رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 210980

علائم بارداری | بارداری چه علائمی دارد؟

علائم بارداری در ماه های اول چیست این سوالی است که خیلی از خانم ها با آن مواجه هستند دراین مطلب هر آنچه درباره علائم بارداری میخواهید بدانید برای شما گرد آوری نمودیم.

بارداری
html>

با تغییر هورمون ها برای حمایت از زندگی جدید در درون شما ، بارداری همراه با علائم بی شمار است. آنچه در پیش روی شماست در هر سه ماهه از بارداری متفاوت است.

علائم سه ماهه اول (1 تا 12 هفته)

در هر زن متفاوت است ، و هر بارداری نیز چنین است ، بنابراین تغییرات هورمونی در دوران بارداری اثرات متفاوتی خواهد داشت. اما در زیر برخی از شایع ترین علائمی که می توانید در سه ماهه اول خود انتظار داشته باشید بیان می شود.

حالت تهوع و استفراغ: طبق نظرسنجی انجمن انجمن بارداری آمریکا (APA) ، 25٪ از خانم ها گفتند که بیماری تهوع صبحگاهی اولین علامت آنها بود. ماریانا ورداکا ، ObGyn در TriHealth ، می گوید: "تهوع و استفراغ با افزایش هورمون ، گنادوتروپین کوریونی انسان (hCG) ایجاد می شود." "معده خالی می تواند این علائم را بدتر کند." بیش از 50٪ از خانمها در سه ماهه اول حالت تهوع را تجربه می کنند.

دوره عادت ماهیانه از دست رفته یا لکه بینی: طبق همان بررسی APA ، 29٪ از خانم ها گفتند که یک دوره دیررس اولین علامت آنها بود. به این دلیل است که یک بار تخمک در رحم کاشت می گردد ، چرخه قاعدگی را متوقف می کند. شما هنوز هم ممکن است خونریزی لکه بینی یا لانه گزینی را تجربه کنید ، که می تواند هنگام حرکت تخم به سمت دیواره رحم اتفاق بیافتد.
افزایش ادرار: مقدار خون شما برای تأمین نیازهای غذایی کودک افزایش می یابد. این بدان معنی است که خون بیشتری توسط کلیه های شما فیلتر می شود که هر چند وقت یک بار نیاز به ادرار کردن دارید.
خستگی: بدن شما بیشتر هورمونی به نام پروژسترون تولید می کند ، که به دلیل خستگی و همچنین استفراغ ، حالت تهوع ، یبوست و سوزش قلب می باشد.

سایر علائم مرتبط با هورمون که می توانند در سه ماهه اول شما ظاهر شوند عبارتند از:

سردرد سوزش سر دل
سینه های مناقصه یا متورم گرفتگی بینی
حالت نفخ افزایش وزن
ولع غذا و گریز از غذا زیاد شدن آکنه
علائم ‫بارداری‬‎
بارداری و علائم آن
پیشنهاد می شود بخوانید : اثرات استرس بارداری بر جنین

علائم سه ماهه دوم (28-28 هفته)

بیشتر زنان سه ماهه دوم را آسانتر سپری می کنند زیرا بدن آنها با تغییر هورمون تنظیم می شود. ورداکا می گوید ، خستگی به طور معمول فروکش می کند و شما باید انرژی بیشتری داشته باشید.

در این مرحله از بارداری ، شما به احتمال زیاد متوجه علائم دیگر مرتبط با تغییرات هورمونی و رشد کودک خواهید شد.

کمردرد: تا پایان سه ماهه دوم ، کودک 2 تا 3 پوند وزن دارد و طول آن 13 تا 16 اینچ خواهد بود. برای جبران این رشد ، زنان غالباً به عقب متمایل می شوند که همین امر کمر را زیر فشار قرار می دهد.
تورم: بدن شما در حین بارداری مایع بیشتری را حفظ می کند ، بنابراین طبیعی است که مقداری تورم در مچ پا و پاها تجربه کنید.
تکه هایی از پوست تیره تر روی صورت و اطراف نوک پستان: بدن شما شروع به تولید رنگدانه های ملانین بیشتری می کند که باعث تیره شدن قسمت های خاصی از بدن از جمله پوست اطراف چشم و بینی شما می شود.

علائم سه ماهه سوم (هفته 40- 29)

بسیاری از علائمی که در سه ماهه دوم تجربه کرده اید ، تا سه ماهه سوم ادامه خواهد یافت. اما موارد جدیدی را نیز تجربه خواهید کرد.

این علائم جدید در نتیجه رشد کودک به اندازه کامل قبل از تولد است. بنابراین ، فضای بیشتری را در شکم شما اشغال می کند ، که روی اعضای بدن فشار می یابد و می تواند باعث علائم زیر شود:

تنگی نفس مشکل خواب
افزایش ادرار سینه های مناقصه
سوزش سر دل


چگونه می توان علائم بارداری را کاهش داد

با تغییر و تنظیم بدن ممکن است نیاز به تغییر وضعیت روزمره داشته باشید. در اینجا روش هایی وجود دارد که پزشکان توصیه می کنند تا علائم خاص را کاهش دهید:

بعد از غذا قدم بزنید تا ریفلاکس اسید و سوزش قلب را کاهش دهید.
وعده های غذایی مکرر را بخورید یا از بنادریل ( دیفن هیدرامین ) استفاده کنید تا در رفع استفراغ و حالت تهوع کمک کند.
پاهای خود را برای آسان کردن تورم در پاها ، بالا نگهدارید
زودتر به رختخواب بروید تا خستگی را کاهش دهید.
روی طرف چپ خود بخوابید تا با بزرگ شدن کودک ، راحتی در خواب افزایش یابد.
با زاویه کمی بخوابید تا به کاهش فشار در معده کمک کند که باعث رفلاکس اسید نگردد. ورداکا می افزاید: "یک بالش دیگر را زیر سر خود قرار دهید تا هیچگونه نارسایی اسیدی وجود نداشته باشد."
برای تسکین درد از تیلنول ( استامینافون ) استفاده کنید.

آیا من باردار هستم؟

از شش تا نه روز پس از لقاح ، پزشک می تواند با استفاده از تست بارداری هورمون نگهدارنده حاملگی گنادوتروپین جفتی انسانی (HCG) در خون بیمار را تشخیص دهد. بدن زن به محض کاشت تخمک بارور شده در پوشش رحم ، آن را تولید می کند .

حدود یک هفته بعد ، HCG در ادرار یک زن باردار نیز ظاهر می شود ، که می تواند خودش را با آزمایش بارداری از داروخانه یا داروخانه بررسی کند. این آزمایش تنها در صورت مثبت بودن نمونه ادرار غلیظ صبح قابل اعتماد است. در این مرحله ، آزمایش ممکن است منفی باشد ، زیرا هنوز حد تشخیص هورمون بارداری در ادرار نرسیده است. اگر آزمایش منفی باشد ، ممکن است هنوز باردار باشید. تنها روش قابل اعتماد برای اثبات این مسئله آزمایش ادرار غلیظ صبح است که بالاترین غلظت HCG را دارد. آزمایش خون در متخصص زنان برای تشخیص هورمون بارداری در صورت عدم مشخص بودن دوره در اوایل بارداری ، به استثنا باقی می ماند.

اگر آزمایش مثبت باشد ، به احتمال زیاد بارداری وجود دارد که باید با مراجعه به متخصص زنان تایید شود. بعد از شش هفته از آخرین روز آخرین قاعدگی ، می توان بارداری را با معاینه سونوگرافی نیز تعیین کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها