رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 198462

گزارشی از وضعیت جسمانی استاد آواز ایران

شجریان ممنوع الملاقات شد؟

ساعت 24- پس از گذشت ۵ روز از ورود استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان به وطن، عدم انتشارتصاویر جدید از وی، نگرانی های مردم از وضعیت جسمانی او را تشدید کرده است.

شجریان
استاد شجریان پس از انجام چند جراحی و طی دوره درمان ، به خواست خود و خانواده اش به ایران بازگشته که در کشور درمان خود را پی گیرد.

بر اساس گفته های منابع آگاه فرودگاهی، هماهنگی برای انتقال استاد از آمریکا به ایران از چندی قبل شروع شد و با تلاش و هماهنگی زیاد، استاد شجریان صبح جمعه به کشور بازگشت و توسط آمبولانس به منزلش انتقال یافت.


منابع آگاه همچنین می گویند: توان جسمی استاد شجریان قبل از سفر به ایران بشدت تحلیل رفته و پس از بازگشت ایشان به وطن، هنوز فردی از میان مسئولان و دوستان نزدیک وی، موفق به دیدار خسرو آواز ایران نشده اند.

خواننده بزرگ موسیقی اصیل ایرانی پس از چند عمل جراحی مغز در آمریکا و گذراندن دوران نقاهت در محل اقامت وی در شهر ساکرامنتو با مشورت پزشکان معالج و به خواست خود و خانواده تصمیم به بازگشت به کشور می گیرد.


داریوش پیرنیاکان، دبیر و سخنگوی هیات مدیره خانه موسیقی، انتقال استاد شجریان با آمبولانس از فرودگاه امام خمینی (ره) به منزل را تایید می کند و در مورد آخرین وضعیت شجریان،می گوید: البته بعد از چند عمل جراحی استاد از نظر جسمانی تحلیل رفته اند و همه ما برای سلامتی شان دعا می کنیم .


وی در پاسخ به این پرسش که ایا به دیدار استاد رفته، می افزاید: ما ترجیح داده ایم به ملاقات استاد نرویم تا ایشان در آرامش کامل روند درمان خود را طی کنند.


داود گنجه‌ای، عضو شورای عالی خانه موسیقی نیز می‌گوید: اصلا عجیب نیست که بیماری در سن و سال استاد شجریان در اثر عمل های جراحی مختلف، کمی دچار ضعف بدنی شده باشد، لذا نباید از شنیدن خبرهایی مبنی بر ضعف جسمانی وی تعجب کرد.همه امکانات درمانی با مساعدت وزارت بهداشت در منزل ایشان مهیا شده و همه باید برای سلامتی ایشان دعا کنیم .


پیرنیاکان، دبیر و سخنگوی خانه موسیقی می‌گوید: من با وجود علاقه و رفاقت بسیاری که با استاد شجریان دارم، دوست دارم اطراف ایشان خلوت باشد و مدام با مراجعان و افراد روبرو نشوند، بلکه در آرامش بتوانند بهبود یابند.


تلاش خبرنگار برای گفتگو با علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر ارشاد به نتیجه نرسید، اما در پی گفتگو با مدیر روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت ارشاد مطلع شدیم، علی مرادخانی، معاون هنری وزیر ارشاد تا لحظه تنظیم این گزارش نتوانسته موفق به دیدار با استاد شجریان شود.


برخی شنیده ها همچنین از سطح پایین هوشیاری استاد شجریان حکایت می‌کند و همین موضوع باعث شده که تیم پزشکی معالج استاد دستور بدهند که کسی به ملاقاتشان نرود.


پیرنیاکان با تاکید بر تجهیز منزل استاد شجریان به لوازم ضروری پزشکی می‌گوید: الحمدالله همه وسایل مورد نیاز پزشکی در منزل استاد فراهم شده تا بتوانند دوره درمان را پشت سر بگذارند.


ملت ایران؛ دعاگوی فخر آواز ایران‌زمین


پیرنیاکان با تاکید بر رابطه صمیمانه خود با استاد محمدرضا شجریان در پایان تاکید می کند : مردم ایران دعاگوی استاد شجریان هستند و خودم نیز آرزو می‌کنم هرچه زودتر، سلامت استاد شجریان به طور کامل بازگردد.


بر اساس گزارش های رسیده دو تیم پزشکی آمریکایی و ایرانی وضعیت استاد شجریان را در منزل وی کنترل می کنند و امکانات درمانی برای او فراهم شده؛ فقط باید از مردم بخواهیم برای بهبود حال استاد آواز ایران دعا کنند.( وضعیت شجریان بیماری )

سلامت آنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها