رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 192747

دستور پخت ساندویچ های گرم

طرز تهیه چند نوع ساندویچ گرم و خوشمزه بین المللی

ساندویچ خاویار با خمیر میل فوی

ساندویچ خاویار با خمیر میل فوی

برای تهیه ساندویچ خاویار بهتر است از نان‌های کوچک که با خمیر میل فوی تهیه می‌شود و دایره آن به قطر 3 سانتیمتر است استفاده کنیم یک قوطی کوچک خاویار را با کمی جعفری خرد کرده و آب لیمو و پیاز خرد شده مخلوط می‌کنیم و داخل نان را از این مایه پر می‌کنیم بعد کره نرم شده را در قیف می‌ریزیم و کمی با قیف روی خاویار می‌دهیم و نصف حلقه کوچک لیمو ترش روی آن قرار می‌دهیم و یا روی سطح نان کمی کره می‌مالیم و خاویار را با کمی آب لیمو و رنده پوست لیموترش مخلوط می‌نمائیم و روی نان می‌مالیم و یک پر مغز لیموترش روی آن می‌گذاریم.

ساندویچ کالیفرنیا

مواد لازم

سینه مرغ 4 عدد
نمک نصف قاشق مرباخوری
فلفل سیاه نصف قاشق مرباخوری
نان 8 برش
کاهو 4 برگ
ورقه های گوجه فرنگی 2عدد
آووکادوی پوست کنده یک عدد


مواد لازم سس

سس مایونز3/1 پیمانه
آب پرتقال 2 قاشق غذاخوری
آب لیموترش 1قاشق غذاخوری
زیره پودرشده نصف قاشق مرباخوری
سس تند یک هشتم قاشق مرباخوری

طرز تهیه

داخل ظرفی مایونز، آب پرتقال، لیموترش، زیره و سس را مخلوط کنید و کنار بگذارید. سینه مرغ را نمک و فلفل بزنید و در تابه چرب شده سرخ نمایید و برش بزنید.

روی یک لایه نان سس مایونز بمالید. کاهو را روی آن قرار دهید و مرغ ها را روی کاهو. روی مرغ ها گوجه بچینید، روی آووکادوها نمک و فلفل و آب لیموترش بریزید سپس روی گوجه ها قرار دهید.

نکته:برای جلوگیری از تغییر رنگ آووکادوها می توانید آنها را تا زمان استفاده، در محلول آب لیموترش و نمک بخوابانید.

ساندویچ تناملت

ساندویچ تناملت

مواد لازم

تن ماهی روغن گرفته 400 گرم

سس مایونز 4 قاشق غذا خوری

کرفس خردشده 4 قاشق غذا خوری

پیاز خرد شده 2 قاشق غذا خوری

جعفری خرد شده 1 قاشق غذاخوری

سرکه سفید 1 فاشق غذاخوری

نان ساندویچ 4 تکه

گوجه فرنگی 2 عدد برش خورده

پنِیر پیتزا، نمک، فلفل سیاه

پاپریکا، چیپس و خیار شور برای تزئین

ساندویچ تناملت

طرز تهیه

فر رو روشن نمایید و نانها را داخل فر قرار دهید تا کمی برشته شوند سپس از فر خارج کنید. در ظرفی تن ماهی را ابتدا با پشت قاشق نرم نموده سپس با مایونز، کرفس، جعفری، سرکه و نمک و فلفل خوب مخلوط کنید.

روی نانهای تست شده را با مخلوط ماهی و مایونز بپوشانید. بر روی مواد پنیر پیتزا ریخته، دو برش گوجه فرنگی و مجددا" مقداری پنیر پیتزا و کمی پاپریکا روی آن بریزید و ساندویچ ها را به مدت 3 تا 5 دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر پیتزا ذوب شود. ساندویچ تناملت آماده است با مقداری خیارشور و چیس آن را سرو نمایید.

مواد لازم

خمیر میل فوی 500 گرم
ژامبون گوشت و پنیر گودا یا تست چیز هر کدام پنج ورق
تخم‌مرغ و زرده تخم مرغ هر کدام یک عدد

طرز تهیه

فر را با حرارت 200 درجه سانتی‌گراد روشن می‌کنیم . روی سطح آرد پاشی شده خمیر را با وردنه به قطر نیم سانتی‌متر به ابعاد 60×30 باز می‌کنیم. از خمیر هشت مربع 15 سانتی‌متری جدا می‌کنیم. در کاسه‌ای تخم‌مرغ را با چنگال زده با برس روی سطح خمیر می‌مالیم، دقت می‌کنیم که برس به قطر خمیر مالیده نشود و فقط سطح روی خمیر به تخم‌مرغ آغشته شود. حالا یک تکه ژامبون و یک تکه پنیر را روی خمیر قرار می‌دهیم یک زاویه مربع را روی زاویه مقابل قرار داده تا ساندویچ به صورت مثلث در آید. گوشه‌های خمیر را با کمی فشار پرس می‌نماییم تا لبه خمیر به هم بچسبد، ساندویچ‌ها را با فاصله در سینی فر می‌چینیم. روی آنها را با برس زرده تخم‌مرغ مالیده و سینی را داخل فر به مدت 25 تا 30 دقیقه قرار می‌دهیم تا روی آنها طلایی شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها