رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 180478

مرگ یک کودک به دنبال سهل‌انگاری پزشک اورژانس؟

ساعت24-در این اطلاعیه آمده است با توجه به انتشار موضوعی تحت عنوان مرگ یک کودک به نام پرسام عزیزی در بیمارستان بعثت سنندج در شبکه های اجتماعی موارد ذیل به اطلاع مردم شریف استان می رسد:

طی چند روز اخیر خبری مبنی بر «فوت یک کودک 11 ساله در بیمارستان بعثت سنندج» در فضای مجازی منتشر شد که در این خبر علت مرگ سهل انگاری پزشک اورژانس و تجویز آمپول دگزا با دُز بالا عنوان شده بود که در پی انتشار این خبر دانشگاه علوم پزشکی کردستان اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

۱- بیمار مورد اشاره ساعت ۷ عصر روز هفتم مرداد به دلیل سرفه و علایم سرماخوردگی به اورژانس کودکان بیمارستان بعثت مراجعه و پس از معاینه توسط پزشک کشیک اورژانس برای وی دارو تجویز می‌شود.

۲- چند روز قبل از مراجعه به بیمارستان، والدین کودک متوفی یک شیشه شربت گیاهی برای درمان سرفه از عطاری تهیه و به وی خورانده بودند.

۳- بلافاصله پس از کاهش هوشیاری بیمار در حین مراقبت در بیمارستان، معاینات و بررسی آزمایش‌های وی نشان داده که افزایش قابل توجه آنزیم‌های کبدی و شاخص‌های کلیوی خون در بیمار وجود داشت که این بررسی‌ها نشانگر مزمن بودن و سیر چند روزه بیماری داشته و مطابقتی با سیر چند ساعته در اثر تزریق یک آمپول ندارد.

۴- با عنایت به عدم امکان کاهش هوشیاری و مرگ ناگهانی در اثر دگزامتازون که در کتب مرجع پزشکی قابل دسترسی است و همچنین غیر استاندارد و نامشخص بودن بودن داروی گیاهی مصرف شده، جسد کودک و پرونده جهت بررسی و کالبد شکافی و آزمایشات سم‌شناسی و دارو در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفت.

۵- کودک بلافاصله بعد از کاهش هوشیاری، در آی سی یو کودکان بستری و توسط فوق تخصص خون کودکان و فوق تخصص عفونی اطفال و متخصص مغز و اعصاب و فوق تخصص بیهوشی قلب چندین بار ویزیت شده است که ثبت شده است.

۶- دادستان انتظامی نظام‌پزشکی استان با حضور در بیمارستان و مطالعه جامع پرونده و مصاحبه با پزشکان معالج با توجه به مطالب پیش گفته، دستور بررسی جسد و ترکیب شیمیایی شربت گیاهی مورد اشاره را از طریق سازمان پزشکی قانونی و آزمایشگاه مرجع سلامت سازمان غذا و دارو صادر و کمیته کارشناسی فوق تخصصی را برای بررسی پرونده تعیین کرده‌اند.

در خاتمه ضمن عرض تسلیت به خانواده کودک متوفی و ابراز همدردی با آنان به محض مشخص شدن علت مرگ، مراتب از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم خواهد رسید و از عموم رسانه ها و اشخاص و کانال‌های تلگرامی درخواست می‌شود از انتشار مطالب خلاف واقع -جهت رسیدگی دقیق‌تر به پرونده در فضایی علمی و آرام خودداری کنند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها