رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 168606

برای از بین بردن لک صورت چه کنیم / راهکاری تضمینی و بدون هزینه

برای از بین بردن لک صورت چه کنیم / روشی باورنکردنی برای از بین بردن لکه های صورت/ لک صورت یکی از دلایل مراجعه بیمارن به پزشک پوست می باشد اگر شما نیز از این مسئله رنج می برید چاره ی کار این است که دلیل بروز لک را بدانید .

ما در مطالب زیر چند راهکار برای این سوال شما که برای از بین بردن لک صورت چه کنیم؟ ارائه داده ایم لطفا ادامه مطالب را بخوانید ....

از بین بردن لکه های صورت

لکه های صورت

لک صورت درمان

یکی از دلایل بروز لک در صورت ،بارداری می باشد زیرا هورمونهای بدن در این زمان تغییر می کند .از عوامل دیگر لک آفتاب شدید و زندگی در مناطق که آفتاب تند دارداست .گاهی نیز مصرف بعضی از داروها باعث این بیماری می شود و یا سابقه فامیلی عامل بروز لک است و تیروید نیز یکی دیگر از دلایل بروز لک می باشد .دو نوع لک داریم لک سطحی و لک عمقی

در نوع اول یعنی لک سطحی لکها در سطح پوست به وجود می آیند که درمان آن نیز ساده تر میباشد .در نوع دوم یعنی لک عمقی لک در عمق و لایه های زیرین پوست به وجود می آید که درمان آن کمی دشوارتر است .

برای درمان لک ها پس از آزمایشات و فهمیدن علت آن به درمان آن می پردازیم که همه باید طبق دستور پزشک باشد اولین روش برای لکهای سطحی استفاده از کرم های لک می باشد و استفاده از ضد آفتاب دومین روش که برای لکهای عمقی پیشنهاد می شود استفاده از میکرودرم ابریژن و پیلینگ است .سومین روش نیز استفاده از لیزر برای از بین بردن لکهای قوی می باشد .و این را فراموش نکنید که همیشه باید از ضد آفتاب مخصوص پوست صورت را استفاده کرد .

در این جا ما چند ماسک خانگی برای از بین بردن لک را به شما آموزش می دهیم :

ماسک لک صورت

۱-برای درست کردن ماسک ضد لک احتیاج به ۲ قاشق غذاخوری شیر خشک دارید و همچنین ۲ قاشق غذاخوری شیرخشک و ۴ قاشق غذاخوری عسل دارید .وقتی همه این مواد را تهیه نمودید خوب باهم مخلوط کنید سپس به مدت ۲۰ دقیقه روی پوستتان قرار دهید و بعد از اینکه مدت زمان تایین شده را طی کردید صورتتان را بشویید و مقداری ماست را روی پوستتان بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه آن را با آب بشویید .

۲-شما برای درست کردن این ماسک احتیاج به ۱عدد سیب و ۲عدد لیمو ترش ومقداری شیر و۳ قاشق شکر دارید .شما باید همهی این مواد را در درون مخلوط کن ریخته و بعد از آن ان را به مدت ۴۵ دقیقه روی پوستتان بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید .

لکه های سفید روی پوست

ماسک ضد لک

نام این بیماری ویتیلیگو می باشد این بیماری باعث می شود رنگدانهای پوست تغییر کرده وبه رنگ سفید درآید .از عوامل به وجود آمدن این بیماری را ژنتیک ،عوامل محیطی و بیماریهای خود ایمنی را می توان نام برد غیر ازعوامل که گفته شد کم کاری و پر کاری تیرویید را می توان نام برد .این بیماری بیشتر در روی کشاله ران ،زیر بغل،دور لب ها وبینی ،ددور چشم ها ،پشت دستها،روی ساعددست ،اگر این لکها روی پوست سر ایجاد شوند باعث می شود که رنگ مو نیز در آن نقطه سفید شود .این بیماری زن ومرد نمی شناسد وممکن است هرکدام به آن دچار شوند بیماریهای روحی و استرس در تشدید آن کمک کننده است .

علت لک صورت

درمان:برای درمان این بیماری از کرمهای موضعی استفاده می شود که دارای کورتون می باشند .از درمانهای دیگر استفاده از کرم های (متوکسی سورالن)می باشد و با تاباندن اشعه های ماورای بنفش می توان آنها را از بین برد .البته همه این موارد درمان قطعی برای این بیماری نمی باشند .

نکاتی که در این بیماری باید به آن توجه داشت:باید از استرس و تنش های روحی دوری کرد .از ضد آفتاب استفاده نمود و کمتر در معرض افتاب قرار گرفت حتی در خانه و محیطهای بسته و در هوای ابری نیز از ضد آفتاب استفاده کرد.نباید گذاشت نقطهای از بدن زخم شود چون ممکن است بعد از بهبودی رنگ آن قسمت تغییر کند .از لحاظ بیماریهای خود ایمنی مورد معاینه و آزمایش قرار بگیرند .یکی از عوارض این بیماری التهاب در شبکیه چشم است که باید مورد بررسی قرار گیرد.دوری از افسردگی و مشاوره با روانپزشک در مورد این بیماری توصیه می شود.

لکه های قرمز روی پوست

لکه های قرمز روی پوست لکهای قرمز روی پوست می تواند علتهای مختلفی داشته باشد این لکه ها گاهی بی خطر و گاهی نشان از یک بیماری حاد دارد .

*آکنه:جوشها که قرمزی در پوست ایجاد می کنند

رفع لک صورت

*خال مادرزادی :این لکهای قرمز که به آن همانژیوم می گویند به محض به دنیا امدن نوزاد قابل رویت است.

درمان لکه صورت

*لکه های خونی :این لکه ها بر اثر پاره شدن مویرگها پدید می آیند4-سرخک ۵-فیبروم های پوستی که در پا ها وتنه پدید می ایند که اگر دچار خارش شوند باید به پزشک مراجعه کرد

*نیش حشرات نیز باعث لکه های قرمز می شود .

*کهیر

کهیر

*عرق جوش

*-لکه های قرمزکه بر اثر پوشک کردن اطفال پدید می اید

برای درمان هر کدام از این لکه های قرمز یک درمان خاص وجود دارد که باید به پزشک مراجعه نمود . درمان سرخود انجام نداد .گاهی نیز این لکه های قرمز بر اثر حساسیت به مواد غذایی و لباس ها و لوازم آرایشی پدید می آید که می توان در این ضمینه نیز به پزشک مراجعه کنید .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها