رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 208666

سرمایه‌گذاری داخلی جواب داد

رشد تولید یخچال و فریزر

ساعت ۲۴- در حالی که تولید لوازم خانگی در سال‌های پیش روند کاهنده را تجربه می‌کرد، اما سرمایه‌گذاری‌های داخلی برای تولید این محصولات پاسخ داده و روند برعکس شده است. تولید یخچال و فریزر در ۵ ماه امسال به ۳۱۶ هزار دستگاه رسید که رشدی معادل ۱۰.۴ درصد نسبت به تولید ۵ ماه اول نشان می‌دهد. تولید ماشین لباسشویی نیز با رشدی معادل ۶ درصد نسبت به ۵ ماه اول پارسال، به ۱۸۸ هزار دستگاه رسیده است.

افتتاح سامسونگ
dir="RTL">افتتاح کارخانه‌های گروه سام الکترونیک در نیمه اول امسال، دلیل مهمی برای رشد تولید لوازم خانگی است. تولید کولر آبی نیز در ۵ ماه اول امسال با ۱۲ درصد رشد به ۴۵۰ هزار دستگاه رسیده است. در گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید محصولات صنعتی و صنایع معدنی در ۵ ماه اول امسال منتشر شده و بر اساس این آمارها تولید انواع خودرو سواری با حدود ۱۱ درصد رشد به ۴۴۸ هزار دستگاه رسیده است. تولید کمباین و تراکتور، وانت و اتوبوس و مینی‌بوس نیز در این مدت نسبت به ۵ ماه اول پارسال افزایش نشان می‌دهد.

تولیدات صنایع معدنی

در حالی که فولادسازان داخلی هنوز با افتخار آگهی‌های براق و شیک به برخی رسانه‌ها سفارش می‌دهند اما آمارها نشان می‌دهد که تولید فولاد خام در ۵ ماه اول امسال با حدود یک درصد رشد منفی مواجه شده و به ۷۰۳۶ هزار تن رسیده است. تولید محصولات فولادی اما با رشدی معادل ۱.۲ درصد از ۶۷۸۲ هزار تن در ۵ ماه نخست ۱۳۹۴ به ۶۸۶۱ هزار تن در ۵ ماه منتهی به مردادماه امسال رسیده است.

تولید سیمان نیز با کاهش حدود ۸.۲ درصدی در ۵ ماه اول امسال به ۲۲۹۸۸ هزار تن رسیده است. تولید کاشی و سرامیک یکی از بیشترین رشدهای منفی در میان همه تولیدات صنعتی و معدنی را تجربه می‌کند. در ۵ ماه اول امسال حدود ۲۹ درصد کاهش را تجربه کرده و به ۹۴۰۱۴ هزار مترمربع رسید.

فرآورده‌های پتروشیمی

در ۵ ماه اول امسال تولید پتروشیمی به ۲۱.۳ میلیون تن رسید که حدود ۳ درصد رشد نسبت به ۵ ماه نخست پارسال دارد. در ۵ ماه منتهی به مرداد ۱۳۹۵ تولید LAB و DMT که از فرآورده‌های شیمیایی هستند اما به ترتیب ۲۰ درصد رشد و ۹۵ درصد کاهش را تجربه کرده است. تولید انواع کاغذ نیز با ۶.۵ درصد کاهش در ۵ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۴ به ۲۱۸ هزار تن رسیده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها