رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 218074

معاونت سازمان پدافند غیرعامل کشور خبر داد

اضافه شدن رشته پدافند غیرعامل به مقطع متوسطه

ساعت 24- معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به ضرورت آگاه سازی مردم در مورد پدافند غیرعامل از ارائه رشته پدافند غیرعامل در مقطع متوسطه خبر داد.

سردار غلامعلی حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد، پدافند غیرعامل را سازمانی فراجناحی دانست و بیان کرد: 12 کارگروه تخصصی در مورد نحوه اجرا و تحقق پدافند غیرعامل در استان‌های کشور راه‌اندازی شده است.

وی بیمه کردن کشور در برابر آسیب‌های مختلف که از سوی دشمنان برنامه ریزی می شود را از جمله مهمترین اهداف پدافند غیرعامل دانست و بیان کرد: ترویج و آگاه‌سازی اهداف پدافند غیرعامل بین اقشار مختلف جامعه ضروری است.

معاونت بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: حراست از سرمایه‌های سایبری از جمله اهداف شاخص پدافند غیرعامل در راستای جلوگیری از آسیب‌های مختلف است.

حیدری با اشاره به این که 22 سند کلی در ستاد راهبردی پدافند غیرعامل کشور تدوین شده است، گفت: استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی و همچنین به کارگیری نیروهای مختلف از دیگر رسالت‌های پدافندغیرعامل در کشور است.

وی با بیان این که پدافند غیرعامل دارای سابقه‌ای دیرین در فرهنگ و معماری ایرانی‌ها است، تصریح کرد: شیوه و سبک معماری و شهرسازی گذشتگان بیان‌گر استفاده از اصول پدافند غیرعامل در گذشته کشور است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحصیل تاکنون بیش از یک هزارو 200 نفر دانشجو مقطع کارشناسی ارشد و 30 دانشجو در مقطع دکتری در سطح کشور بیان کرد: ارائه رشته پدافند غیرعامل در مقطع متوسطه در شورای عالی آموزش و پرورش کشور تصویب شده است.

حیدری در پایان با تأکید بر مردمی شده پدافند غیرعامل در کشور افزود: رسانه‌ها نقش مهمی ترویج اهداف پدافند غیرعامل و همچنین هدایت اقشار مهم به این مهم ایفا می کند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها