رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 175866

قاتل کلیه های شما در غذای شما!

ساعت ۲۴-خوردن گوشت در قالب های مختلف، می تواند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم تلقی شود اما مانند بسیاری از خوردنی هایی که رژیم های غذایی مصرف آنها را توصیه می کنند، خوردن گوشت هم باید با محدودیت هایی رو به رو شود.

گوشت قرمز
به گزارش ساعت ۲۴، به عنوان مثال، موسسه آمریکایی پژوهش در زمینه سرطان توصیه کرده است که افراد بیشتر از ۱۸ اونس در هر ماه گوشت نخورند (یعنی حدود نیم کیلوگرم در هر ماه) چرا که مصرف بیش از این مقدار گوشت می تواند موجب ابتلا به برخی انواع سرطان، مانند سرطان معده شود.

نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۱۲ منتشر شده بود و پرونده ۲۳۹۲۶ مورد مرگ را مورد بررسی قرار داده بود، نشان می داد که مصرف گوشت می تواند با بیماری های قلبی-عروقی و مرگ بر اثر سرطان مرتبط باشد. پژوهش های جدید هم بر روی اثر مصرف گوشت بر سلامت کلیه ها مطالعه کرده اند.

مراقب کلیه هایتان باشید!

این روزها بر تعداد کسانی که به بیماری های مزمن کلیوی مبتلا می شوند افزایش پیدا کرده است و تخمین زده می شود که در سطح جهان، حدود ۵۰۰ میلیون نفر به این بیماری ها مبتلا باشند. این بیماری ها می توانند تا آنجا پیش بروند که به دیالیز و یا پیوند کلیه ختم شوند.

به گزارش ساعت ۲۴، به بیمارانی که مشکلات مزمن کلیوی دارند توصیه می شود مقدار کمتری پروتئین مصرف کنند تا بیماری شان به مراحل خطرناک تر خود نزدیک نشود. با این همه، نقش منابع مختلف تأمین پروتئین در ایجاد بیماری های کلیوی تا به حال مورد پژوهش قرار نگرفته بود.

پژوهش جدید که بر روی ۶۳ هزار فرد بالغ در سنین ۴۵ تا ۷۴ سال انجام شده بود نشان دهنده آن بود که میزان مصرف گوشت قرمز می تواند با ابتلا به بیماری های پیشرفته کلیوی مرتبط باشد. در این پژوهش، کسانی که بیشترین میزان گوشت قرمز را مصرف می کردند (۲۵ درصد بالای جمعیت مورد پژوهش) در مقایسه با کسانی که کمترین گوشت قرمز را مصرف می کردند (۲۵ درصد پایین جمعیت) ۴۰ درصد ریسک بیشتر برای ابتلا به بیماری های پیشرفته کلیوی داشتند.

به گزارش ساعت ۲۴، این در حالی است که مصرف سایر منابع پروتئین، مانند تخم مرغ، لبنیات و مرغ را نمی توان با ابتلا به بیماری های پیشرفته کلیوی مرتبط دانست و سویا و سبزیجات می توانند حتی نقش حمایتی در مقابل ابتلا به این بیماری ها هم داشته باشند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها