رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 216237

فلاحت پیشه:

وزارت خارجه مجوز خرید هواپیما را دریافت کرده است/ اوباما مصوبه کنگره را وتو خواهد کرد

ساعت 24- عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزارت خارجه کشورمان مجوز خرید هواپیما را دریافت کرده است.

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره مصوبه اخیر کنگره آمریکا مبنی بر منع خرید و فروش هواپیما از سوی این کشور با جمهوری اسلامی ایران اظهارکرد: در زمان اعمال تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران 7 قطعنامه ذیل ماده 41 منشور ملل متحد علیه کشورمان به تصویب رسید.

وی افزود: ماده 41 منشور ملل متحد دارای 15 بند است که یکی از بندهای آن مربوط به تحریم قطعات و صنایع هواپیمایی پیرامون کشورهایی است که شامل این تحریمها می شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکیدکرد: ایران نیز از جمله کشورهایی بود که تحریم های هواپیمایی طبق ماده 41 منشور ملل متحد شامل حال آن شد و متاسفانه ما نتوانستیم بر اساس این تحریم ها ناوگان هوایی خود را نوسازی و ترمیم کنیم.

فلاحت پیشه خاطرنشان کرد: بعد از برجام قرار شد تمامی قعطنامه هایی که از سوی کشورهای غربی در ذیل بندهای 15 گانه ماده 41 صادر شود در قبال ایران رفع شود و کان لم یکن تلقی شود و طبق قعطنامه 2131 تحریم ها علیه کشورمان برداشته شود.

وی با بیان اینکه لغو بندهای ماده 41 منشور ملل متحد حکایت از آن داشت که تحریم صنایع هواپیمایی در ایران به اتمام رسیده است اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از لغو تحریم ها درصدد نوسازی ناوگان هواپیمایی خود وارد عمل شد ازاین رو در خواستهایی را به منظور خرید هواپیمایی بوئینگ و ایرباس و همچنین قطعات هواپیمایی ارائه داد که متاسفانه این روند با کارشکنی آمریکایی ها همراه شد.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها درصددند با تصویب منع خرید و فروش هواپیما به ایران بار دیگر برجام را به طور کامل نقض کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم در راستای رسیدگی به طرح عمل به برجام می تواند در این قالب به وظایف خودش عمل کند.

فلاحت پیشه افزود: در گزارش سوم وزارت خارجه کشورمان به کمیسیون امنیت ملی مجلس پیرامون اجرایی شدن برجام بندی مربوط به خرید هواپیما قید شده و وزارت خارجه تاکید کرده است که مجوز خرید هواپیما را خریداری کرده است.

وی اظهار کرد: بدون شک مصوبه آمریکا در خصوص منع خرید و فروش هواپیما به ایران با وتوی اوباما روبرو خواهد شد اما اگر به زمان ترامپ انتقال پیدا کند اظهارنظر کردن درباره این موضوع و سرنوشت این مصوبه بسیار سخت است زیرا نمایندگان سنا در کنگره در صدد لغو خرید و فروش هواپیما به ایران هستند.

میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها