رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 217734

پاپ آپ چیست؟ – همه چیز درباره POP-UP

ساعت 24-بیسشتر کاربران اینترنت احتمالا با پدیده پاپ آپ مواجه شده اند.هم کاربران عادی اینترنت و هم وبمسستران.پاپ آپ دو کاربرد برای وبمستران دارد.اولین کاربرد برای کسب درآمد است برای نمایش دهندگان. و کاربرد دوم برای افزایش بازدید است برای تبلیغ دهندگان.

div>

پاپ آپ چیست؟

در صورتیکه بخواهیم تعریفی از پاپ آپ و کسب درآمد از پاپ آپ اراده دهیم، می توان این چنین گفت که POP-UP صفحات یا پنجره ای هایی هست که به منظور تبلیغات و کسب بازدید در صفحات وب مشاهده می شود.

به بیان ساده می توان گفت هنگامی که شما یک سایت را باز می کنید و مشغول دیدن آن هستیذ با کلیک بر روی سایت پنجره ای و سایتی دیگر باز می شود که شما به آن سایت جدید هدایت می شوید و از سایت اصلی دور می شوید.البته می توانیدآن پنجره را ببینید و به سایت اول بازگردید.اما بعضی از کاربران فضای اینترنت شاید به چنین موضوعی علاقه نداشته باشند.

چرا پاپ آپ؟

استفاده از پاپ آپ اهداف گوناگونی ممکن است در پی داشته باشد.بعضی سایتهایی که بیشتر سایتهای دانلود و موسیقی و فیلم و مجله های تفریحی هستند از این طریق کسب درآمد می کنند که به آنها سایتهای نمایش دهنده می گویند.بعضی سایتها هم که دنبال کسب بازدید هستند از پاپ آپ استفاده می کنند که به آنها سایت تبلیغ دهنده می گویند.به این صورت که یک سایت واسط هست که کار خرید و فروش پاپ آپ را انجام می دهد.از یک سو سایتهای نمایش دهنده کدی را از سایت واسط می گیرند و در سایت خود قرار می دهند. و از سوی دیگر تبلیغ دهندگان تبلیغ خود را در سایت واسط ثبت می کنند.

انوع پاپ آپ:

  • پاپ آندر (POP-UNDER):

پاپ اندر نوعی از پنجره های پاپ آپ هستند که در زیر صفحه اصلی مرورگر که مشغول نمایش آن هستند باز می شود و به همین دلیل کاربر پس از بستن صفحه اصلی خود متوجه آن صفحه پاپ آپ میشود!به بیان دیگر می شود گفت هنگامی که کاربر در سایتی وارد میشود که از این نوع تبلیغات پاپ آپ به نام پاپ آندر استفاده میکند با کلیک بر روی هر نقطه از آن سایت یک پنجره تازه ای در پشت صفحه فعلی به وجود میاد که تبلیغات در آن صفحه است.

  • پاپ آپ نیو تب:

پاپ آپ با نام نیو تب نوعی دیگر از تبلیغات پاپ آپ هست که تبلیغ در صفحهای دیگر از مرورگر کاربر باز میشودو در واقع زمانی که کاربر در مرورگر خود در صفحه ای هست که از این نوع پاپ آپ استفاده می کند کلیک میکند، مستقمیا به صفحه جدیدی از مرورگر می رود و کاربر همان موقع آن تبلیغ را مشاهده میکند.

تفاوت اصلی دو نوع پاپ آپ در واقع به هدف از نوع تبلیغاتبستگی دارد ، اگر تنها به دنبال بهبود رتبه یاست خود در الکسا هستید گرینه خرید پاپ آپ از نوع پاپ آندر بهتر است، اما اگر هدف از خرید پاپ آپ برندسازی و فروش محصول و خدمات باشد پاپ آپ از نوع نیو تب انتخابی مناسب تر است.

راهنمای وبمستر ها:

بساری از اوقات وبمستران این سوال برایشان پیش می آید که از تبلیغات پاپ استفاده کنند یا نه و اینکه آیا ضرری به سایتشان وارد می شود یا خیر.در این زمینه باید گفت استفاده بیش از حد این نوع تبلیغ در سایت و به ویژه باز شدن تعداد زیاد پنجره ممکن است آزارد هنده برای کاربران باشد و بازدیدکننده ها ریزش کنند و به سایت آسیب وارد شود.به همین دلیل توصیه می شود بیش از 1 تا 2 پنجره پاپ آپ در سایت استفاده نشود.

بر اساس نیاز، تبلیغ دهندگان ممکن است تبلیغ پاپ آپ موبایل یا دسکتاپ بخرند. اکثرا تبلیغات پاپ آپ مویابل طرفدار بیشتری دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها