رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 227997

حزب موتلفه: اعتماد به آمریکا سم مهلک دیپلماسی خارجی ماست

ساعت 24- حزب موتلفه اسلامی در بیانیه پایانی اجلاس سراسری دبیران استان‌ها و شهرستان‌های این حزب اعتماد به آمریکا را سم مهلک دیپلماسی خارجی دانست و تاکید کرد: همه نیروهای انقلاب در داخل باید هوشیاری خود را حفظ کنند و تحرکات غرب به ویژه آمریکا را در مقوله تهدید موجودیت انقلاب رصدکنند.

متن بیانیه پایانی اجلاس سراسری دبیران استانها و شهرستانهای حزب موتلفه اسلامی به شرح زیر است:

«ملت بزرگوار ایران اسلامی
قیام تاریخی نهم دی نقطه عطفی در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی ایران است. حماسه مردم در روز نهم دی ماه 1388رونمایی تمام عیار از پیوند منافقین قدیم و جدید بود. مردم در این روز بزرگ در دفاع از کیان اسلام و سرکوب فتنه سنگ تمام گذاشتند.


بصیرت مثال زدنی مردم باعث شد توطئه‌های جنگ نرم دشمن با صخره عظیم مقاومت ملت روبرو شود. فریادهای دشمن‌کوب و قوی مردم، مهر پایانی بر شرارت دشمنان قسم خورده اسلام بود.


ایران برخاسته از گرد و غبار فتنه سال 88 نیرومندتر از همیشه در جلوه اقتدار و امنیت ملی ظاهر شد و طمع دشمنان اسلام به ویژه آمریکا را برای همیشه برای ضربه زدن به نظام اسلامی ناامید کرد. بدین مناسبت که در محضر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع)، دبیران استانها و شهرستانهای حزب مؤتلفه اسلامی از سراسر کشور گرد هم آمده‌اند نکاتی را در این مقطع حساس و خطیر یادآور می‌شویم.


1- آمریکا در خصومت‌ورزی با ملت ایران به مرحله‌ای جدید رسیده است که اجماع نمایندگان کنگره اعم از دمکرات و جمهوریخواه در تمدید تحریم‌های گذشته و تحریم‌های جدید نشانه‌های ظاهری آن است.


اعتماد به آمریکا سم مهلک دیپلماسی خارجی ماست. همه نیروهای انقلاب در داخل باید هوشیاری خود را حفظ کنند و تحرکات غرب به ویژه آمریکا را در مقوله تهدید موجودیت انقلاب رصد نمایند. ما باید بپذیریم آمریکا دشمن شماره یک ماست و هیچ تغییری در مواضع او دیده نمی‌شود.


2- حضور مقتدرانه در منطقه، تقویت خط مقاومت در غرب آسیا و آماده‌باش دائمی همه نیروهای انقلاب درداخل باعث می‌شود دشمن از باز تولید فتنه جدید برحذر شود. لذا حضور فتنه‌شکن مردم و نیروهای انقلاب یک ضرورت تام و تمام است.


3- راه نجات برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… عملیاتی کردن سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب است. از این میان اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و نیز اجرای واقعی سیاستهای اصل 44 قانون اساسی از جهاتی دارای اولویت است. دولت باید در سال «اقدام و عمل» در این خصوص کارنامه شفاف و روشنی ارائه دهد.


4- اعلام آمار کاهش تورم و اعلام رشد اقتصادی توسط نهادهای ذیربط باید در سفره‌های مردم و جیب شهروندان ایران حس شود.

دولت در این زمینه باید فکری کند تا در افکار عمومی به بی‌صداقتی متهم نشود. مطالبات معیشتی مردم جدی است و رئیس جمهور باید به وعده‌های اقتصادی خود در مورد رفع گرانی‌ها، نگرانی‌ها، بیکاری و ایجاد رونق و بهبود فضای کسب و کار عمل کند.
5- آسیب‌های اجتماعی جدی است. آمار اعتیاد، طلاق و ناهنجاری‌های اجتماعی و… ، روز به روز نگرانی روانشناسان و جامعه‌شناسان را بیشتر می‌کند. دولت باید در این خصوص به تعهداتی که در نشست‌های مشترک قوا و مسئولان طراز اول کشور داده است عمل کند.


6- برف برجام هر روز در گرمای اطلاع‌رسانی‌های جدید آب می‌شود. بدعهدی آمریکا و شرارت اروپا نشان می‌دهد خوشبینی رئیس جمهور و دستگاه دیپلماسی کشور درست نبوده است. مردم پشتیبان دولت هستند لذا هر اشتباهی صورت گرفته باید صادقانه با مردم در میان گذاشته شود. بازگشت به نقطه صفر علی‌رغم همه آسیب‌های مادی و معنوی و از دست رفتن فرصت‌ها، ممکن است. ما باید برگردیم و درسی به آمریکا بدهیم که هرگز هزینه بدعهدی خود را فراموش نکند. نقض برجام از سوی دشمن نباید خللی در امنیت و اقتدار ملی پدید آورد.


مدل گفتگو با غرب در چارچوب برجام از اول اشتباه بود. راهبرد لبخند به دشمن با خشم توفنده ملت علیه جنایات بی‌شمار آمریکا همخوانی ندارد. هیچ چیز از ملت نباید در دیپلماسی خارجی پنهان بماند چون این ملت است که در نهایت حرف آخر را در قلمرو دیپلماسی عمومی به آمریکا می‌زند.


7- وحدت و انسجام ملی در برابر تهدیدات داخلی و خارجی باید حفظ شود. انتخابات آینده باید گامی برای تحکیم مبانی وحدت ملی باشد.


رقابت‌های سیاسی در تعیین سلسله مراتب قدرت بر حسب آراء ملت باید مبتنی بر اخلاق و موازین اسلامی باشد. آن کسی که مورد اعتماد مردم واقع می‌شود، باید حریم و حرمتش رعایت شود. از هر ظرفیت سیاسی که در مشارکت مردم در امر انتخابات هم‌افزایی داشته باشد، باید استقبال کرد. نخبگان و علاقه‌مندان نظام، نیک می‌دانند که وضعیت موجود کشور شایسته نظام اسلامی نیست. انتخابات آینده باید ایران را در جایگاه شایسته خود قرار دهد.


لذا مفاهیمی چون «کارآمدی»، «انقلابی‌گری» در صیانت از دستاوردهای نظام و بالاخره «مدیریت جهادی» از اهم مسائلی است که مردم به آن فکر می‌کنند و ادبار یا اقبال خود را به دولتمردان در این عرصه نشان می‌ دهد.


8- فساد اداری و اقتصادی که بخشی از چهره خود را در حقوق های نجومی نشان داد، خاطر مردم عزیزمان را آزرده کرده است. تمامی کسانی که به آینده انقلاب اسلامی می‌اندیشند، باید عزم ملی را در مبارزه با این پدیده شوم همراه کنند. حزب مؤتلفه اسلامی با مواضع روشن دبیر کل همواره راه حل‌هایی عملی در این خصوص ارائه داده اما متأسفانه مورد توجه قرار نگرفته است.

باید پذیرفت ظرفیت نهادهای نظارتی و قوانین محکم ضد فساد در این باره توسط دولت‌ها و نیز مجالس نادیده گرفته شده است و مردم شاهد کوتاهی‌های مسئولین بوده‌اند. انتخابات آینده راهی برای برون رفت از این بحران است.


9- نظام از منظر فرهنگی گام‌های بزرگی برای تحکیم یک جامعه دینی برداشته است. اما هجوم دشمن در وادی فرهنگ اگر از وادی اقتصاد و سیاست حتی نظامی بیشتر نباشد، کمتر نیست. ما به تعبیر مقام معظم رهبری با تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی روبرو هستیم و با توسعه ارتباطات بویژه ابزارهایی که روز به روز نوتر می‌شود حضور دشمن را در خانه‌های خود حس می‌کنیم. متأسفانه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بر زمین مانده است. در شورای عالی فضای مجازی نیز تحرکات دشمن بخوبی رصد نمی‌شود. دولت در این مورد کوتاهی‌هایی دارد و صدای مراجع و دلسوزان جامعه بلند است و متأسفانه پاسخ روشنی به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید و خانواده‌ها نمی‌دهد. دولت باید در پایان کارنامه چهار ساله خود، فصلی را برای پاسخگویی به این دغدغه‌ها و ارائه کارنامه‌ای روشن در این باره اختصاص دهد.


10- ملت ما در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار دارد. مسئولیت در نظام حکومت اسلامی امانتی است که باید متناسب با توانمندی‌ها در اختیار افراد قرار گیرد. ما امروز در پیچ مهم و گردنه خطرناک تاریخ قرار داریم و باید خود را برای یک انتخابات آگاهانه، غرورآفرین و شورانگیز مهیا کنیم.


حزب مؤتلفه اسلامی با بیش از نیم قرن فعالیت حزبی در خدمت انقلاب و اسلام و ولایت بوده است. لذا در این مقطع از تاریخ حساس کشور به مسئولیت‌های الهی و انسانی خود اهتمام ویژه دارد. لذا در چشم‌انداز 1404 برآنیم با اتکال به قدرت لایزال الهی به عنوان یک ضلع رقابت در ساماندهی جامعه دینی و تعمیق دولت اسلامی مشارکت جدی و هوشمندانه داشته باشیم.


ما عزم داریم با تشکیل دولت اسلامی مبتنی بر برنامه‌های دانش‌بنیان در چارچوب سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری برای دستیابی به پیشرفت اسلامی-ایرانی، سهم خود را ادا کنیم. حزب مؤتلفه اسلامی در فرآیند اتحاد و انسجام نیروهای مردمی انقلاب اسلامی بر بسط گفتمان آرمانی ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای تأکید دارد و مدیریت مطالبات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی مردم را بر اساس الگوی جامعه نمونه اسلامی وظیفه خود می‌داند.


با توجه به استقبال گروه‌های مختلف جامعه از جمله نخبگان، هیات های علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، صنعتگران، فرهنگیان، اصناف و بازاریان، ورزشکاران، بانوان و جوانان در راستای انتخاب و معرفی چهره مردمی و مجرب شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی جناب آقای مهندس سید مصطفی میرسلیم را که از تجربیات گرانقدر در صحنه های مختلف نظام جمهوری اسلامی برخوردارند بعنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری به محضر ملت ایران معرفی می‌نماید تا چناچه اراده ملت عزیز ما بر قرار دادن ایشان در جایگاه خدمت به نظام جمهوری اسلامی تعلق گیرد، ایشان با داشتن پشتوانه پشتوانه تشکیلاتی 52 ساله حزب موتلفه اسلامی در چارچوب رهنمودها و سیاست‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، خدمتگذاری به انقلاب اسلامی را ادامه دهند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها