رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 202048

درخواست زنان تاکسیران برای دیدار با قالیباف

ساعت 24- تاکسیرانان زن از شهردار تهران درخواست ملاقات کردند.

قالیباف
محمدباقر قالیباف عصر امروز در سومین همایش تاکسیران برتر با بیان اینکه خدمات رانندگان تاکسی بر کسی پوشیده نیست گفت: در یک نگاه ساده می‌بینیم که رانندگان تاکسی در تمام روزهای هفته و در تمام فصول سال به ارائه خدمات به مردم می‌پردازند و با چالش‌های مهمی همچون آلودگی هوا، ترافیک و ... سر و کار دارند و هر روز با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه در سال‌های گذشته تاکسیرانان از برخی امتیازات ویژه نسبت به سایر افراد برخوردار بودند اما حالا خبری از این امتیازات نیست گفت: در خاطرم هست که در گذشته خودروهای غیر از تاکسی نمی‌توانستند مسافر سوار کنند و پلیس نسبت به جابجایی مسافران توسط خودروهای شخصی بسیار حساس بود اما روز به روز که می‌گذرد شرایط گذشته تغییر می‌کند؛ به گونه‌ای که بنزین مصرفی تاکسی‌ها با نرخ آزاد محاسبه شده و دیگر تفاوتی بین تاکسی و سایر خودروها نیست. در حالیکه باید بین خودروهای عمومی و تاکسی تفاوتی قائل شد.

شهردار تهران با بیان اینکه با گذشت زمان و در مقاطع مختلف بنا به دلایلی امتیازات ویژه تاکسیرانان حذف شد گفتادامه داد: من بارها و بارها در جلساتمان عنوان کردم که ما هیچ امتیاز ویژه‌ای به تاکسیرانان نمی‌دهیم چرا که خودرو برای آنهاست و نرخ کرایه تاکسی‌اش را نیز ما مشخص می‌کنیم اما در مقابل هیچ خدمات ویژه‌تری ارائه نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه طی سال‌های اخیر با پدیده مسافرکش‌های شخصی مواجه شدیم تصریح کرد: به خاطر شرایط بد اقتصادی هر کسی یک خودروی شخصی خریده و برای مسافرکشی به تهران می‌آید و به عینه دیده‌ام که حتی برخی از این مسافرکش‌های شخصی به ایستگاه‌ها و خطوط تاکسی وارد شده و حتی جسارت کرده و به تاکسی‌ها اجازه نمی‌دهند که در خطوط خود کار کنند. به هر حال آنها نیز مشکلات اقتصادی دارند اما نباید معیشت تاکسیرانان را نیز به سختی بیاندازند.

قالیباف با بیان اینکه رانندگان تاکسی با گذشت و محبت کار سختی انجام می‌دهند گفت: همیشه سپاسگزار تک تک شما بوده و آن چیزی را که در توان مدیریت شهری است از شما دریغ نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم با رونق کسب و کار و حل مشکلات اقتصادی که بزرگترین چالش جامعه است باعث بهبود معیشت تاکسیرانان شویم خاطرنشان کرد: به سهم خود تلاش خواهم کرد که بخشی از مشکلات شما را به دوش بکشیم که با روحیه بهتری خدمت کنیم.

شهردار تهران با اشاره به روحیه امانتداری رانندگان تاکسی گفت: وقتی نمونه‌های امانتداری و فداکاری رانندگان تاکسی را می‌شنوم به خود می‌بالیم که کارگرانی خدوم داریم. شهردار تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی شهر تهران فرهنگ ترافیک است گفت: تهران در مقایسه با شهرهای دیگر خودرو و اتوبان کم ندارد اما رانندگی در میان این شهرها با دقت بیشتری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به شعار بین خطوط برانید افزود: اگر تنها رانندگان تاکسی این شعار را رعایت کنند شاهد ارتقاء فرهنگ رانندگی و ترافیک که یکی از ضروریات جامعه امروز است خواهیم بود چرا که رانندگان تاکسی بیشترین نقش را در ارتقاء فرهنگ ترافیک دارند و قطعا با کمک رانندگان تاکسی علاوه بر رانندگی، بهتر شاهد کاهش تصادفات و فوت خواهیم بود.

سخنان قالیباف به انتها رسید که یکی از رانندگان زن تاکسی از میان جمعیت بلند شد و درخواست صحبت داشت و گفت: زنان تاکسیران عمدتا سرپرست خانواده هستند که با فعالیت خود شرافت و غیرت را معنا کرده‌اند اما متاسفانه مشکلات بیشتری نسبت به رانندگان مرد دارند و حتی با وجود اینکه خودرویمان پس از 10 سال رانندگی در آستانه فرسودگی قرار دارد اما هنوز سند آن به نام ما نیست و درخواست داریم که با شما ملاقاتی داشته باشیم تا مشکلات رانندگان تاکسی زن را تشریح کنیم که قالیباف این درخواست را پذیرفت و قرار شد به زودی جلسه‌ای با این رانندگان زن به صورت اختصاصی برگزار شود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها