رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 214989

مقدماتی جام جهانی 2018

برزیل در یک قدمی صعود آرژانتین به دنبال فرار از بحران

ساعت24- پرو از ماه ژوئن سال 2004 هیچ یک از بازی‌هایش در مقدماتی جام جهانی را نبرده بود اما دو هفته پیش این کابوس برای آنها به شیوه‌ای عجیب به پایان رسید.

در ماه سپتامبر این تیم 2 بر صفر به بولیوی باخته بود اما حریف به خاطر میدان دادن به یک بازیکن غیرمجاز مجازات شد و نتیجه بازی 3 بر صفر به سود پرویی‌ها اعلام شد. آن اتفاق استارت روزهای خوب پرو را زد و این تیم شروع به کسب پیروزی کرده است که آخرین آنها پنج‌شنبه هفته پیش به شیوه‌ای عجیب در خانه پاراگوئه به ثبت رسید. پرو بازی یک بر صفر باخته را در نهایت به شیوه‌ای قاطعانه با نتیجه 4 بر یک برد. ریکاردو گارکا، سرمربی پرو پس از آن بازی گفت: «این بازی از آن بازی‌هایی بود که همیشه دنبالش بودیم.» پنج‌شنبه برای پرویی‌ها حقیقتاً شب فوق‌العاده‌ای بود.
علاوه بر پیروزی‌شان برابر پاراگوئه، پنج تیم بالای آنها در جدول مرحله مقدماتی جام جهانی آمریکای جنوبی هم نتوانستند ببرند. با این ترتیب با سه امتیاز هدیه فیفا و سه امتیاز بازی برابر پاراگوئه، پیرو ناگهان خودش را در جمع تیم‌هایی دید که شانس کسب سهمیه جام جهانی را دارند، اتفاقی که از سال 1982 تجربه‌اش نکرده‌اند.
آنها در حال حاضر چهار امتیاز پایین‌تر از کلمبیای رده سومی قرار دارند و اگر بتوانند وضعیت کنونی‌شان را حفظ کنند و برابر رقیب بعدی‌شان برزیل، صدرنشین گروه یک بازی تحسین‌برانگیز دیگری انجام دهند، یعنی روند پیروزی‌های متوالی سلسائوی تحت هدایت تیته را متوقف کنند، شانس‌شان برای کسب سهمیه جام جهانی بیشتر هم خواهد شد. این کار اما بسیار سخت است چون برزیل پنج پیروزی متوالی که آخرینش 3 بر صفر برابر آرژانتین بوده است، دارد. مجموعاً 28 امتیاز برای صعود مستقیم یک تیم به جام جهانی از منطقه آمریکای جنوبی کافی خواهد بود و این در حالی است که هفت دور دیگر از بازی‌های مرحله مقدماتی در این منطقه مانده است و برزیلی‌ها هم اکنون 24 امتیاز دارند.

آخرین فرصت فرار آرژانتین
در حالی که برزیل می‌تواند با کسب پیروزی در پرو صعودش به جام جهانی را تقریباً‌ مسجل کند، آرژانتینی‌ها خودشان را در اوضاعی بحرانی می‌بینند و برای فرار از این بحران چاره‌ای ندارند جز اینکه میهمان‌شان کلمبیا را شکست دهند، تیمی که اکنون در جدول رده‌بندی منطقه آمریکای جنوبی سوم است. آرژانتینی‌ها بعد از قبول شکست 3 بر صفر در برزیل، اگرچه همچنان ششم هستند اما خودشان را از تیم‌های بالای سرشان دورتر می‌بینند. لیونل مسی و یارانش تا همین جای کار هم به اندازه کافی امتیاز از دست داده و مشکل داشته‌اند اما کلمبیا این پتانسیل را دارد که کابوس از دست دادن جام جهانی را برای آنها ملموس‌تر کند.
کلمبیا در این مرحله از رقابت‌ها تیمی نشان داده که توانایی تحسین‌برانگیزی برای گلزنی در ضدحملات دارد. دو ماه پیش، این تیم در مانائوس برزیل را شوکه کرد اگرچه در نهایت تسلیم نبوغ نیماری شد که به میزبان برای کسب پیروزی 2 بر یک کمک کرد. در شرایطی که هنوز به نظر می‌رسد آرژانتین تیمی بدون انسجام و فاقد یکپارچگی لازم است، ‌تمام نگاه‌ها به لیونل مسی دوخته شده تا بلکه او با حرکتی جادویی کشورش را از بحران خارج کند. البته یک نفر پیش از همه به حرکات مسی چشم خواهد دوخت که او کارلوس سانچس مدافع کلمبیایی و استاد دفاع نفر به نفر است. پنج سال پیش در کوپا آمریکایی که آرژانتینی‌ها خودشان میزبان آن بودند، سانچس آنچنان مسی را مهار کرد که مهاجم بارسا کوچکترین فضایی برای مانور دادن پیدا نکرد. اینکه او دوباره بتواند چنین حرکتی را برای خنثی‌سازی جادوی مسی انجام دهد، یکی از کلیدهای تعیین نتیجه بازی دو تیم خواهد بود.
البته در همین حال چیزی که به آرژانتینی‌ها برای کسب نتیجه در این بازی امید می‌دهد، غیبت مدافعان میانی اصلی این تیم اسکار موریو و یری مینا است.

ایران ورزشی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها