رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 195817

معاون امور دانشجویی وزارت علوم تشریح کرد

جزئیات وام های دانشجویی پرداختی به متقاضیان/ تمدید مهلت ثبت نام وام دانشجویی از امروز

ساعت 24-معاون امور دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری جزئیات وام های دانشجویی و تسهیلات برای سال تحصیلی 95-96 را تشریح کرد.

مجتبی صدیقی معاون امور دانشجویی وزارت علوم تحقیقات فناوری در یک برنامه زنده تلویزیونی در خصوص تسهیلات وام های دانشجویی در سال 95-96 گفت: امسال شاهد افزایش وام های دانشجویی هستیم. ‌ودیعه مسکن، تحصیلی،‌ متاهلی، ازدواج، استعداد درخشان،‌ وام ضروری به خصوص وام های مرتبط با روشن دلان از جمله وام هایی هستند که برای سال تحصیلی جدید به دانشجویان تعلق خواهد گرفت همچنین بنیاد مستضعفان برای دانشجویان بی بضاعت تسهیلاتی را در نظر گرفته است.

وی افزود: امسال خانم های دانشجوی متاهل می توانند در سه ماه بعد از بارداری سبد غذایی 2 میلیون تومانی به صورت غیر نقدی دریافت کنند.

معاون امور دانشجویی وزارت علوم تحقیقات فناوری در خصوص امکانات خوابگاه های دانشجویی تصریح کرد: خوابگاه های دانشجویی در سال تحصیلی جدید رتبه بندی شدند و مقرر شد تعداد زیادی از خوابگاه های فرسوده نیز تعمیر شوند. ضمن اینکه در سال تحصیلی جدید با کمک خیرین 8 خوابگاه به دانشگاه ها اضافه شده است.

وی با اشاره به استفاده از خوابگاه های خود گردان اظهار داشت: دانشجویانی که قصد زندگی در خوابگاه های خودگردان را دارند باید به خوابگاه هایی مراجعه کنند که مورد تایید وزارت علوم است و لیست خوابگاه های مورد تایید در سایت وزارتخانه ثبت شده است.

صدیقی تصریح کرد: امسال هزینه اجاره بهای خوابگاه های خودگردان در رتبه 4 و 5 افزایش شهریه نداشته است اما خوابگاه های رتبه سه 10 درصد و رتبه یک و 2 حدود 15 درصد با افزایش شهریه روبرو بوده است.

معاون امور دانشجویی وزارت علوم بیان کرد: در سال تحصیلی جدید رتبه بندی غذاهای دانشجویی انجام و تنوع آنها بیشتر شده است چرا که رستوران های نیمه یارانه ای راه اندازی شده اند همین طور دانشجویانی که مشکل پرداخت هزینه برای دریافت غذای دانشجویی را دارند می توانند از امکانات وام دانشجویی نیز استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه فضاهای ورزشی نیازمند توجه بیشتری است افزود: در حال حاضر سرانه فضای ورزشی در دانشگاه ها یک متر مربع است که باید تا پایان برنامه ششم به 1.5 متر مربع برسد همچنین رتبه بندی فضاهای ورزشی و مناقصه خرید تجهیزات در حال انجام است.

صدیقی در پایان اظهار کرد: ثبت نام برای وام های دانشجویی از امروز 21 شهریور ماه تمدید شد و دانشجویان می توانند از امروز با مراجعه به سایت صندوق رفاه دانشجویان نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها