رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 221408

تاکید روحانی بر تداوم همکاری اعضای اوپک برای افزایش قیمت نفت

ساعت 24-رییس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی رییس جمهوری ونزوئلا، تداوم مشورت و همکاری های کشورهای اوپک را جهت ثبات بازار و افزایش قیمت نفت ضروری دانست و از ارتقاء سطح همکاری های تهران - کاراکاس استقبال کرد.

روحانی
style="text-align:justify">حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر پنجشنبه در تماس تلفنی "نیکلاس مادورو" با وی، به رایزنی های فشرده تهران - کاراکاس برای ثبات بازار و افزایش بهای نفت اشاره کرد و توافقاتی که در پی نشست های الجزایر و وین حاصل شد، گفت: در گام اول باید همه کشورهای تولید کننده نفت تلاش کنند که در شش ماهه اول سال آینده این توافقات به خوبی اجرایی و عملیاتی شود و لذا تداوم رایزنی ها و گفت وگوها در این زمینه ضروری است.

روحانی همچنین با تاکید بر اینکه همچنان مصمم هستیم از ثبات بازار و افزایش بهای نفت حمایت کنیم ، نقش کشورهای غیراوپک را در موفقیت کامل توافقات حاصله مهم ذکر کرد و اظهارداشت : همکاری تنگاتنگ میان کشورهای اوپک و غیراوپک برای ثبات بهای نفت و افزایش آن بسیار با اهمیت است.

وی همچنین به جایگاه ویژه آمریکای لاتین و از جمله ونزوئلا در سیاست خارجی ایران اشاره ‏کرد و اظهارداشت: گسترش و توسعه همکاریها با آمریکای لاتین و از جمله ونزوئلا پیوسته برای ایران اسلامی دارای اهمیت بوده وهست.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به ریاست ونزوئلا بر جنبش عدم تعهد اشاره و ابراز امیدواری کرد که کاراکاس با بهره گیری از این فرصت، در مسیر تقویت همکاری میان کشورهای عضو این جنبش بیش از پیش تلاش نماید.

رییس جمهوری ونزوئلا نیز در این تماس تلفنی با تبریک در زمینه موفقیت تلاش های دو کشور در اوپک، به موضوع اقدام کشورهای تولید کننده نفت برای تثبیت بهای نفت پرداخت و گفت: توافق میان کشورهای تولیدکننده نفت در اجلاس وین ، یک پیروزی برای همه اعضا بود و دستاوردهای آن در ماههای آتی بیش از پیش آشکار خواهد شد.

نیکلاس مادورو در این گفت و گوی تلفنی از حمایت های ایران قدردانی و بر عزم راسخ کشورش برای توسعه و تقویت بیش از پیش همکاری ها میان تهران و کاراکاس تاکید کرد.

رییس جمهوری ونزوئلا با بیان اینکه نباید اجازه دهیم قیمت نفت را دلالان نفتی تعیین کنند، تاکید کرد :گام های کنونی باید تا رسیدن به قیمت واقعی و عادلانه نفت ادامه یابد و هماهنگی میان ایران و ونزوئلا در این عرصه بسیار حائز اهمیت است.

پایگاه اطلاع رسانی دولت

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها