رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 206412

راهکاری برای باهوش شدن فرزندانتان

ساعت24- یک متخصص اطفال گفت: مصرف برخی مواد غذایی ساده و در دسترس می‌تواند موجب افزایش هوش در کودکان شود.

سلامت
حمید ابریشمی متخصص اطفال درباره مواد غذایی مفید برای رشد مغز در کودکان اظهار داشت: با توجه به اینکه سنین قبل از بلوغ مهمترین مرحله از رشد و یادگیری در کودکان محسوب می‌شود، لذا توجه به رژیم غذایی کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: گنجاندن گروه‌های مختلف غذایی در سنین رشد کودکان علاوه بر اینکه برای بدن آن‌ها مفید است به رشد مغزی و افزایش هوش نیز کمک شایانی می کند.
ابریشمی بیان کرد: مصرف ماهی خصوصا قزل‎آلا و گردو به عنوان یکی از مهمترین منابع تامین امگا 3 برای کودکان ضروری است.
وی افزود: تخم مرغ به عنوان یک منبع عالی پروتئینی به شمار می‌رود و مصرف حداقل 3 تخم مرغ در هفته برای کودکان توصیه می‌شود که بهتر است مادران از دوران بارداری در رژیم غذایی خود از این ماده مفید بهره ببرند.
این متخصص اطفال ادامه داد: مصرف سبزیجات تازه خصوصا سبزیجات سبز نقش مهم و موثری در رشد مغزی کودکان دارند و از آنجا که همواره در دسترس هستند، به عنوان یک منبع ارزان قیمت به کمک والدین می‌آید.
وی با بیان اینکه مصرف میوه‌های دارای ویتامین ث به هر صورت برای کودکان مفید است، اظهار کرد: غلاتی مانند سویا، لوبیا، نخود فرنگی و عدس منابع غنی و سرشار از ویتامین ب و مواد معدنی هستند و از مهمترین منابع در تقویت حافظه کودک به شمار می‌آیند.
ابریشمی به والدین توصیه کرد: مصرف لبنیات به ویژه شیر و ماست از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید به صورت روزانه مصرف شود.
وی افزود: گوشت قرمز نیز منبع غنی آهن و زینک است و در تقویت حافظه نقش بسزایی دارد.
این متخصص اطفال بیان کرد: مصرف شکلات‌های تلخ، زیتون و روغن آن و سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند، می‌توانند در رشد مغز و تقویت حافظه کودکان موثر باشند.
ایسنا
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها