رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 175178

دفاع در محکمه بجای تولید در منطقه

"سنگ اندازی پتروشیمی" در فرآیند احداث "آلومینیوم کاوه مسجد سلیمان "

مدیر عامل شرکت آلومینیوم خوزستان ابراز امیدواری کرد مسوولان شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان با شکایت‌های ناصواب خود جلوی سرعت کار ما را نگیرند و بگذارند که این کارخانه روند رو به رشد خود را تا اشتغال زایی کامل ادامه دهد

dir="RTL"> سید عباس حسینی در خصوص راه اندازی کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان اظهار کرد: هدف از احداث این کارخانه که متعلق به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است، اشتغال زایی و رفع محرومیت ها برای جوانان مسجدسلیمان است تا به واسطه ی آن مشکل بیکاری و اشتغال جوانان شهرستان حل شود.

وی تصریح کرد: فاز نخست این پروژه پیشرفت قابل قبولی داشته و طبق برنامه تا پایان امسال به بهره برداری خوهد رسید.

حسینی افزود: افتتاح فاز نخست این کارخانه که 58 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، به طور مستقیم موجب اشتغال زایی 200 نفر و به طور غیر مستقیم 400 نفر می شود.

وی با تاکید بر این که هدف از ایجاد این کارخانه، راه اندازی صنایع پایین دستی در آینده بوده است، بیان کرد: آلومینیوم صنعت اشتغالزایی است و صنایع پایین دستی متعددی دارد و تاکنون بیش از 60 صنعت پایین دستی قابل راه اندازی در خوزستان شناسایی شده است لذا در تلاش هستیم تا با کمک و حمایت مسئولان استانی، صنایع پایین دستی را شکل دهیم تا با توسعه آن‌ها شاهد اشتغالزایی بیش از 1800 نفر در استان خواهیم بود.

مدیر عامل کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان با اشاره به هزینه ی 124 میلیارد تومانی برای احداث فاز نخست این کارخانه، عنوان کرد: طبق برآوردهای انجام شده برای تکمیل فاز نخست این کارخانه 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تمام این میزان اعتبار از طریق "آوردهای" بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: فاز نخست طرح با خط اروپایی افتتاح می شود و با وجود آن که فاز سوم این طرح پیشتر در دست سرمایه گذار اروپایی بود، با رفع تحریم ها فاز دوم و سوم نیز اروپایی خواهند بود.

حسینی به ظرفیت تولید سالانه ی این کارخانه اشاره کرد و گفت: در فاز نخست این طرح، سالانه 11 هزار تن پروفیل آلومینیومی در سال تولید خواهد شد اما هدف ما صنایع زیر دستی این صنعت است تا از این طریق، با اشتغال تعداد بیشتری از افراد بومی، به حل مشکل اشتغال استان کمک شود.

وی ادامه داد: اگر تولیدات کارخانه بیش از حد نیاز صنایع پایین‌دستی استان باشد، امکان صادرات محصولات این کارخانه به کشورهای همسایه از جمله عراق فراهم است.

مدیر عامل آلومینیوم کاوه خوزستان نوید داد : تا یک ماه آینده فراخوان جذب نیرو این کارخانه اعلام خواهد شد و با برگزاری آزمون توسط سازمان سنجش نیروهای مورد نیاز این کارخانه جذب می‌شوند. همچنین اولویت 100 درصدی جذب از نیروهای بومی مسجدسلیمان است.

سنگ اندازی های پتروشیمی مسجد سلیمان

مدیر عامل کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه فعالیت این کارخانه بیان کرد: مهم ترین مشکل پیش روی فعالیت ما بحث زیرساخت هاست که فعالیت این کارخانه را در هنگام بهره برداری با مشکل مواجه می کند.

وی افزود: نبود زیرساخت ها بزرگترین مشکل کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان است ؛ با این حال تمام تلاش ما بر این است تا شرایط بهتری را برای اشتغال در استان فراهم کنیم.

وی یادآور شد: تنها خواسته ما این است که به ما اجازه ی کارکردن بدهند و با سنگ اندازی مانع از فعالیت کارخانه نشوند و مسوولان با ایجاد محیطی امن برای کار کردن ما را در تخقق این پروزه موثر محرومیت زدایی و اشتغال زایی بنیاد مستضعفان یاری کنند.

به گزارش ساعت 24 به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان،سید عباس حسینی با اشاره به مشکلاتی که مانع فعالیت این کارخانه می‌شوند، عنوان کرد: گاها شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان سنگ‌اندازی‌ها و مشکلاتی را برای کارخانه ما به وجود می‌آورد که این مساله باعث مختل شدن روند ساخت کارخانه و بروز مشکلاتی می‌شود که این مسایل مانع فعالیت این کارخانه است.

وی ابراز امیدواری کرد مسوولان شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان با شکایت‌های ناصواب خود جلوی سرعت کار کردن ما را نگیرند و بگذارند که این کارخانه روند رو به رشد خود را ادامه دهد تا هر چه سریعتر به تولید برسد و بخشی از مشکلات شهرستان را حل کند.

اشتغال زایی برای 600نفر

حسینی یادآور شد : افتتاح فاز اول این کارخانه، به اشتغالزایی 200 نفر به صورت مستقیم و 400 نفر به صورت غیر مستقیم کمک می‌کند و همچنین به مرور زمان باعث ایجاد صنایع پایین دستی می‌شود که با توسعه آن‌ها شاهد اشتغالزایی بیش از 1200 نفر در شهرستان و استان خواهیم بود.

با بیان این‌که برای احداث فاز اول این کارخانه تاکنون بیش از 124 میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: با برآوردهای انجام شده برای تکمیل کارخانه در فاز اول به حدود 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تمام این اعتبار نیز از طریق بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تامین می‌شود.

گفتنی است شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان که در جوار این شرکت در حال احداث است اخیرا با شرکت آلومینیوم مسجدسلیمان دچار اختلافاتی شده است که گفته می شود با طرح دعاوی و شکایات مکرر خود از شرکت آلومینیوم مسجدسلیمان ، مشکلات و چالش هایی بر سر راه ، احداث ، توسعه و رشد آن ایجاد کرده است.

این انتظار از مسئولان شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان می رود با توجه به تشدید معضل بیکاری در این شهرستان ، منافع بزرگ استان و شهرستان را مدنظر قرار دهد و هرچه سریعتر با ایجاد تعامل و تفاهم با شرکت آلومینیوم مسجدسلیمان ، زمینه ایجاد رونق در تولید و بهره وری واشتغال در منطقه را فراهم کرده گامی بلند در جهت توسعه و رفع مشکلات مسجدسلیمان بردارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها