رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 219303

مجلس واکنش قاطعی به مصوبه اخیر سنای آمریکا نشان میدهد

ساعت24-سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس گفت: مجلس واکنشی قاطع به مصوبه اخیر سنای آمریکا نشان می‌دهد.

بهروز+نعمتی.jpg
style="text-align:justify">بهروز نعمتی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح تمدید تحریم‌های 10 ساله ایران از سوی مجلس سنای آمریکا، گفت: این اقدام اخیر مجلس نمایندگان و سنای آمریکا نقض آشکار برجام است.

وی با بیان اینکه قطعاً مجلس واکنش مناسبی به این اقدام سنای آمریکا نشان خواهد داد، ادامه داد: تدوین طرح دو فوریتی از سوی نمایندگان برای ممنوعیت خرید کالاهای آمریکایی نیز در واکنش به این مصوبه اخیر سنای آمریکاست.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه تاکنون برای نشست ویژه روز یکشنبه 14 آذر پارلمان برای بررسی مصوبه اخیر مجلس سنای آمریکا تصمیم‌گیری نشده، افزود: مجلس راه خود را برای مقابله با اقدامات ضدبرجامی مجلس نمایندگان و سنای آمریکا طی می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از تدوین بیانیه‌ای از سوی نمایندگان در محکومیت اقدام اخیر مجلس سنای آمریکا خبر داد و اظهار کرد: این بیانیه به امضا اکثر نمایندگان رسیده است.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس از حضور مسئولان وزارت خارجه در جریان بررسی طرح‌های تدوین شده برای مقابله با مصوبه اخیر مجلس سنای آمریکا در مجلس خبر داد و گفت: پس از تصویب فوریت طرح‌های آماده شده از وزیر خارجه یا آقای عباس عراقچی معاون وزیر خارجه دعوت می‌شود در مجلس حضور یابند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سناتورهای آمریکایی در جلسه روز گذشته خود طرح تمدید تحریم‌های 10 ساله ایران را که ماه گذشته توسط مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود، تصویب کردند.

طرح تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران، با 99 رای مثبت در برابر صفر رای منفی در سنا به تصویب رسید.

به گزارش تسنیم، حتی اگر اوباما نیز رای سنا را وتو کند این طرح باز هم به قانون تبدیل می‌شود، چرا که بیش از دو سوم در هر دو مجلس به این طرح رای داده‌اند.

مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته به تمدید تحریم‌ها علیه ایران رای داد. این تحریم‌ها اولین بار در سال 1996 میلادی و با هدف مجازات سرمایه‌گذاری در صنعت انرژی ایران و با ادعای مهار دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای به تصویب رسیدند و تا پایان سال 2016 میلادی منقضی خواهند شد.

رویترز روز سه‌شنبه نوشت که اگر طرح تمدید تحریم‌ها علیه ایران در سنا به تصویب برسد، برای امضا به کاخ سفید فرستاده خواهد شد و با امضای «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا قانونی می‌شود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرده بود که تصویب تمدید این تحریم‌ها علیه ایران نقض توافق هسته‌ای به شمار نمی‌آید.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها