رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 207608

روسیه آتش‌بس در حلب را تا عصر امروز تمدید کرد

ساعت24-ارتش روسیه از تمدید آتش‌بس در حلب به مدت ۲۴ ساعت دیگر یعنی تا عصر امروز (شنبه) خبر داد.

1452578578408_index-th3.jpg
style="text-align: justify;">به گزارش روزنامه مستقل رأی الیوم، سرگئی رودسکوی، مسئول ستاد ارتش روسیه اعلام کرد: بنا به درخواست نماینده سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی دیگر رئیس‌جمهوری روسیه آتش‌بس در حلب را به مدت ۲۴ ساعت تا ساعت ۱۹ امروز (شنبه) به وقت محلی تمدید کرده است.

وی گفت: گذرگاه‌های انسانی که ما برای خروج غیرنظامیان ایجاد کرده‌ایم همچنان در معرض حملات تروریست‌ها قرار می‌گیرد. افراد مسلح از آتش‌بس برای انجام حمله گسترده استفاده می‌کنند. هشت تن از نیروهای احرار الشام که زخمی شده بودند از طریق گذرگاه‌های انسانی از حلب خارج شده و به دست ارتش روسیه معالجه شدند. هفت غیرنظامی نیز توانستند از حلب خارج شوند.

رودسکوی گفت: ارتش روسیه شرایط لازم را برای خروج غیرنظامیان فراهم آورد. نیم میلیون اعلامیه نیز در حلب پخش شد تا غیرنظامیان راه خروج خود را پیدا کنند.

وزارت خارجه آمریکا نیز از تمدید آتش‌بس در حلب از سوی ارتش روسیه استقبال کرد.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر لزوم استفاده از این آتش‌بس برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به حلب تأکید کرد.

وی اظهارات روسیه درباره استفاده آمریکا از جبهه النصره برای سرنگون کردن نظام بشار اسد را تکذیب کرد و گفت که چنین اظهاراتی صحت ندارد.

در همین راستا، ینس لارکی، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که به دلیل نبود شرایط امنیتی لازم زخمی شدگان به خارج از حلب آن طور که انتظار می‌رفت منتقل نشدند.

ارتش روسیه از روز پنجشنبه آتش‌بس انسانی در حلب را با هدف خروج غیرنظامیان و افراد مسلح و رساندن کمک‌های بشردوستانه به این شهر آغاز کرد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد، برخی پیشرفت‌ها طی روزهای اخیر در نشست ژنو بین آمریکا و روسیه و دیگر کشورها درباره آتش‌بس در حلب حاصل شد.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد، در نشست ژنو برخی پیشرفت‌ها حاصل شد.

وی به خبرنگاران گفت: ما نمی‌خواهیم بیش از حد خوشبین باشیم اما امیدواریم طی روزهای آینده برخی مسائل حل نشده را حل کنیم.

یک دیپلمات نیز گفت: مذاکرات ژنو بر این مساله متمرکز بود که آیا یک ساز و کار برای جدا کردن شورشیان وابسته به القاعده در شرق حلب و نیز بازداشتن نیروهای روسیه و سوریه از رسیدن به اهداف اصلی‌شان در حلب وجود دارد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها