رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 181774

نشست امروز شورای امنیت درباره یمن

ساعت24-شورای امنیت امروز (چهارشنبه) جلسه‌ای ویژه برای بررسی تحولات اخیر یمن و همچنین موضع‌گیری خود نسبت به مذاکرات متوقف شده یمن در کویت برگزار می‌کند.

1457981601833_IMG09225119.jpg
style="text-align: justify;">جلسه امروز شورای امنیت به بررسی آخرین تحولات یمن و مذاکرات متوقف شده کویت اختصاص دارد، برخی رسانه‌های داخلی عربستان نیز به نقل از برخی منابع اعلام کردند که کشورهای عضو شورای امنیت لیست تحریمی علیه انصارالله و نیروهای صالح تهیه کرده‌اند.

به گزارش شبکه خبری العربیه، قرار است شورای امنیت در نشست امروز خود از طریق ویدئو کنفرانس اظهارات اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن را شنیده و شرایط انسانی در این کشور را نیز بررسی کند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد که اسم ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان از گزارش مربوط به نقض حقوق کودکان یمن خارج شده است.

بان کی مون در نشست شورای امنیت که در آن به بررسی گزارش سازمان ملل درباره وضعیت کودکان در مناطق جنگ و درگیری پرداخته شد، گفت: بیش از نیمی از پناهجویان کودک هستند.

روزنامه عکاظ چاپ عربستان نیز به نقل از برخی منابع آگاه مدعی شده که پنج کشور عضو دائم شورای امنیت لیست تحریم‌ها و مجازات‌هایی جدی را به ظاهر علیه مسئولان یمنی که اجرای توافقنامه‌های صلح را به حالت تعلیق درآورده و یا تعلل می‌کنند و نیز در اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ سازمان ملل کوتاهی می‌ورزند، آماده کرده است اما منظور آنها تنها انصارالله و نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح است.

به نوشته این روزنامه عربستانی، این تحریم‌ها و مجازات‌ها شامل ضمانت‌هایی است نمایندگان ۱۸ کشور ناظر بر روند سیاسی در یمن پیش از این تصویب کرده بودند و طبق آنها مسئولان یمنی که در روند سیاسی در یمن مانع تراشی می‌کنند، تروریست تلقی شده و خطر آنها کمتر از خطر تشکیلات تروریستی القاعده نیست.

سفرای این ۱۸ کشور با تایید دوباره دولت عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن دوباره از طرف‌های مربوطه خواستند از هرگونه اقدامی که وحدت، حاکمیت ملی و استقلال یمن را به خطر می‌اندازد، خودداری ورزند.

سفرای این کشورها با ابراز نگرانی از اقدامات نیروهای وابسته به صالح و حوثی‌ها اجرای کامل قطعنامه ۲۲۱۶ سازمان ملل و خودداری از انجام هرگونه اقدام فردی که روند صلح را مختل می‌کند، خواستار شدند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها