رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 217582

سفیر ایران در مسکو:

عملی شدن کریدور شمال و جنوب به واقعیت نزدیک شده است

ساعت 24-سفیر کشورمان در مسکو با حضور در تالار اجتماعی جوانان روسیه ضمن دیدار با نخبگان جوان روسیه در میزگردی که به بررسی روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه اختصاص داشت شرکت کرد.

مهدی سنایی در ابتدا طی سخنانی با اشاره به تاریخ روابط دو کشور و همکاری‌های گسترده در عرصه‌های دوجانبه، منطقه‌ا ی و بین‌المللی بر سطح عالی این روابط تاکید کرد.

وی وجود اعتماد بین رهبران ایران و روسیه و عدم امکان تاثیرگذاری فاکتور سوم از جمله برخی از کشورهای غربی و بویژه آمریکا در این روابط را از دلایل سطح بالای همکاری‌های دو کشور دانست.

وی سپس به سئوالات شرکت کنندگان در این میزگرد در زمینه همکاری‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و روسیه پاسخ داد و درباره کریدور شمال و جنوب گفت: عملی شدن این کریدور هیچ قت به اندازه زمان حاضر به واقعیت نزدیک نبوده وامور مربوط به آن در دست اقدام است.

سفیر کشورمان در مسکو با اشاره به این‌که «ایران و روسیه بسیار به یکدیگر نزدیک شده‌اند و روابط بسیار خوبی بین رهبران دو کشور حاکم است»، وضعیت روابط را تثبیت شده ارزیابی کرد و وجود روابط همه‌جانبه بین دو کشور را دلایل پایداری آن دانست.

تالار اجتماعی جوانان روسیه مرکزی است که در سال 2006 تشکیل شد و رهبران جوان نخبه روسیه را در زمینه‌های سیاسی ، اقتصادی، اجتماعی ، رسانه‌ای و غیره متحد می‌کند. نمایندگان جوان دوما ، وکلا ، تجار ، پزشکان ، پیشاهنگان ، اساتید و سیاستمداران از اعضای این تالار هستند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها