رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 213410

رویترز مدعی شد:ذخایر آب سنگین ایران بیش از حد مجاز است.....

ساعت24-یک خبرگزاری غربی مدعی شده است که دیده‌ بان هسته‌ای سازمان ملل در گزارش جدید خود ذخایر آب سنگین ایران را ۰.۱ متریک تُن بیش از حد مجاز دانسته است.

020035
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نامشخص مدعی شد که دیده‌ بان هسته‌ای سازمان ملل در گزارش اخیر خود میزان ذخایر آب سنگین ایران را اندکی از محدوده تعیین‌شده در توافق هسته‌ای فراتر دانسته است.

در گزارش رویترز بدون اشاره به یک منبع معین آمده است: آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در گزارش فصلی جدید خود که تنها چند ساعت پس از پیروزی «دونالد ترامپ» منتقد توافق هسته‌ای جامع میان کشورهای ۱+۵ با ایران موسوم به «برجام» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر کرد، آورده است که این دومین باری است که ایران از حدود توافقی ۱۳۰ متریک تُن گذشته و اکنون ذخایر آب سنگین ایران ۰.۱ متریک تُن از حد مجاز بیشتر شده است.

در ادامه این گزارش رویترز مدعی شده است: در گزارش محرمانه ای که به رؤیت رویترز رسیده آمده است که در روز دوم نوامبر سال جاری میلادی، «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس نگرانی خود را از میزان ذخایر آب سنگین ایران به علی‌ اکبر صالحی معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد.

لازم به ذکر است، نشست گزارش های محرمانه آژانس و اطلاعات سری آن تا کنون بارها مورد اعتراض جمهوری اسلامی قرار گرفته و گزارش این خبرگزاری درخصوص در اختیار داشتن گزارش محرمانه آژانس، دلیل دیگری بر صدق اعتراض ایران می باشد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها