رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 197277

آخرین جزئیات دستگیریها در پرونده پدیده شاندیز

ساعت 24- از مهمترین رویدادهای قضایی طی هفته گذشته می توان به صرفه جویی 100 میلیاردی با اجرای طرح ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی، درمان و سم زدایی 150 هزار نفر از زندانیان در مرحله پذیرش، رشد 7 درصدی نقل و انتقال خودرو، آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز، 2 سال حبس برای یکی از مسئولان حزب کارگزاران اشاره کرد.

style="text-align:justify">حقوق قضا طی هفته‌ گذشته با اخبار تازه و داغی همراه بود، از مهمترین رویدادهای قضایی طی هفته گذشته می توان به صرفه جویی 100 میلیاردی با اجرای طرح ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی، درمان و سم زدایی 150 هزار نفر از زندانیان در مرحله پذیرش، رشد 7 درصدی نقل و انتقال خودرو، آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز، 2 سال حبس برای یکی از مسئولان حزب کارگزاران ، گفت‌وگوهای حقوق بشری ایران و ایتالیا به دور از پیش‌داوری و تعصب صورت گرفت، ایجاد پلیس تخصصی در امور قضایی تحت نظر مستقیم ریاست قوه قضاییه و ارتقای آگاهی‌های عمومی با همکاری مرکز رسانه قوه قضائیه اشاره کرد.

صرفه جویی 100 میلیاردی با اجرای طرح ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی

حجت‌الاسلام حمید شهریاری گفت: در حال حاضر 40 درصد از ابلاغ های کشور به دست مخاطب نمی‌رسد، ارسال اوراق قضایی با شیوه فعلی سالانه 100 میلیارد تومان هزینه برای قوه قضائیه دارد در حالی که با 20 میلیارد تومان این سامانه ایجاد شده و سال ها می توان از این بستر استفاده کرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در مراسم رونمایی از طرح ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی که در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد، بیان کرد: امروزه فضای مجازی بستر سبک زندگی جدید است، فضای مجازی بستری است که همه احاد ملت در آن زندگی می کنند.

وی ادامه داد: وقتی می گوئیم زندگی می کنند یعنی همه ویژگی ها، خصوصیت ها و تعلقات زندگی غیرمجازی را دارند و این ویژگی ها در زندگی مجازی نیز ساری و جاری است.

درمان و سم زدایی 150 هزار نفر از زندانیان در مرحله پذیرش

جهانگیر در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های استان کرمان از درمان و سم زدایی از 150 هزار نفر از زندانیان در مرحله پذیرش در زندان‌ها طی سال گذشته خبر داد.

رئیس سازمان زندان‌ها درمراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های استان کرمان اظهارکرد: افرادی که وارد زندان ها می شوند عموما دارای بیماری‌های جسمی و روحی هستند و این مساله کار زندانبانی را مشکل می کند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه گفت: اغلب افرادی که وارد زندان‌ها می شوند دارای اعتیاد هستند. وی از درمان و سم زدایی از 150 هزار نفر از زندانیان در مرحله پذیرش در زندان ها طی سال گذشته خبر داد.

رشد 7 درصدی نقل و انتقال خودرو

دشتی اردکانی از رشد 7 درصدی نقل و انتقال خودرو خبرداد و گفت: مردم باید برای انتقال سند به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند، کار ذاتی سازمان ثبت اسناد انتقال مالکیت و ثبت مالکیت است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مردم باید برای انتقال سند به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند، کار ذاتی سازمان ثبت اسناد انتقال مالکیت و ثبت مالکیت است.

وی با بیان اینکه نقل و انتقال خودرو بر عهده دفاتر اسناد رسمی است، افزود: ما از خودمان دفاع نمی‌کنیم بلکه از قانون دفاع می‌کنیم. نمی‌خواهیم در کشور قانون گریزی باشد. یک قانون بد بهتر از بی قانونی است. مرجع تفسیر قانون مجلس شورای اسلامی است. کمتر از ۱۰ درصد هزینه ها به دفتر اسناد می‌رسد و بیشتر مربوط به مالیات است.

آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز/ دستگیری 3 عضو هیئت مدیره و 14 نفر به اتهام کلاهبرداری

حیدری در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز گفت: 3 نفر از اعضای هیئت مدیره و 14 نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی در این زمینه بازداشت شدند.

معاون دادستان مشهد در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز اظهار کرد: با انتشار آگهی در جرائد کثیرالانتشار به اشخاص حقیقی و حقوقی که اموال و یا املاکی از پدیده در اختیار دارند هشدار دادیم که اموال خود را بازگردانند چرا که این اموال ید امانی است که در اختیار آنها بوده است.

وی ادامه داد: تعدادی از افراد اموال و املاک مورد نظر را بازگرداندند و افرادی نیز از این امر استنکاف و در بازگرداندن اموال مقاومت کردند که بازداشت شدند.

حیدری افزود: 3 نفر از اعضای هیئت مدیره و 14 نفر نیز از اشخاص حقیقی و حقوقی در این زمینه بازداشت شدند، عده ای به اتهام کلاهبرداری و تعدادی نیز به اتهام خیانت در امانت و تحصیل مال نامشروع تفهیم اتهام شدند.

یکی از مسئولان حزب کارگزاران به 2 سال حبس محکوم شد

«ه.الف» از مسئولان حزب کارگزاران که در جریان فتنه 88 به پنج سال حبس محکوم شده بود، با بررسی یک قسمت مفتوح از پرونده‌اش به دو سال حبس دیگر محکوم شد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت: «ه.الف» یکی از مسئولان حزب کارگزاران در بررسی یک قسمت مفتوح از پرونده خود از اتفاقات فتنه 88 به دو سال حبس دیگر محکوم شد. بر اساس این گزارش فرد مورد اشاره در جریان فتنه 88 به 5 سال حبس محکوم شده بود.

این منبع آگاه در پایان تصریح کرد: با صدورحکم «ه.الف» در دادگاه، پرونده وی به دادگاه تجدیدنظر ارجاع شده است.

گفت‌وگوهای حقوق بشری ایران و ایتالیا به دور از پیش‌داوری و تعصب صورت گرفت

محمدجواد لاریجانی در مراسم افتتاح سومین دور از گفتگوهای حقوق بشری ایران و ایتالیا گفت: این گفتگوها بدون تعصب و پیش داوری صورت گرفت و به همین جهت ما از آن استقبال کرده و این گفتگوها تداوم پیدا کرد.

محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر در مراسم افتتاح سومین دور از گفتگوهای حقوق بشری ایران و ایتالیا که با حضور مسئولان قضایی و برخی از مقامات وزارت خارجه ایتالیا در محل شورای عالی قضایی این کشور در رم برگزار شد گفت: ما همواره از تعامل و همکاری در حوزه حقوق بشر با همه کشورها استقبال کرده ایم و شرط ما همواره برای این گفتگوها ، پرهیز از پیش داوری، تعصب و قرار داشتن در موضع برابر و احترام متقابل بوده است.

ایجاد پلیس تخصصی در امور قضایی تحت نظر مستقیم ریاست قوه قضاییه

کاظم پورگفت: یکی از مهم ترین ویژگی‌های لایحه پلیس قضایی، پیش‌بینی ایجاد پلیس تخصصی در امور قضایی است که زیر نظر مستقیم ریاست محترم قوه قضاییه و مستقل از نیروی انتظامی تشکیل می‌شود.

سرپرست اداره کل تدوین لوایح و مقررات معاونت حقوقی با اشاره به اینکه کادر پلیس قضایی از واجدین شرایط و از میان افسران و درجه داران نیروهای نظامی و انتظامی و سایر ضابطان جذب می شوند خاطر نشان کرد: پلیس قضایی در شهرستان ها تحت نظر و تعلیمات دادستان حوزه قضایی انجام وظیفه می­کند.

ارتقای آگاهی‌های عمومی با همکاری مرکز رسانه قوه قضائیه

الفت گفت: هدف از امضای سند همکاری میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و مرکز رسانه قوه قضائیه، این است که این مرکز این وظیفه را به عهده گرفته تا محتوای تولید شده توسط معاونت پیشگیری را به منظور ارتقای آگاهی‌های عمومی و آموزش سیاست‌های نوین پیشگیرانه به مردم ارائه دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در مراسم امضای سند همکاری مشترک میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و مرکز رسانه دستگاه قضا اظهار کرد: بزرگترین هدف معاونت پپیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه مردمی کردن سیاست‌های پیشگیرانه است، به این معنا که اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار آحاد مردم قرار دهیم.

وی ادامه داد: این برنامه‌های پیشگیرانه باید از جلسات و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی و دستگاه‌های اجرایی خارج و در سطح جامعه مورد توجه قرار گیرد و مردم به آن عمل کنند.

میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها