رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 184512

عربستان حاجیان را امسال وادار به استفاده از دستبند هوشمند می کند

ساعت 24- یک مقام مسئول در وزارت حج و عمره عربستان روز چهارشنبه گفت: حدود 1.4 میلیون نفر از حجاج امسال بیت الله الحرام ملزم به استفاده از دستبندهای هوشمند خواهند بود.

دستبند هوشمند
به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، «عبدالله مرغلانی» معاون وزارت حج و عمره عربستان و مدیر استان جده این کشور گفت: موضوع دستبند هوشمند در راستای سیستم و برنامه های الکترونی مراسم و خدمات به حجاج صورت می گیرد که بسیاری از نهادها و وزارت خانه ها در آن مشارکت دارند.

وی افزود: شمار حجاج امسال عربستان به یک میلیون و 400 میلیون نفر می رسد و این افراد بدون رعایت شروط لازم برای شرکت در حج، حق ورود به عربستان را نخواهند داشت.

معاون وزیر حج و عمره عربستان تاکید کرد: استفاده از دستبندهای هوشمند شامل اطلاعات لازم و ضروری حجاج از جمله اسم، تابعیت و وضعیت جسمی آنها خواهد بود.

این مقام سعودی مدعی شد: این دستبندها برای کمک به راهنمایی، اثبات هویت، ارائه خدمات به حجاج، محل اقامت آنها و در راستای حفظ و سلامتی جان حاجیان امسال صورت می گیرد.

از سوی دیگر مرغلانی از ورود اولین سری جاجیان امسال از بنگلادش و هند خبر داد.

از سوی دیگر سرتیپ سلیمان بن عبدالعزیز یحیی مدیر کل گذرنامه عربستان تاکید کرد: این نهاد همه آمادگی های لازم برای حج امسال و برای استقبال از مهمانان بیت الله الحرام پایان پذیرفته است.

این درحالی است که عربستان سعودی با دست اندازی و کارشکنی، مانع آن شد تا بسیاری از زائران بیت الله الحرام ایرانی میهمان سرزمین وحی باشند و بتوانند حج خود را انجام دهند.

در مناسبک حج سال گذشته 461 نفر از حجاج ایرانی به دلیل بی کفایتی پلیس و مسئولان عربستان در منا به شهادت رسیدند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها