رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 168990

ایرلند شمالی زمزمه جدایی سر داد

ساعت 24-همه پرسی تاریخی انگلستان جریان جدایی طلبانه ایرلند شمالی را که منافع خود را در همگامی با اتحادیه جستجو می کند، به فکر برگزاری همه پرسی برای حذف مرز زمینی با جمهوری مستقل ایرلند انداخته است.

همه پرسی تاریخی انگلستان جریان جدایی طلبانه ایرلند شمالی را که منافع خود را در همگامی با اتحادیه جستجو می کند، به فکر برگزاری همه پرسی برای حذف مرز زمینی با جمهوری مستقل ایرلند انداخته است.

به گزارش ایندپندنت، «شین فین» از قدیمی ترین احزاب سیاسی ایرلند شمالی نتیجه همه پرسی تاریخی انگلستان در زمینه جدایی از اتحادیه اروپا را زمینه ساز رای گیری برای اتحاد و یکپارچگی این بخش از بریتانیا با کشور جمهوری ایرلند دانست.

لازم به ذکر است که ایرلند شمالی تنها بخش از بریتانیا است که مرز خاکی مشترک با یکی دیگر از کشورهای عضور اتحادیه اروپا (جمهوری ایرلند) دارد و هیچ معلوم نیست که خروج انگلستان از اتحادیه چه نتایجی بر رابطه این دو همسایه دارد قرابت بسیار زیادی با یکدیگر دارند.

ناگفته نماند که ایرلند شمالی از طرفدران سرسخت تداوم حضور در اتحادیه بود و ضمنا این بخش از انگلستان جریان های جدایی طلبانه در آن سابقه چشمگیری دارد، کمک های هنگفتی را تحت عنوان پروژه توسعه صلح و ثبات از اتحادیه اروپا دریافت می کرد.

به باور برخی سیاستمداران، اجرای طرح «برگزیت» یا همان خروج از اتحادیه به منزله اعمال قوانین مرزی نظیر کنترل روادید بین ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند خواهد بود حال آنکه برخی دیگر بر این باورند که این مسئله به جدایی ایرلند شمالی از بریتانیا منجر خواهد شد.

در این میان، از زمزمه های جدایی طلبانه اسکاتلند نیز نباید غافل شد چرا که این بخش از انگلستان نیز در همراهی با ایرلند شمالی به ماندن در اتحادیه رای مثبت داد حال آنکه نتیجه نهایی همه پرسی آغاز روند معکوس – خروج از اتحادیه- را کلید زد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها