایی را نخواهد داشت. و از طرفی عوارض ترامادول آنچنان وحشتناک است که استفاده از آن برای درمان زود انزالی می شود گفت ارزشش را ندارد.

  • عوارض مصرف ترامادول خیلی بیشتر از موضوع کنترل زود انزالی در اثر مصرف این دارو است.

قرص ترامادول برای زود انزالی.png

جستجوی افراد در گوگل برای موضوع ترامادول و درمان زود انزالی

ترک ترامادول گاهی از ترک سایر مواد مخدر سخت تر است

در موارد بسیاری نیز معتادان به مواد مخدر دیگر برای ترک اعتیاد به مصرف ترامادول رو می آورند که مانند در آمدن از چاله و افتادن در چاه است.

از آنجایی که ترامادول وابستگی شدید روحی و روانی و جسمی در افراد ایجاد می کند ، ترک آن بسیار دشوار است. حتی در مواردی معتادان بیان کرده اند که ترک آن حتی از مواد مخدر سخت تر است.

عوارض ترامادول | هشدار در مورد عوارض ترامادول | ترک ترامادول

عوارض ترامادول چیست؟

حال که در مورد ترامادول اطلاعات جدید کسب کردید ، بهتر است در مورد عوارض آن نیز بخوانید.

مهمترین نکته این است که این دارو مانند موا مخدر اعتیاد جسمی ، روحی و روانی به همراه دارد و ترک آن بسیار دشوار است. موضوعی که خیلی نگران کننده است این است که پس از چندین روز مصرف، دیگر دوز قبلی آن حالت سرخوشی را ایجاد نمی کند و افراد مجبور به افزایش دوز مصرف می شوند.

در مواردی دیده شده است تا روزانه 12 قرص ترامادول 100 نیز مصرف می کنند.

در صورتی که برای مدتی این قرص را مصرف کنید، و بعد از دورهای بخواهید آن را کنار بگذارید دچار بدن درد های شدید ، اضطراب و هراس فراوان ، بی قراری و سایر عوارضی که ترک تریاک دارد کی شوید.

همچنین مصرف آن با الکل می تواند بسیارخطرناک باشد و باعث سنگکوب و مرگ ناگهانی شود.

مرگ ناکهانی با مصرف ترامادول

ترامادول باعث مرگ ناگهانی نیز می شود

یکی دیگر از عوارض شایع استفاده از آن تشنج هنگام مصرف آن است.

ازدیگر عوارض این دارو می توان به افت فشار خون ،تشنج،اختلال در تعادل اشاره کرد.همچنین باعث یائسگی زودرس در زنان ،ضایعات جلدی مانند خارش،اختلال در دید،اختلال در خواب،بی اشتهایی نیز می شود.نگرانی ،ضعف عمومی ،گیجی،اختلال تنفسی،افسردگی هم از دیگر عوارض آن است.

اگر دوز مصرف آن بالا برود مسمومیتی شبیه به مواد مخدر پدید می آورد و با مصرف طولانی مدت آن به اعتیاد تبدیل می شود .این دارو در ابتدا به عنوان یک داروی بیضرر برای تسکین درد برای موارد ضروری مورد استفاده قرار می گرفت ولی آمارها نشان می دهد که این دارو در میان معتادان در مقادیر بالا استفاده می شود که باعث آسیبهای فراوان شده است .

این دارو برای کسانی که مشکل در کبد و کلیه دارند و زنان باردار(بروز ناهنجاری جنین) و کسانی که تشنج دارند ممنوع می باشد.و همچنین مصرف آن با الکل و داروهای خواب آور و مواد مخدر خطرناک وتداخل دارد .

عوارض ترامادول در مردان

مصرف مواد مخدر بر روی اسپرم مردان تاثیر می گذارد .در پزشکی پی برده اند که مواد مخدر شکل اسپرم آقایان را تغییر می دهد و همچنین روی سرعت حرکت اسپرم نیز موثر می باشد و آنرا از حالت طبیعی خارج می کند شما می توانید در این زمینه از پزشکان اورولژیست و متخصص زنان وزایمان کمک بگیرید .

ترک ترامادول

ترک ترامادول به سختی ترک تریاک است

ترک ترامادول

در زمینه ی ترک ترامادول چند فاکتور حائز اهمیت می باشد 1-سن 2-جنسیت3-مدت زمان مصرف4-مقدار مصرف5-میزان آمادگی بدنی فرد ترک کننده....

پزشکان توصیه می کنند که ترامادول را یک دفعه قطع نکنند و با کم کردن تدریجی دوز آن ترک را شروع کنند.

به عنوان مثال اگر کسی روزانه دوز 300 مصرف می کند، در ابتدای کار به میزان 50 از دوز مصرف کم کند و چند وقتی (بسته به نظر پرشک) دوز 250 مصرف کند و همینطور کاه دهد تا ترک کند.

همزمان با ترک ترامادول و بعد از ترک نیز باید فرد را از لحاظ روحی و روانی نیز تحت درمان باشد تا دوباره به فکر مصرف نیافتد .

مهم: موارد ذکر شده در این سایت جای نظر پزشکان را نمی گیرد و صرفا جهت کسب اطلاعات است و بینندگان حتما برای ترک ترامادول به پزشک مراجعه کنند و ساعت 24 در زمینه ترک و مططالبی که نوشته مسولیتی ندارد

فواید ترامادول

در واقع می توان گفت فایده ترامادول به عنوان یک داروی ضد درد است که در موارد خاص و فقط با تجویز و نسخه پزشک باید مصرف شود.

نکته بسیار مهم: ممکن است پزشک داروی ترامادول را برای بیمار تجویز کند. بیمار فقط باید دوره ذکر شده توسط پزشک را مصرف کند و از مصرف خودسرانه پس از آن اجتناب کند تا دچار اعتباد نشود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها