رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 183243

آخرین وضعیت حادثه برخورد نفتکش ایرانی با الکساندرا

ساعت 24- رئیس امور بیمه و دعاوی شرکت ملی نفتکش ایران درخصوص حادثه برخورد یک فروند کشتی کانتینری با یکی از کشتی‎‎های غول پیکر تحت مدیریت این شرکت گفت: خوشبختانه این حادثه هیچ‎گونه خسارت جانی و زیست محیطی در پی نداشته است.

کشتی‌های نفتکش
شهرام فرحبد در خصوص جزئیات حادثه برخورد یک فروند کشتی کانتینری و یک نفت کش ایرانی، گفت: متاسفانه کشتی ام.اس.سی الکساندرا با ظرفیت ١٤ هزارTEU متعلق به شرکت حدود ام.اس.سی ساعت ٢٣:٥٥ (به وقت محلی) پنجشنبه شب‎گذشته (١٣مردادماه) با یکی از کشتی‎های غول پیکر تحت مدیریت ما با نام دریم ٢ برخورد کرد که در اثر این حادثه خساراتی به هر دو کشتی وارد شد.

وی با بیان این که این حادثه در سه کیلومتری جنوب شرق جزیره Sebarok سنگاپور رخ داد گفت: خوشبختانه این حادثه هیچ‎گونه خسارت جانی، زیست محیطی و همچنین آلودگی نفتی در پی نداشته است.

رئیس امور بیمه و دعاوی شرکت ملی نفتکش ایران اضافه کرد: این حادثه با حضور بدون وقفه و آمادگی تیم اضطراری شرکت و هماهنگی با بیمه‎گران، کلاس، وکلا و اعزام نمایندگان آنها به محل حادثه، تحت کنترل کامل است و مسیر قانونی و فنی خود را طی می‎کند.

تنگه سنگاپور که این حادثه در آن اتفاق افتاد با ١٠٥ کیلومتر طول و ١٦ کیلومتر عرض بین تنگه مالاکا در غرب و دریای جنوبی چین در شرق، یکی از شلوغ ترین مسیرهای حمل و نقل تجاری جهان است.

منطقه جنوب شرق آسیا، گذرگاهی است که تقریبا نیمی از کل داد و ستدهای جهان و یک سوم از تجارت نفت جهان در آن انجام می‌شود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها