رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 218555

احمد توکلی به سران قوا:چرا در رسانه‌ها با هم صحبت میکنید مگر تلفن سیاسی و ساختمان قُرق شده نداریم؟

ساعت24- نماینده سابق مجلس گفت: بهتر است سران سه قوه در جلسه دوستانه و با لطافت بیشتر گله‌هایشان را از یکدیگر مطرح کرده و اختلافاتشان را حل کنند.

احمد توکلی.jpg
an style="font-size:8pt">احمد توکلی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه گلایه دوستانه رفاقت‌ها را بیشتر می‌کند، اظهار کرد: سران سه قوه نباید در عرصه عمومی و رسانه‌ها بگومگو کنند و آن کس که شروع می‌کند گناهش بیشتر از کسی است که جواب می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه قانون اساسی برای کسانی نوشته شده است که قرار است با هم کار کنند و نه پیکار، افزود: چرا سران سه قوه در رسانه‌ها با هم صحبت می‌کنند مگر تلفن سیاسی نداریم و مقامات در ساختمان‌های قرق شده نمی‌توانند ملاقات‌های کوتاه و صمیمانه داشته باشند؟

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه اگر دو نفر در محیط دانشگاه، حوزه یا رسانه عقاید مختلف‌شان را بیان کنند امری طبیعی است، خاطرنشان کرد: سه قوه پایگاه حکومت است و با فرض اینکه سران سه قوه قرار است با هم کار کنند تا به نتیجه مشترک برسند نباید با یکدیگر در رسانه‌ها سخن بگویند.

توکلی با تاکید بر اینکه اداره کشور با دعوا امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: دعوا و اختلاف سران قوا وقتی به فضای عمومی کشیده شود به معنای عدم تفاهم برای اداره کشور است و به جامعه نگرانی القاء می‌کند.

وی همچنین به تاثیر رسانه ای شدن اختلافات سران قوا بر افزایش ریسک سرمایه گذاری در کشور اشاره کرد و افزود:وقتی سرمایه گذاری در کشور کاهش یابد ، بیکاری جوانان نیز طولانی‌تر میشود.

توکلی با اشاره به اینکه وجود اختلاف نظر بین سران قوا امری طبیعی است، اظهار کرد:با توجه به اینکه سران سه قوه با رای مردم و انتخاب رهبری ، مسئولیت می‌پذیرند و به قران سوگند یاد می‌کنند تا در جهت منافع مردم تلاش کنند بنابراین در راستای اداره کشور همه ملزم به رعایت قانون اساسی و امر ولی فقیه هستند و اگر اختلاف نظری هم دارند نباید در عمل به اختلافات اصالت دهند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: اگر قانون فصل الخطاب قرار گیرد با حفظ مواضع می‌توان از قانون تمکین و رفتارها را اصلاح کرد.

توکلی در پایان با بیان اینکه نمی‌توان اختلاف نظرات را ماله کشید ، گفت: در اداره حکومت جایی برای اختلاف نظرات عمیق نظری وجود ندارد بلکه باید بر اساس فصل مشترک قانون اساسی و ولایت فقیه عمل شود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها